№5

Місцеве самоврядування, травень, 2017/№ 5 Інші номери журналу ›
  • Назад у минуле чи крок у майбутнє: нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства (частина 1) Коли мова заходить про здійснення будь-яких заходів з державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використання та охорону земель усіх категорій і форм власності, землевласники та землекористувачі одразу ж згадують сумнозвісну Держсільгоспінспекцію, яка не встигла розпочати свою «роботу» на початку 2013 року, як вже восени 2014 року стартував затяжний процес її ліквідації. На жаль, важливий для держави орган не виправдав мети свого створення і не виконав завдань в цій сфері суспільних відносин. А що ж на заміну?
  • «Недооцінена цінність»: грошова оцінка сільськогосподарських земель Поняття вартості сільськогосподарських угідь завжди залишалось важливим як для аграрного ринку зокрема, так і для національної економічної системи України в цілому. Одним із ключових питань у сфері державного регулювання оцінки земель сільськогосподарського призначення є проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка є базисною у системному тлумаченні поняття вартості землі як одного з основних національних багатств України. Актуальним на сьогодні залишається питання оцінки сільськогосподарських угідь, зокрема, у зв’язку з набранням чинності з 01.03.17 р. новою Методикою нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, затвердженою постановою КМУ від 16.11.16 р. № 831. Про сутність нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення і нову Методику детальніше в статті.
  • Актуальне запитання. Про підготовку проектів рішень районної ради із земельних питань До районної ради надійшов лист від Управління Держгеокадастру про відсутність правових підстав для покладання районною радою, її органами та посадовими особами на керівника, його заступника, інших посадових осіб Держгеокадастру обов’язку готувати та візувати проекти рішень районної ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, та з інших питань у сфері земельних відносин, а також бути доповідачами із зазначених питань на засіданнях президії, постійних комісій та пленарному засіданні ради. Погоджуємося з цим, але який вихід із ситуації?
  • Актуальне запитання. Про замовника землевпорядної документації у разі облаштування місць поховання Для нашої сільської ради наразі дуже актуальним є питання облаштування місця поховання. Ще у 2014 році сільська рада звернулася до Управління Держгеокадастру та районної державної адміністрації з клопотанням про надання дозволу на розробку документації із землеустрою. Такий дозвіл ми отримали і звернулися до землевпорядної організації для замовлення проекту виготовлення проекту землеустрою. Проте, договір з нами не уклали, посилаючись на те, що з цього питання має звернутися спеціалізоване підприємство, установа, організація. Як нам вирішити це питання?
  • Складання фінансової звітності: рекомендації Мінфіну Починаючи зі звіту за I квартал 2017 року бюджетна звітність складатиметься відповідно до наказу Мінфіну від 24.01.12 р. № 44 «Про затвердження Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування». А от фінансова — за вимогами наказу Мінфіну від 28.02.17 р. № 307 «Про затвердження Порядку заповнення форм фінансової звітності в державному секторі та Змін до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 «Подання фінансової звітності», та Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 «Подання фінансової звітності» Мінфін надав цінні рекомендації щодо складання саме фінансової звітності суб’єктами державного сектору. Керівникам та головним бухгалтерам бюджетних установ доречно бути в курсі свіжих фінансових новинок. Адже згідно зі ст. 11 Закону України від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» фінансову звітність підписують керівник та бухгалтер. Тож і відповідальність лежить саме на цих особах.
  • Зміни у Порядку списання держмайна: що врахувати ОМС 05.04.12 р. набрала чинності постанова КМУ від 29.03.17 р. № 199 «Про внесення змін до Порядку списання об’єктів державної власності» на них не розповсюджується, оскільки стосується списання саме державного майна. Але місцевим радам цікаво буде дізнатись про зміни, які відбулись, та внести їх за бажанням до вже затверджених порядків списання об’єктів комунальної власності. Давайте подивимось, що ж змінилось.
  • Щодо питання, чи вважаються додатковим благом найманого працівника витрати на таксі, які були понесені ним під час відрядження в межах території України або за її межами, якщо за рішенням керівника підприємства дані витрати були відшкодовані працівнику Витяг із листа Головного управління ДФС у м. Києві від 17.03.17 р. № 5586/10/26-15-13-01-12
  • Зміни до КЕКВ: найголовніше Зміни у застосуванні кодів економічної класифікації видатків відбуваються щороку, а інколи й по декілька разів на рік. Керівники й бухгалтери бюджетних установ мають встигати ознайомлюватись із новаціями, аби правильно віднести свої видатки до потрібного коду. Чергова хвиля змін завітала до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету. Давайте разом дізнаємось, чого чекати від оновленої Інструкції.
  • Актуальне запитання. Про податок на нерухоме майно Наша рада переглянула рішення щодо ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на поточний рік, і деякі ставки ми змінили. Чи треба продовжувати застосовувати коефіцієнт 0,5 до нових затверджених ставок цього податку?
  • Актуальне запитання. Про надання субсидії ОСББ Чи справді мешканці будинку, де створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ), мають право на отримання субсидії та якими нормативно-правовими актами це закріплено? Наше ОСББ звернулось до управління соціального захисту населення з приводу отримання відшкодування витрат за надані пільги та субсидії на оплату витрат з управління багатоквартирним будинком та комунальних послуг. Стосовно списку документів, які ми отримали, виникло питання щодо правомірності подання копій протоколу загальних зборів співвласників про визначення переліку та суми внесків (платежів) співвласників та акта приймання-передачі будинку. Чи дійсно їх треба подавати?
  • Актуальне запитання. Про підвищення розміру добових Чи змінилась сума добових у цьому році для працівників, які вибувають у відрядження?
  • Актуальне запитання. Про порядок оплати електроенергії На Форумі, що розміщений на порталі «Бухгалтер», в обговоренні між форумчанами підіймалась тема про відміну попередньої оплати за електроенергію для установ та організацій, які фінансуються з державного та місцевого бюджету . Чи це дійсно так і яким нормативно-правовим документом це закріплено?
  • Актуальне запитання. Про плату за оренду земельної ділянки Декілька років тому фізична особа — підприємець орендувала земельну ділянку комунальної власності. Наразі цей підприємець подав позов до суду про визнання укладеного договору оренди землі недійсним. Чи треба буде повертати з місцевого бюджету такому підприємцю усю суму орендної плати, яку він щомісяця сплачував протягом цих років, якщо позов буде дійсно задоволено судом?
  • Актуальне запитання. Про розмір кошторисної заробітної плати при визначенні вартості будівництва у 2017 році Який розмір кошторисної заробітної плати треба врахувати у поточному році, якщо необхідно визначити вартість будівництва об’єктів, які споруджуються із залученням коштів комунального підприємства?
  • Актуальне запитання. Про придбання дзвону для церкви за кошти місцевого бюджету До міської ради звернулись прихожани однієї із церков міста з проханням придбати дзвін та провести ремонт будівлі. Відповідно до Конституції України церква відокремлена від держави. Чи можна виділити кошти з міського бюджету на придбання дзвону для церкви та проведення її ремонту? Як це правильно зробити?
  • Відрядження та курси: нюанси розрахунку МЗП Працівник направлений у відрядження або на курси підвищення кваліфікації? Тоді бухгалтеру треба не тільки правильно оплатити такий період «нероботи», а й правильно нарахувати всю зарплату за місяць. І якщо раніше основні питання виникали щодо оплати періоду відсутності у зв’язку з відрядженням або курсами, то зараз з’явилися нові. Уся справа в доплаті до мінімальної заробітної плати. У чому особливість оплати періоду відрядження/курсів і виконання вимоги до розміру зарплати на рівні МЗП, як визначити її розмір, що включати до зарплати для забезпечення її мінімального розміру? Давайте розбиратись.
  • Щодо доплати працівникам, які використовують у роботі дезінфікувальні засоби, а також працівникам, які зайняті прибиранням туалетів Витяг із листа Мінсоцполітики від 17.03.17 р. № 737/0/101-17/28
  • Про розгляд звернення Витяг із листа Державної служби України з питань праці від 25.01.17 р. № 828/4.3/4.1-ДП-17
  • Об’єднання тергромад із суміжних районів 16.04.17 р. набрав чинності Закон України від 14.03.17 р. № 1923-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей добровільного об’єднання територіальних громад, розташованих на територіях суміжних районів». Прийняття цього законодавчого акта чекали ті територіальні громади, які виявили бажання об’єднатися, але розташовані в межах різних районів. Відтепер така можливість їм надана завдяки прийнятому Закону. У цій статті ми поговоримо про основні положення вказаного нормативно-правового акта.
  • Позиція ДРС щодо можливості складення протоколів про адміністративне правопорушення (видача дозвільним органом документа дозвільного характеру, необхідність одержання якого не встановлена законом) Від 12.04.17 р. б/н
  • Містобудівна діяльність: деталізовано про зміни (частина 1) Нагадаємо, що в одному з попередніх номерів нашого видання. Ураховуючи це, ми пропонуємо вам більш детально поговорити про нововведення, розпочавши цикл статей, присвячених означеним питанням.
  • Щодо надання роз’яснень Витяг із листа Мін’юсту від 04.05.17 р. № 16951/ 9158-0-32-17/11
  • Запити Національної поліції про надання інформації та копій документів У попередніх номерах ми писали про можливість прокурора отримувати копії документів від органу місцевого самоврядування та правову базу, яка регулює ці питання. На сьогоднішній день непоодинокими випадками є звернення органів Національної поліції України (її структурних підрозділів) з аналогічними запитами, які носять не індивідуальний, а масовий характер. Чи зобов’язана рада надавати запитувану інформацію та належним чином завірені копії? Спробуємо розібратися.
  • Вивчаємо повноваження Державної аудиторської служби України У цій статті пропонуємо вам розглянути тему державного фінансового контролю в Україні. Нагадаємо, що 28.10.15 р. КМУ прийняв постанову № 868, якою було утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, що здійснює державний фінансовий контроль в Україні та реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, реорганізувавши при цьому Державну фінансову інспекцію України.
  • Фандрайзинг для новачків: з чого почати отримувати гранти для своєї громади Україна сьогодні знаходиться в зоні особливої уваги всього світу у зв’язку із чисельними реформами, що знаходяться на стадії становлення та реалізації в країні. Особлива увага прикута до реформи децентралізації як до найперспективнішої реформи для сталого розвитку всієї країни, у тому числі для її найвіддаленіших місцевостей. Чисельні проекти місцевого розвитку не завжди фінансуються за рахунок державного та місцевого бюджетів. Багато розвинених країн світу сприймають питання міжнародної стабільності як питання свого національного інтересу. Тому Україна сьогодні отримує чисельні фінансові вливання для задоволення власних потреб, що спрямовані на розвиток. Сьогодні органу місцевого самоврядування як ніколи легко отримати кошти на реалізацію проекту у своїй громаді. За різними підрахунками, фінансування проектів в Україні і для України на сьогодні сягає 13 млрд євро зовнішнього фінансування у вигляді грантів. Ви все ще не долучилися до фандрайзингу на користь своїх громад? Тоді цей матеріал для вас.
  • Як «депутати» квест розгадували: нові формати роботи з молоддю у Харківській обласній раді Останнім часом проекти, спрямовані на роботу з молоддю, посідають вагоме місце в українській політичній реальності. Не стоять осторонь цього тренда й органи місцевого самоврядування. Залучаючи партнерів у вигляді громадських організацій та навчальних закладів, органи місцевого самоврядування реалізують проекти, що спрямовуються як на надання молоді додаткових умінь та навичок, необхідних для роботи в органах місцевого самоврядування, так і на підвищення престижу служби в органах місцевого самоврядування та роботи в депутатському корпусі серед молодого покоління. Залучення молоді до нових проектів, що реалізуються органами місцевого самоврядування, є надзвичайно розумним кроком, що не тільки формує світосприйняття у виборців, але й спонукає молодь більш відповідально ставитись до вирішення проблем місцевого значення, а разом з тим і формує своєрідний «кадровий резерв», що в майбутньому буде працювати на благо своєї громади. Такі молодіжні проекти зараз відбуваються в усіх великих центрах України, а тому й Харківська обласна рада не є винятком.
  • Семінар для старост проведено у Старому Салтові 10 квітня спільно з Асоціацією органів місцевого самоврядування Харківської області проведено семінар для старост Старосалтівської селищної ради, яка вже відсвяткувала першу річницю своєї діяльності з моменту добровільного об’єднання територіальних громад. Від Асоціації участь у роботі семінару взяли Олена Кулик, радник голови Харківської обласної ради, та Галина Пронькіна, радник президента Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області з фінансових питань. Від редакції газети «Місцеве самоврядування» доповідали Яна Брусенцова, в. о. директора Департаменту видань для публічно-правової сфери ВБ «Фактор», шеф-редактор, та Леся Федченко, головний редактор.
  • Повноваження аудиторської служби: проведено семінар-практикум у Чугуєві 14 квітня представники редакції газети «Місцеве самоврядування» відвідали Чугуївську міську раду Харківської області на запрошення Чугуївського міського голови Галини Мінаєвої та провели семінар-практикум на тему «Повноваження Державної аудиторської служби України під час здійснення аудитів та інспектувань на рівні місцевих бюджетів». Доповідали — спеціаліст у сфері права Михайло Макієнко та аналітик Видавничого будинку «Фактор», адвокат Анастасія Сербіна. У цій публікації розповімо стисло про проведений нами захід.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі