№7

Місцеве самоврядування, липень, 2020/№ 7 Інші номери журналу ›
  • Анатолій Ткачук: бачення та поради на непростий 2021-й Наше видання ніколи не стоїть осторонь (завжди знаходиться у вирії) подій, які відбуваються навколо місцевого самоврядування. А таких подій щомісяця все більше: формування (утворення) нових районів та ліквідація старих, оновлені Перспективні плани та подекуди новітні формати територіальних громад, місцеві вибори — взагалі окрема тема. Тож нам завжди цікаві думки урядовців, депутатів різного рівня, експертів, фахівців, власне, всіх, хто так чи інакше пов’язаний з питаннями місцевого самоврядування. Ми поважаємо думку кожного, бо всі ми різні, але дотримуємося тієї позиції, що органи місцевого самоврядування мають право обирати з-поміж безлічі порад, бачень, рекомендацій ті, які будуть найбільш корисними саме для їх громад. Сьогодні наш гість — Анатолій Федорович Ткачук, людина, яку, ми впевнені, знають усі, кому пощастило бути частиною місцевого самоврядування. У пана Анатолія стільки регалій, що, напевно, не вистачить і сторінки, щоб їх перерахувати (як то кажуть: «GOOGLE вам у допомогу»). Але найцінніше те, що Анатолій Федорович з тих, хто завжди має свою власну позицію на все, що відбувається в державі, говорить про неї, робить висновки, прогнозує події, попереджає про наслідки та застерігає. Тож, шановні наші читачі, пропонуємо вашій увазі бачення, перестороги та поради людини, яка з реальної багаторічної практики знає, що таке місцеве самоврядування.
  • Порядок оренди майна: починаємо великий огляд Нагадаємо: 03.10.2019 було прийнято Закон України № 157-IX «Про оренду державного та комунального майна», ч. 2 ст. 5 якого чітко зазначає, що порядок передачі в оренду державного та комунального майна, включаючи особливості передачі його в оренду, визначається КМУ. Крім іншого, абзацом другим цієї ж частини регламентовано, що особливості передачі в оренду комунального майна, передбачені цим Законом, додатково можуть визначатися рішенням представницьких органів місцевого самоврядування з урахуванням вимог і обмежень, передбачених цим Законом і Порядком передачі майна в оренду. Через що Закон фактично був мертвим, оскільки не існувало відповідного порядку. 16.06.2020 нарешті ситуацію було виправлено, на сайті КМУ з’явився зазначений Порядок.
  • І знову про «земельну» екстериторіальність, або «десять разів міряй, а раз утни» Нагадаємо нашим читачам, що тема застосування принципу екстериторіальності в земельно-правовій сфері вже висвітлювалася на сторінках нашого видання, зокрема в питаннях погодження документації із землеустрою з 10 червня 2020 року стартував пілотний проєкт із запровадження здійснення державної реєстрації земельних ділянок за принципом екстериторіальності. Відтепер рішення про державну реєстрацію земельної ділянки прийматиметься будь-яким державним кадастровим реєстратором територіальних органів Держгеокадастру, вибраним системою Державного земельного кадастру за принципом випадковості. Такий порядок державної реєстрації земельних ділянок діятиме протягом двох років.
  • Методика оцінювання соціальних інституцій Методика оцінювання соціальних інституцій розроблена Громадською організацією «Інститут соціальної політики регіону» за підтримки Німецького Товариства міжнародного співробітництва Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH в рамках проєкту «Підтримка територіальних громад України у зв’язку зі збільшенням кількості ВПО» як компонента «Ініціатив інфраструктурної програми для України» (IIPU), що втілюється за дорученням Федерального міністерства економічного співробітництва і розвитку Німеччини (BMZ). Ця методика є інноваційним інструментом визначення поточного стану організацій та розроблення обґрунтованих планових документів щодо вдосконалення їх діяльності.
  • Що ми знаємо про формування тарифів? Приводом для написання цієї статті стали наступні запитання: «1. Чи є злочином, коли головний бухгалтер комунального підприємства розрахував з порушенням тарифи в 2017 році і досі споживачі змушені платити за ними? 2. І знову 3 червня 2020 року подає на затвердження тариф на водовідведення — і в нього включає витрати, які не можна включати в тариф, а саме: штрафи, премії (підприємство в тяжкому фінансовому положенні і просить підвищити тарифи, при цьому борг населення сягає 700 тисяч, а працівникам виплачують чималі премії)? Створена «народна» робоча група з людей (громади) виявила, що тариф завищено на 4,81 гривні. Хто відповість за це? Куди звернутись, щоб змусити комунальне підприємство органу місцевого самоврядування перерахувати тарифи і виявити, яку зайво зняту суму зі споживачів за цей період? 3. Якщо тариф встановлений у грудні 2019, а діє з січня 2020 — то можна звернутись, щоб його перевірили, чи вже все, як кажуть, поїзд пішов?»
  • Порядок встановлення тарифів на комунальні послуги для населення: роз’яснення Мінрегіону Інформація розміщена за посиланням www.minregion.gov.ua/press/news/poryadok-vstanovlennya-taryfiv-na-komunalni-poslugy-dlya-naselennya-rozyasnennya-minregionu
  • Матеріальна відповідальність працівників ЦНАПів Працівник ЦНАПу надає адміністративні послуги мешканцям громади у мобільному офісі, яким, як правило, є спеціально облаштований автомобіль, де виконує відповідні дії з прийому та реєстрації документів за допомогою технічних засобів (комп’ютера, сканера, принтера, копіювальної машинки тощо). Вірогідна ситуація: мешканець, який отримує таку послугу, ненавмисно або ж умисно псує, знищує технічні засоби, або ж сам адміністратор не забезпечує їх збереження, або їх викрадають. Хто буде відповідати і за що саме — читайте у статті нижче.
  • В. о. старости, оплата праці та зміни до постанови № 268 Чи відповідає редакція на запитання наших читачів? Звичайно, відповідає! Нещодавно до редакції видання надійшло запитання у зв`язку зі змінами в нормах чинного законодавства стосовно питання оплати праці в. о. старости: «У нашій ОТГ є в. о старости, але ще не було перших виборів старости. Після внесення змін постановою КМУ від 03.06.2020 № 441 у додатки до постанови КМУ від 09.03.2006 № 268 виникло запитання: за яким додатком визначати його посадовий оклад: — треба використовувати додаток 50 або 54?». Надаємо відповідь.
  • Чому нові райони варто затвердити якнайшвидше: тези експертів Чи потрібні сьогодні районні ради та які повноваження вони матимуть після місцевих виборів — 2020 — це та багато чого іншого обговорили під час дискусії «Врятувати децентралізацію: укрупнення районів та місцеві вибори — 2020» 30 червня 2020 року. Експерти зійшлися на тому, що найближчими тижнями народні депутати повинні підтримати створення нових районів, і це дозволить рухати децентралізацію далі. В іншому випадку, на думку експертів, країна втратить не один рік для розвитку. Мова йде про два документи, які народні обранці мають розглянути: проєкт постанови № 3650 про утворення та ліквідацію районів, а також законопроєкт № 3614 про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи1.
  • Туристичні стратегії для громад Не таємниця, що якщо ти починаєш бізнес, до його започаткування потрібно підходити стратегічно. В цілому подібний бізнес-підхід так само доцільно обирати і для формування та просування туристичного бренду вашої громади, адже туризм у загальному підсумку має орієнтуватись на потенційний прибуток. При започаткуванні чи плануванні місцевого туризму з боку органу влади або ОМС туристична стратегія матиме певні особливості. На відміну від звичайного туристичного бізнесу, тут загальний суспільний інтерес буде важливішим за задоволення попиту споживачів. Для влади важливіше зважати на потенційний довгостроковий вплив туристичних проєктів, аніж на їх короткострокові результати. Спробуємо скомбінувати бізнес-підходи та стратегічну діяльність ОМС під час планування місцевого туризму.
  • Контент-план для соціальних мереж Сьогодні в більшості випадків на запитання щодо того, чи потрібно органам місцевого самоврядування використовувати соціальні мережі в своїх комунікаціях, відповідь очевидна: потрібно. Далі більш детально.
  • Про конкурс проєктів співробітництва громад Європейська практика підтверджує, що територіальні громади не є повною мірою самодостатніми для утримання й розвитку суттєвих об’єктів інфраструктури та реалізації великих інвестиційних проєктів. Саме тому і в Європі, і в Україні активно розвивається міжмуніципальне співробітництво як інноваційна й ефективна форма співпраці територіальних громад. Законом України від 17.06.2014 № 1508-VII «Про співробітництво територіальних громад» створено законодавчу основу для кооперації ресурсів ОМС з метою вирішення спільних проблем життєдіяльності територіальних громад на місцевому рівні. Саме завдяки цьому інструменту можливе більш ефективне надання послуг місцевому населенню, створення спільних об’єктів муніципальної інфраструктури для декількох територіальних громад. Як Конкурс проєктів співробітництва громад може допомогти у цьому завданні?
  • Туристичний бум: ілюзія чи перспектива? 3 червня Президент України В. Зеленський заявив про важливість розвитку українського туризму та анонсував презентацію низки регіональних проєктів, які можуть бути цікавими для інвестування. Кожна область повинна сформувати кілька опорних «магнітів» — привабливих туристичних місць, які потенційно можливо розвивати. Втім, чи є перспективи розвитку туризму в Україні?
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі