№5

Місцеве самоврядування, травень, 2015/№ 5 Інші номери журналу ›
  • Дерегуляція: зміни, про які варто знати Нагадаємо: ще в лютому було прийнято Закон України від 12.02.15 р. № 191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)».
  • Забудова без планів: про заборону надання земельних ділянок Підставою для написання цієї статті став лист, який надійшов на адресу нашої редакції від однієї міської ради. Дописувача, як, певно, і більшість інших органів місцевого самоврядування, або детального плану території3. Спробуємо розібратись із цим питанням.
  • Програмно-цільовий метод у бюджетному процесі: що це? Застосування програмно-цільового методу в бюджетному плануванні на місцевому рівні сприяє становленню ефективного місцевого самоврядування, зміцнює його матеріально-фінансову, правову та організаційну самостійність. Це дає можливість правильно розставити акценти у витрачанні й без того обмежених бюджетних ресурсів та спрямувати їх на вирішення найважливіших (першочергових) проблем територіальної громади. Позитивних результатів упровадження програмно-цільового методу досягають завдяки його орієнтації на середньотермінове планування. Адже він здатний визначити пріоритети соціально-економічного розвитку території, ефективно розподілити доходи та видатки бюджету, сприяти виробленню довготермінової стратегії. Що ж таке ПЦМ?
  • «Гарячі» роз’яснення від Мінфіну На початку квітня на своєму офіційному сайті (minfi n.kmu.gov.ua) Міністерство фінансів України розмістило роз’яснення з деяких «бюджетних» питань. Подивимось разом, про що саме повідомляє компетентний орган у світлі децентралізації. Надані роз’яснення однозначно допоможуть в роботі.
  • Листок непрацездатності: уточнюємо нюанси Питання оплати листка непрацездатності не втрачають своєї актуальності. Що робити у випадках втрати листка непрацездатності, який приніс працівник? У які терміни працівник-сумісник має подати до бухгалтерії листок непрацездатності? Відповіді на ці та інші запитання надало Міністерство соціальної політики України у своєму листі від 03.06.14 р. № 5695/0/14-14/18. Про які саме нюанси повідомив компетентний орган — ми й поговоримо.
  • Нова бюджетна установа: від державної реєстрації до відкриття рахунків У процесі організації співробітництва територіальних громад перед кожною громадою постане питання утворення нових спільних комунальних підприємств, установ та організацій. Після підписання всіх договорів про співробітництво необхідно буде проходити процедури реєстрації нових установ, підприємств або організацій в органах державної влади та відкрити рахунки в органах Державної казначейської служби України. Саме про це і піде мова в статті.
  • Про відображення нестач у звітності бюджетних установ Витяг із листа Державної казначейської служби України від 10.04.15 р. № 14-08/125-8606
  • Надання відомостей з ЄДР та доступ ОМС до них Мін’юст своїм наказом від 31.03.15 р. № 466/5 «Про деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», але не раніше набрання чинності Законом України від 12.02.15 р. № 191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу (дерегуляція)», крім абз. 3 п. 1, який набирає чинності через 45 днів з дня офіційного опублікування наказу. Саме про згаданий наказ та два затверджені ним Порядки йтиметься у цій статті.
  • Адмінкомісії: перевірка на відповідність (частина 3) Нарешті ми з вами підійшли до тієї частини сіквелу під назвою «Адмінкомісії», яка стосується провадження у справах про адміністративні правопорушення. В попередніх статтях більше уваги було приділено ролі адміністративних комісій, їх повноваженням, а також меті, яка ставиться перед цими колегіальними органами. В цій статті ми поговоримо власне про процес провадження: його стадії та документи, які складаються за результатами завершення кожної з неї.
  • Об’єднання громад: практичні поради Шановні читачі, в квітневому номері ви мали змогу ознайомитися зі статтею «Об’єднання громад: реформа триває». В ній стисло був проаналізований Закон України від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад». Ми зауважували, що Закон № 157 з деяких питань, які він регламентує, не містить чіткої відповіді на них або дає можливість їх подвійного трактування. Це, в свою чергу, дещо ускладнює застосування його на практиці. Підтвердженням цього стали телефонні дзвінки до редакції від колег з різних куточків України. Отже, як ми зрозуміли, є сенс окремо зупинитися на деяких моментах, які означені в Законі № 157.
  • Перевірка декларацій на достовірність: знайомство з новим Порядком Довгоочікуваний Порядок перевірки достовірності інформації з антикорупційних декларацій набув чинності з 30.04.15 р. Порядок дає далеко не усі відповіді, на які ми сподівалися. Що й не дивно — він у першу чергу стосується податківців, які будуть перевіряти декларації, а не декларантів та уповноважених осіб, у яких є купа запитань з приводу перевірок. Та й не може Мінфін брати на себе невластиві функції та надавати роз’яснення з питань, не віднесених до його компетенції. А отже, доки не запрацює Національне агентство з питань запобігання корупції, доведеться якось викручуватись та самим «вижимати» з того, що є, відповіді на запитання, актуальні для нас з вами. Як кажуть, де немає співця — послухаєш і горобця…
  • «Антикорупційні» декларації: деякі проблемні питання Час подання суб’єктами декларування декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік — позаду. Наразі перед уповноваженими підрозділами (особами) з питань запобігання, виявлення та протидії корупції в державних органах, органах влади, їх апаратах, органах місцевого самоврядування та юридичних особах публічного права стоять досить важливі завдання щодо перевірки своєчасності подання декларацій всіма декларантами. Також ч. 8 ст. 12 Закону України від 07.04.11 р. № 3206-VI «Про засади запобігання та протидії корупції» зобов’язує провести перевірку декларацій на наявність конфлікту інтересів. У цій статті хочу поділитися власними думками щодо перевірок декларацій, які має здійснити уповноважений підрозділ (особа).
  • Новий антикорупційний Закон: про конфлікт інтересів У попередньому номері ми почали аналізувати новий Закон України від 14.10.14 р. № 1700-VІІ «Про запобігання корупції». Оскільки сьогодні вже наше друге «побачення» із цим Законом, ми можемо дозволити собі певні «вольності» та від сухого аналізу термінології перейти до більш прикладних питань. Сьогодні я пропоную розглянути проблему конфлікту інтересів та способи його врегулювання.
  • ОСББ повернуто статус неприбутковості Під Новий рік розділ ІІІ Податкового кодексу України було викладено в новій редакції, згідно з якою об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків та житлово-будівельні кооперативи, які до 1 січня 2015 року були визначені неприбутковими організаціями, виключені з переліку неприбуткових організацій, внаслідок чого втратили ознаку неприбутковості та стали платниками податку на прибуток на загальних підставах.
  • Житлові субсидії: відповіді на актуальні запитання Ось і набув чинності новий порядок призначення житлових субсидій. Але запитань від того не стає менше. На допомогу вам ми зібрали найактуальніші запитання і запросили відповісти на них експерта із соціальних питань.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі