Теми статей
Обрати теми

Обнуляємо зайву ПН через РК-20

Солошенко Людмила, податковий експерт
Після авансу й авансової ПН випадково зареєстрували ще одну ПН за другою подією — відвантаженням. Тепер є дві однакові ПН: правильна (авансова) і помилкова (відвантажувальна), складені різними датами. Чи можна обнулити зайву відвантажувальну ПН за допомогою РК з типом причини «20»?

У такому разі на одну операцію постачання виявилося дві ПН. Тому повторну зайву відвантажувальну ПН дійсно можна обнулити за допомогою РК з типом причини «20» у шапці. Така можливість передбачена п. 24 Порядку № 1307, яким установлено, що РК-20 складають саме в тому випадку, коли на операцію постачання з одним і тим же покупцем помилково зареєстровано декілька ПН. І за умови, що табличні частини (показники розділу Б) правильної і помилкової (повторної) ПН повністю збігаються (п.п. 3 п.п. 4.6.1 листа № 36942).

Тож РК-20 призначений саме для випадку, коли задвоїли ПН. Тоді залишають тільки правильну ПН, а зайву (повторну помилкову) — обнуляють. Ліміт повинен, за логікою, відновитися. Адже саме на це й розрахований РК-20.

Причому такий РК повинен обнуляти будь-які задвоєні ПН, у тому числі складені різними датами (тому може складатися й у разі, коли різними датами складені авансова і відвантажувальна ПН). Жодних умов про те, що обидві ПН мають бути неодмінно складені однією й тією ж датою, у Порядку № 1307 немає. А якщо система не приймає такі РК-20, складені відповідно до норм Порядку № 1307, то такі дії вважаємо незаконними.

Заповнення РК-20. Для обнулення зайвої повторної ПН, складеної на покупця — платника ПДВ у РК-20:

— у верхній лівій частині зазначають спеціальний тип причини «20», при цьому відмітку «Х» над ним (у комірці «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини») не проставляють;

— у заголовній частині наводять реквізити тієї зайвої ПН, яка обнуляється;

— у табличній частині зазначають спеціальну причину 301 «Виправлення помилки» (врахуйте: вона задумана тільки для РК з типом «20» і не може бути використана в інших РК для виправлення інших помилок);

— коригування проводять за кількістю: заповнюють кількісні гр. 7, 8, а також гр. 1 — 6, 11 — 15 (цінові гр. 9, 10 не заповнюють);

у першому інформаційному полі нижньої частини цього РК зазначають реквізити правильної (у цьому випадку — авансової) ПН, зареєстрованої на це постачання. Друге інформаційне поле нижньої частини РК не заповнюють (п.п. 4.6.1 листа № 36942).

Реєстрація РК-20. Такий РК підпорядковується загальним правилам. Тому якщо ви обнуляєте зайву повторну ПН, складену на покупця — платника ПДВ, то зменшуючий РК з типом причини «20» реєструє покупець (п. 24 Порядку № 1307).

Хоча за допомогою РК з типом причини «20» можна обнуляти будь-які зайві повторні ПН: складені як на платника, так і ті ПН, які не підлягали видачі покупцеві (п. 24 Порядку № 1307; лист ДПСУ від 18.07.2019 р. № 3349/6/99-99-15-03-02-15/ІПК). Тоді такий РК-20 продавець реєструє самостійно. Єдине, при обнуленні повторної зайвої ПН, яка не видавалася покупцеві, не забудьте у верхній лівій частині РК над типом «20» поставити відмітку «Х» (БЗ 101.15).

Зайві ПН: повторні і поодинокі. Проте знайте: через РК-20 можна обнуляти тільки повторні (тобто задвоєні) ПН, а не всі підряд помилкові ПН. Тому для обнулення поодинокої зайвої ПН (наприклад, складеної не на того платника, з помилкою в ІПН або виписаної помилково, коли постачання не було) доведеться складати звичайний РК з причиною коригування 103 «Повернення товару або авансових платежів» (БЗ 101.15, 101.16). Щоправда, якщо помилкову ПН обнуляти таким РК-103 в наступних періодах, то ліміт не відновиться (детальніше див. наступне питання).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі