Реформа держслужби: розраховуємо середній заробіток працівникам держорганів З 1 травня 2016 року розпочався перший етап переходу України на європейську модель оплати праці держслужбовців. Реформа держслужби спричинила зміни в умовах оплати праці працівників держорганів. Один з нюансів, які потрібно у зв’язку з цим враховувати, — середня зарплата держслужбовців має розраховуватися з урахуванням спеціальних положень Порядку № 100. У цій статті поговоримо про «середньооплатні» тонкощі.
Захист права на державну службу Правовий захист працівників органів державної влади в Україні, як і в інших державах світу, базується на правових джерелах державної служби. Правові джерела державної служби в Україні — це принципи, правила та норми, закріплені в нормативно-правових актах, які регулюють правовідносини в галузі державної служби, в тому числі: правовий статус державних службовців, гарантії і процедури його реалізації, умови, порядок проходження і припинення державної служби, види заохочень і відповідальності державних службовців. Сукупність цих правових норм утворює правовий інститут державної служби.
Існуючі нині механізми правового захисту держслужбовців є слабкими та далекими від досконалості. Саме тому новим Законом «Про державну службу» передбачено відповідну статтю, де закладні норми покликані сприяти захисту прав держслужбовця. Тож давайте розглянемо ці норми більш детально.
Управління персоналом на державній службі: новий статус кадровика, кейси, методика проведення співбесіди З набуттям чинності Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889 виникла необхідність посилення стратегічної ролі служб управління персоналом у системі державного управління, які відповідатимуть за реалізацію питань управління персоналом у державному органі, добір персоналу, планування та організацію заходів з питань підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, документальне оформлення вступу на державну службу, її проходження та припинення тощо. У цій статті наведемо приклади ситуаційних завдань і методики проведення співбесіди.
Визначення спеціальних вимог до посад державної служби Проведення конкурсу на зайняття вакантної посади на державній службі здійснюється відповідно до визначених в установленому новим Законом «Про державну службу» порядку вимог до професійної компетентності кандидата на вакантну посаду державної служби на основі оцінювання його особистих досягнень, знань, умінь і навичок, моральних і ділових якостей для належного виконання посадових обов’язків. У цій статті розглянемо практичні питання визначення спеціальних вимог до посад державної служби.
Проводимо конкурс: порядок проведення З метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов’язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби. У цій статті поговоримо про деякі нюанси проведення конкурсу на посади державних службовців в органах влади.
Сільського голову — у відпустку З настанням сезону відпусток значно збільшилася кількість звернень до редакції із запитаннями, зокрема, як оформити вибуття у щорічну оплачувану відпустку керівника органу місцевого самоврядування. Також наших читачів хвилює — яким чином покласти виконання його обов’язків на іншу посадову особу з правом підпису бухгалтерських документів, аби не «паралізувати» роботу органу місцевого самоврядування на час відпочинку керівника.
Готуємося до електронного декларування Минуло майже чотири місяці з того часу, як Українським парламентом прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей подання службовими особами декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру у 2016 році» № 1022-VІІІ та визначено підходи до запровадження вже в поточному році нової системи декларування – електронного – посадовцями своїх доходів та статків.
У зв’язку з цим вважаємо доречним ще раз нагадати читачеві про основні аспекти запровадження електронного декларування в Україні, зокрема про те, хто декларуватиме, в який спосіб у поточному році, в які строки та які саме відомості, а також про наслідки подання недостовірних відомостей у декларації – це і є метою нашої статті.
Відсторонення від виконання посадових обов’язків. Підстави та порядок різні Відсторонення від посади як спосіб усунення державного службовця від виконання посадових обов’язків без розірвання трудового договору реалізується за допомогою декількох процедур, передбачених Законом про держслужбу, КЗпП, КПК та антикорупційним Законом, які різняться підставами та порядком відсторонення. У цій статті пропонуємо розглянути правові аспекти та особливості антикорупційного відсторонення державного службовця від виконання посадових обов’язків, а також підстави та умови відсторонення підозрюваного або обвинуваченого у кримінальному злочині відповідно до КПК та відсторонення від роботи згідно з КЗпП.