№11

Місцеве самоврядування, листопад, 2017/№ 11 Інші номери журналу ›
  • Про деякі проблемні питання децентралізації влади в Україні На шляху до Європейської інтеграції (Угода про асоціацію між Україною та ЄС набула чинності з 1 вересня 2017 року) наша країна виконала значний обсяг взятих на себе зобов’язань, у тому числі в частині реформування законодавства та адаптації його до acguis ЄС. Серед масиву законів, прийнятих останнім часом, окремим блоком є закони, що суттєво змінюють баланс повноважень між центральними та місцевими органами влади.
  • Моніторинг земельних відносин: основні аспекти реалізації пілотного проекту Уряд України 23.08.17 р. прийняв постанову № 639 «Про реалізацію пілотного проекту щодо проведення моніторингу земельних відносин та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», згідно з якою з 01.09.17 р. запроваджується система моніторингу земельних відносин в Україні. Метою моніторингу є забезпечення прозорості функціонування земельних відносин в Україні та створення відкритої інформаційної системи, яка відображає стан їх розвитку. Зазначена система буде забезпечувати органи виконавчої влади та місцевого самоврядування відповідними інформаційно-аналітичними матеріалами щодо розвитку земельних відносин і в кінцевому рахунку стане базою для розробки економічного механізму регулювання земельних відносин як на рівні держави, так і на рівні територіальних громад. Крім того, рішення Уряду дозволить створити відкрите інформаційне джерело для громадян, юридичних осіб, громадських та міжнародних організацій стосовно стану розвитку земельних відносин, що відповідає реформуванню відповідно до міжнародних принципів та кращого міжнародного досвіду.
  • Бюджет участі: практичні рекомендації Бюджет участі — один з дієвих механізмів розвитку громади, але на практиці у місцевих рад при його впровадженні виникає безліч дрібних нюансів, які потребують уточнення та роз’яснення. Практичний досвід реалізації бюджету участі тих рад, які протягом 2015 — 2017 років впроваджують його в життя, показав: мешканці не просто хочуть змінювати на краще свою громаду, але й докладають значних зусиль та активно долучаються до ініціативи бюджету участі. Як спростити цей процес та що треба пам’ятати ОМС при впровадженні бюджету участі? Особливо корисною стаття стане у нагоді тим ОМС, які тільки вирішили приєднатись до бюджету участі, але не знають, з чого почати та що враховувати.
  • Запитували — відповідаємо: про застосування КЕКВ Приводом для написання статті стали актуальні запитання від наших читачів про застосування кодів економічної класифікації видатків, які розміщені на Форумі порталу «Бухгалтер». Упевнені, відповіді будуть цікаві й іншим читачам видання «Місцеве самоврядування». Тож поспішаємо відповісти.
  • Актуальне запитання. Про відбиток печатки на документах, що подаються до органів ДКС Чи потрібно дошкільним навчальним закладам комунальної форми власності проставляти печатки на документах, які вони подають до територіальних органів Державної казначейської служби України?
  • Актуальне запитання. Про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки У 2015 — 2016 рр. проводилась оплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, товариством з обмеженою відповідальністю. У 2017 році до територіального фіскального органу керівництво підприємства подало декларацію на зняття нарахування податку на нерухоме майно за 2015 — 2016 роки. Тому кошти, які надходили в минулих роках, було знято. Але рішенням місцевої ради підприємству не надавалось жодних пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Чи дійсно це підприємство не має сплачувати такий податок?
  • Актуальне запитання. Про використання КЕКВ при придбанні будівельних матеріалів для встановлення огорожі Наша рада планує встановити залізобетонну огорожу навколо будівлі, в якій вона розташована. За яким КЕКВ необхідно проводити видатки на придбання будівельних матеріалів для такої огорожі?
  • Актуальне запитання. Про відображення різниць, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів Чи треба відображати різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, та передбачати коригування фінансового результату до оподаткування на підставі пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, у додатку РІ (різниці) до декларації з податку на прибуток при здійсненні операції з безоплатної передачі з балансу на баланс частини адміністративної будівлі?
  • Практичні поради: виконання громадських робіт І знову ми повертаємося до питання громадських робіт. В одному із номерів нашого видання.
  • Приєднання громад відбулося, а перші вибори — ні Нагадаємо, що 09.02.17 р. було прийнято Закон України № 1851-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо добровільного приєднання територіальних громад». У нашій статті ми пригадаємо, яким же чином має відбуватися приєднання та чи завжди завершальною стадією такого приєднання є призначення додаткових виборів.
  • Організуємо облік дітей шкільного віку та учнів Одним із делегованих повноважень ОМС у сфері освіти є організація обліку дітей дошкільного та шкільного віку (п.п. 4 п. «б» ч. 1 ст. 32 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»). Донедавна ця функція реалізовувалась ОМС шляхом призначення уповноважених з числа працівників житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних та житлових кооперативів, об’єднань (товариств) співвласників багатоквартирних будинків, навчальних закладів, служб у справах неповнолітніх.
  • Актуальне запитання. Про видачу ОМС довідки про припинення ведення ОСГ або вихід із такого господарства До нашої селищної ради масово звертаються громадяни із заявами про прийняті ними рішення про вихід з членів особистого селянського господарства та про надання їм довідок про відсутність їх членства в особистому селянському господарстві. Такі довідки їм потрібні для подання до центру зайнятості (для отримання статусу безробітного). У погосподарській книзі селищної ради є пункт «Відмітка про ведення особистого селянського господарства» з підпунктами «ведеться (дата, підпис») та «припинено (дата, підпис»). Але Порядок обліку особистих селянських господарств сільськими, селищними та міськими радами, затверджений наказом Держстату від 26.10.09 р. № 409, втратив чинність. Ми з’ясували, що центр зайнятості при зверненні за отриманням статусу безробітного дійсно вимагає надати довідку про те, чи є громадянин членом особистого селянського господарства. Та чи правомірно це з їх боку? Одночасно просимо пояснити, чи є встановлений порядок реєстрації членства громадян в особистому селянському господарстві, чи достатньо самого факту реєстрації у домогосподарстві, у якому одному із членів надано земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства для того, щоб людина вважалась членом особистого селянського господарства? Чи правомірна видача селищною радою громадянину довідки про відсутність його членства в особистому селянському господарстві, якщо він надав заяву про те, що прийняв рішення про вихід із членів особистого селянського господарства?
  • «Антикорупційні органи» в Україні: хто за що відповідає? (частина 2) Зважаючи на негативну тенденцію поширення корупції в Україні, як ми вже зазначали у попередній статті, пріоритетним напрямом державної антикорупційної політики стала кардинальна зміна підходів до протидії корупції, яка поєдналась із удосконаленням національного антикорупційного законодавства та реформуванням правоохоронних органів. У попередньому номері нашого видання ми писали про «антикорупційні органи» та обіцяли продовжити, оскільки тема є надзвичайно об’ємною і водночас актуальною. Нагадаємо, що в першій частині ми описували такі органи, як Національне антикорупційне бюро.
  • Актуальне запитання. Про припис НАЗК Що таке припис Національного агентства з питань запобігання корупції? Коли та за яких обставин його надсилають?
  • Порушення вимог законодавства щодо суттєвих змін у майновому стані Як і обіцяли, ми продовжуємо цикл статей щодо повідомлення про суттєві зміни у майновому стані. Нагадаємо, що в одній з попередніх статей ми висвітлювали питання законодавчого регулювання суттєвих змін у майновому стані, власне, вашій увазі був представлений сам порядок повідомлення, а також ми коротко поговорили про відповідальність, яка настає внаслідок недотримання законодавства в частині фінансового контролю. В цій же статті ми детально розглянемо види відповідальності, яка може настати в разі порушення законодавства в частині повідомлення про суттєві зміни в майновому стані; органи, що здійснюють розслідування за вказане правопорушення, та власне сам порядок повідомлення.
  • Положення про преміювання: що передбачити? Приводом для написання статті стало наступне запитання від читача: «Наша рада бажає розробити систему преміювання і зафіксувати її в окремому документі — положенні про преміювання. Як скласти таке положення та що у ньому прописати? Надайте приклад складеного положення про преміювання для органів місцевого самоврядування». Отже, відповідаємо на поставлене запитання. Впевнені, багатьом радам стаття стане у нагоді.
  • Зміни до постанови № 268: нові посади та оклади На сторінках видання ми вже неодноразово розповідали про зміни, які протягом року «заходять» до постанови КМУ від 09.03.06 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів». Про те, які саме зміни знову були внесені до постанови № 268, і поговоримо.
  • Актуальне запитання. Про нарахування надбавок У штаті селищної ради: діловод, касир, інспектор ВОС та спеціаліст-паспортист, які не віднесені до категорії державних службовців. Надбавка їм за вислугу років нараховувалась згідно з Положенням про порядок та умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років, затвердженим постановою КМУ від 20.12.93 р. № 1049. На підставі постанови КМУ від 23.08.16 р. № 521 постанова № 1049 втратила чинність. Просимо дати роз’яснення: чи слід здійснювати нарахування надбавки за вислугу років працівникам ОМС зазначених категорій? Якщо так, то на підставі якого нормативно-правового акта та в якому розмірі? Чи можуть зазначені особи обіймати посаду держслужбовців ОМС?
  • Щодо ведення особових справ та карток посадових осіб місцевого самоврядування Витяг із листа Нацдержслужби від 09.06.17 р. № 5263/13-17
  • Електронне урядування: механізм застосування у діяльності ОМС Електронне урядування є однією із сучасних комунікаційних технологій, на яких базується поліпшення життєвого рівня громадян. Використання механізмів Е-урядування передусім забезпечує відкритість і прозорість діяльності органів публічної влади, підвищує довіру громадян до влади та забезпечує більш ефективне і менш витратне адміністрування. Тож про концепцію Е-урядування, його механізми та елементи, які можна застосувати у роботі ОМС поговоримо у цій статті та у наступних тематичних публікаціях.
  • Комунальні підприємства: ліцензування видів діяльності (частина 1) Ми продовжуємо обговорювати процес самостійної діяльності комунальних підприємств, засновниками яких є ОМС, після процесу об’єднання територіальних громад. На сторінках нашого видання ми торкнемося теми ліцензування видів діяльності, пов’язаних із провадженням господарської діяльності у сфері теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення.
  • Організація роботи ради ОТГ після проведення перших виборів Важливим етапом діяльності об’єднаної територіальної громади є організація роботи ради ОТГ після проведення перших виборів. Саме на цьому етапі виникає велика кількість помилок, які не завжди можна виправити в рамках чинного законодавства. Особливої уваги потребує питання проведення першої сесії ради ОТГ, адже від якості її підготовки залежить ефективність подальшого функціонування ради ОТГ. Проблемні моменти виникають і під час проведення процедури реорганізації шляхом приєднання. Помилки, яких припускаються ради ОТГ на перших етапах після проведення виборів, у цілому мають типовий характер. У цій статті ми поговоримо про нюанси організації роботи ради ОТГ після проведення перших виборів. А саме, що необхідно врахувати при підготовці та проведенні першої сесії, вирішенні кадрових питань, проведенні процедури реорганізації та як уникнути помилок?
  • Досвід Польщі в рамках реформи децентралізації Ця стаття буде корисна тим, хто активно долучається до реформи децентралізації . Вже декілька років можна чути, що Україна в цьому питанні переймає досвід Польщі. Вирішили і ми вкотре поінформувати наших читачів, а як же така реформа втілювалася в життя в цій державі. Отже, реформа децентралізації, яка проходить в Україні зараз, відбулася у сусідній Польщі ще 18 років тому. Саме через це, а також через сусідство з нами й ментальну подібність, Республіку Польща ставлять за приклад для України у сфері проведення адміністративно-територіальних змін. Поляки стверджують, що, як і будь-яка інша реформа, ця теж відбувалась болюче, проте результати її проведення не змусили дуже довго чекати. Тому саме завдяки такій же зміні в нашій державі може розпочатися «українське чудо», подібне тому, яке переживає Польща.
  • Місцеве самоврядування: навчання та спілкування тривають Працівники редакцій наших видань не тільки вміють писати актуальні статті, вони ще розробляють та проводять тематичні навчання, а також тренінги з тих питань, які є актуальними на сьогодні і найбільше цікавлять ОМС.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі