№2

Місцеве самоврядування, лютий, 2019/№ 2 Інші номери журналу ›
  • Мала приватизація: поради від Української універсальної біржі В Україні вже стартувала мала приватизація. При відчуженні об’єктів державної та комунальної власності особливо важливо забезпечити законність приватизаційних процедур з метою захисту інтересів як інвесторів, так і органів приватизації. Проте це завдання ускладнене тим, що органам приватизації доводиться працювати з повністю оновленою законодавчою базою. Про деякі особливості таких процедур — у невеликому огляді від Української універсальної біржі.
  • Ще не придбали ОВДП? Тоді ми йдемо до вас! У листі Мінфіну від 22.12.2018 № 12020-19-6/34413 надані роз`яснення щодо розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів. Як зазначає компетентний орган, процес реформування місцевого самоврядування (децентралізація) сприяв збільшенню надходжень коштів до місцевих бюджетів. На сьогодні значні обсяги тимчасово вільних коштів таких бюджетів розміщуються переважно на банківських депозитах (як приклад, станом на 01.12.2018 залишки коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках у банках становили 12 506,1 млн грн.). Мінфін рекомендує розміщувати тимчасово вільні кошти місцевих бюджетів міст обласного значення та ОТГ шляхом придбання облігацій внутрішньої державної позики (ОВДП). Хочете дізнатись, як це можна зробити?
  • Процедура якості: управління ризиками На численні прохання наших читачів надаємо примірний зразок документу «Процедура якості. Управління ризиками», який може бути доопрацьовано під потреби відповідного ОМС. Нагадаємо, що зразок підготовлено за сприяння Чугуївської міської ради Харківської області, зокрема Макаренко Людмили Петрівни — заступника міського голови — керуючого справами виконавчого комітету Чугуївської міської ради Харківської області.
  • Актуальне запитання. Про туристичний збір Які ставки туристичного збору застосовують суб`єкти господарювання у разі, якщо сільські, селищні, міські ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не переглянули ставки на 2019 рік?
  • Актуальне запитання. Про здійснення оплати за роботу з проведення гідрогеологічного обстеження та складання гідрогеологічного висновку За яким кодом потрібно здійснювати оплату за роботу з проведення гідрогеологічного обстеження та складання гідрогеологічного висновку про наявність підземних вод у районі села? Чи правильно для цього використовувати КЕКВ 2281?
  • Актуальне запитання. Про закупівлю іграшкових прикрас та новорічних подарунків Сільська рада має намір закупити іграшкові прикраси для вуличної ялинки. За яким ТКВКБМС треба проводити такі видатки: за 6030 «Організація благоустрою населених пунктів» чи 4082 «Інші заходи в галузі культури і мистецтва»? Крім того, сільська рада планує закупити новорічні подарунки учням у школу та дітям у дитячий садок (без субвенції), працівникам соціальної сфери села, депутатам сільської ради та новорічні подарунки в зону АТО. За яким ТКВКБМС правильно проводити ці видатки?
  • Про надання інформації Лист Антимонопольного комітету України від 29.12.2018 № 500-29/02-17683
  • Про квартирний облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов На адресу нашої редакції надійшло запитання про порядок взяття на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, а саме: щодо складу сім’ї заявника та щодо можливості перебування однієї особи двічі на обліку у різних складах сім’ї. Пропоную ознайомитися із конкретною ситуацією та разом пошукати відповідь на поставлені запитання.
  • Нотаріальні дії старости: видаємо свідоцтво про право власності У цьому матеріалі ми звернемо вашу увагу на вимоги до старости у разі вчинення такої нотаріальної дії, як видача свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя. Ви зможете ознайомитися не лише з процесуальним порядком її вчинення, а й з окремими етапами такої нотаріальної дії. Крім того, в нашій статті ми зупинимося на проблемних питаннях, що стосуються строків видачі свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя в разі смерті одного з них і свідоцтва про право на спадщину.
  • Актуальне запитання. Про заступника сільського або міського голови Чи може заступник сільського або міського голови одночасно залишатися депутатом районної або обласної ради?
  • Ау, хто хазяїн? Або про пошуки світла Приводом для написання статті стало наступне запитання нашого читача: «Через наше село проходить міжнародна траса Київ — Чоп. Наразі неможливо достовірно встановити того, хто облаштував на ній вуличне освітлення (бо воно не перебуває на балансі ради, а звернення до відповідних органів не надали відповідного результату). Проблема у тому, що таке освітлення вже застаріле й конче потребує заміни. Керівництво ради неодноразово зверталось до керівництва області та Служби автомобільних доріг (САД) в області, щоб спільними зусиллями реалізувати такий проект, як будівництво нової сучасної мережі вуличного освітлення. Для сільської ради таке задоволення за попередніми розрахунками є дуже дороговартісним та ми не знаємо, чи маємо право коштами місцевого бюджету профінансувати цей проект. Сільська рада готова у подальшому взяти на баланс побудовану електромережу та сплачувати за її обслуговування, у тому числі й за спожиту електроенергію, але керівництво області та САД відмовляються вирішувати це питання спільними зусиллями. Зараз траса міжнародного значення освітлюється дуже погано, що може бути причиною багатьох дорожньо-транспортних пригод. Ми цікавились в територіальній інспекції архітектурно-будівельного контролю щодо питання про те, хто є відповідальним за освітлення на цьому відрізку траси. Вони пояснили, що вуличне освітлення є елементом безпеки дорожнього руху, за який відповідає в цьому випадку САД області. Однак останні на наші звернення мотивують свої відмови тим, що освітлення необхідне лише мешканцям села, тому робити його треба коштами сільського бюджету. Чи це дійсно так? Хто є відповідальним за освітлення на трасі та які механізми впливу є у ради, щоб вирішити це питання? Самотужки навряд чи сільська рада зможе профінансувати цей проект, але через співфінансування ми готові це зробити. До речі, у сусідньому селі, через яке проходить ця ж траса, нещодавно встановлено сучасне вуличне освітлення за кошти САД. Більше того, саме вони сплачують кошти за спожиту електроенергію» . На жаль, подібні запитання непоодинокі, тож спробуємо разом знайти відповідь на ситуацію, що склалась.
  • Організація ОМС контролю за додержанням законодавства про працю З 2017 року органи місцевого самоврядування отримали повноваження здійснювати контроль за додержанням законодавства про працю. Так, Законом України від 06.12.16 № 1774, відповідно до яких виконавчі органи міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад отримали повноваження здійснювати контроль за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення та накладати відповідні штрафи (ч. 4 ст. 34 Закону № 280). Власне про ці контролюючі функції ОМС і йтиметься у нашій статті.
  • Щодо штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення1 Лист Державної служби України з питань праці від 17.01.2019 № 470/1/4.3-ДП-19
  • Умисел чи необережність при повідомленні про суттєві зміни в майновому стані Шановні читачі, ми вже неодноразово торкались теми декларування в цілому та повідомлення про суттєві зміни в майновому стані зокрема. Більше того, аналізували судові рішення з вказаних питань. Проте, в цій статті ми розглянемо судове рішення, яке може бути для вас так званим настільним посібником (порадником). Забігаючи наперед, скажемо, що це судове рішення, з однієї сторони, стосується повноважень суб’єктів владних повноважень та їх розподілу між ними, а з іншої — ролі умислу при повідомленні про суттєві зміни в майновому стані. Зацікавили? Тоді давайте розбиратися.
  • Поновлення працівника на роботі за рішенням суду Поновлення на роботі незаконно звільненого працівника за рішенням суду — доволі складна процедура. Для того, щоб уникнути помилок, пропоную обговорити особливості поновлення звільненого працівника, порядку звільнення працівника, який «зайняв» місце поновленого, та звільнення поновленого працівника в разі його небажання вийти на роботу та приступити до виконання своїх обов’язків.
  • Відправляємо працівника у відпустку На практиці трапляються випадки, коли співробітник відповідної ради відмовляється йти у відпустку. Чи має ОМС, який зобов’язаний забезпечити реалізацію права працівника на відпочинок, будь-які механізми впливу на такого «надмірно працьовитого» працівника і як переконати останнього у необхідності скористатись правом на відпустку — розповімо у нашій статті.
  • Враховуємо зміни: Порядок проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг Приводом для написання цієї статті стало прийняття постанови КМУ від 27.12.2018 № 1145 «Про затвердження Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг». Відповідний Порядок вже набрав чинності. Зазначимо, що для ОМС цей нормативно-правовий акт має важливе значення, оскільки ОМС у більшості випадків є засновниками відповідних комунальних підприємств. Тому в нашому матеріалі ми пропонуємо розглянути згаданий Порядок та проаналізувати нововведення.
  • Визначення правових дефініцій як ключ до успішного продовження реформи з децентралізації влади в Україні За останні чотири роки Верховною Радою України за ініціативи Президента України та Кабінету Міністрів України прийнято низку законів, спрямованих на реалізацію Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Комплексна реформа, в основу якої покладено децентралізацію влади — передачу повноважень державою за принципом субсидіарності органам місцевого самоврядування, стала, за оцінкою експертів та практиків, найуспішнішою в нашій країні. Так, зокрема, на значній території держави утворено досить потужні самодостатні об’єднані територіальні громади, які отримали додаткові повноваження та фінансові ресурси для активного соціально-економічного розвитку своїх територій.
  • Методичне забезпечення: нова громада — новий формат Три роки в Україні впевнено реалізується реформа децентралізації влади та триває процес об’єднання територіальних громад. Одним із вагомих управлінських повноважень, які отримали ОМС ОТГ, є право і можливість формування власної й ефективної системи забезпечення освітніми послугами населення своєї громади. Крім того, зазнали суттєвих змін або навіть нової редакції закони та підзаконні акти, зокрема Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту», що у свою чергу стало підґрунтям для різного роду занепокоєнь та острахів щодо подальшої долі української освіти. Серед багатьох різних питань в освітянських колах триває гостра дискусія щодо майбутнього методичних служб усіх рівнів. Пропозиції та міркування лунають різні — від «ліквідувати» до «модернізувати». Тож який шлях обрати?
  • Актуальне запитання. Про досвід громад у сфері екології Підкажіть, чи є на території України ОТГ, які успішно працюють над екологічними питаннями, у тому числі й над побудовою сміттєпереробних заводів?
  • Скасування приєднання територіальних громад: чи можливо? Розділ ІІІ Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад» визначає порядок добровільного приєднання до об’єднаних територіальних громад. Даний розділ встановлює процедурні моменти, які мають бути пройдені задля включення до складу вже існуючої ОТГ суміжних територіальних громад. Чи може бути цей процес повернуто назад? Чи може рада після прийняття рішення про добровільне приєднання відмовитись від раніше прийнятого вектору розвитку та зупинити процес приєднання? Давайте розбиратись.
  • Діалоги про добровільне приєднання Протягом 2018 року Координатор проектів ОБСЄ в Україні запрошував зацікавлені сторони обговорити проблеми, які виникають у процесі реформування адміністративно-територіального устрою. У вересні — листопаді 2018 року у фокусі опинилося питання добровільного приєднання територіальних громад до міст обласного значення. Як проходило це обговорення, які результати було отримано та які поради можуть бути враховані в цьому процесі — читайте в наступному матеріалі.
  • From America with Love: грантові програми Посольства США в Україні В останні роки популярність грантових проектів зростає невпинно як серед громадських організацій, так і інших інститутів суспільства. Слід розуміти, що грантові кошти — це не «легкі гроші», а фінансування відповідних проектів, які покликані привнести якісні зміни і відчутні результати. До того ж, ці кошти, як-не-як, але також наповнюють бюджет України, і їх потрібно витрачати з розумом, і в тому числі для впровадження змін із самого низу — з найдрібніших ОМС, які теж потребують уваги. Тому пропонуємо вам розглянути грантові програми Посольства США в Україні.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі