№62

Податки & бухоблік, серпень, 2021/№ 62 Інші номери журналу ›
  • Тара: якою вона буває? Тара — незмінний атрибут будь-якого торговельного або виробничого підприємства, що реалізує товари (продукцію) в упаковці. А тому на практиці виникає безліч бухоблікових запитань щодо операцій із тарою. Про правила тарного обліку ми і поговоримо сьогодні. А розпочнемо нашу розмову з класифікації тари і насамперед з’ясуємо, чим тара відрізняється від упаковки.
  • Облік придбання тари Відображення тари в обліку безпосередньо залежить від її виду та мети використання. Тому після того, як з усіма можливими її різновидами ви ознайомилися, можна приступати до розгляду обліку придбання тари.
  • Відображаємо в обліку використання тари Щодо тари, як і щодо будь-якого іншого активу, який перебуває у користуванні підприємства, повинен вестися певний облік. Зазвичай під час нормального робочого процесу з тарою можуть відбуватися різні дії. Вона може зношуватися, ламатися, передаватися покупцю на поворотній/безповоротній основі тощо. Загалом тут поговоримо про основні облікові моменти експлуатації тари.
  • Ліквідація тари Як мовиться, усе має свій початок і свій кінець. Так і тара згодом зношується (застаріває) настільки, що не може використовуватися за своїм первісним призначенням, а її ремонт не може вважатися обґрунтованим (рентабельним). Залишається один вихід — прощатися з нею. Як це зробити та відобразити всі ці операції в обліку правильно, і йтиметься в цій статті.
  • Заплатили за товар! А тару хто оплатить? Ситуація, з якою зіткнувся наш читач, може статися з кожним. Є договір поставки. Товар оплачений, а постачальник відвантажив його у встановлені договором строки. І усе б було добре... Але постачальник надіслав накладну і рахунок-фактуру на тару. Рахунок не маленький, а тара при перевезенні просто розвалилася. У договорі немає застережень щодо вартості останньої. Виникає резонне запитання: що робити, і чи можна не платити за тару? Розбираємося в проблемі.
  • Неповернення зворотної тари Із ПДВ-наслідками несвоєчасного повернення зворотної тари ви можете ознайомитися на с. 23 сьогоднішнього номера. А якщо тара не буде повернена у строки, встановлені в договорі, або взагалі після закінчення строку позовної давності? Які бухгалтерські та прибуткові наслідки виникнуть у сторін договору? Давайте з цим розберемося.
  • Тара і ПДВ Говорячи про тару, не можливо пройти повз такий податок, як ПДВ. Річ у тому, що ПКУ містить спеціальну норму, яка обумовлює порядок оподаткування тари. І хоча ця норма існує дуже давно, з її застосуванням раз у раз виникають питання. Давайте подивимося, які нюанси нам підносить ця норма.
  • Заставна тара у платника єдиного податку Щоб бути впевненим у тому, що покупець поверне постачальнику зворотну тару, яка була відвантажена разом із товаром, останній вживає різних заходів. Найпоширенішим є отримання від покупця застави. Про те, як отримання такої суми впливає на постачальника — платника ЄП, поговоримо далі.
  • Договірні штрафи за неповернення тари Підприємство відвантажило покупцю товар у зворотній тарі. Але через різні причини тару так і не було повернуто. За умовами договору у випадку неповернення тари на покупця накладаються штрафні санкції. Як відобразити в обліку накладення штрафу на покупця за неповернення тари? (м. Харків)
  • Переходимо на використання зворотної тари Підприємство займається виробництвом продукції. Свою продукцію воно продає у тарі і вартість тари включає до вартості товару. Тара, в яку упаковується продукція, багаторазового використання. Чи можна підприємству назвати тару, в яку упаковано товар, зворотною тарою та обліковувати її окремо від продукції?
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі