№10

Місцеве самоврядування, жовтень, 2020/№ 10 Інші номери журналу ›
  • Дисциплінарна відповідальність службовців ОМС У цій статті ми хотіли би окреслити загальні підставі для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності з урахуванням особливостей служби в ОМС: розглянути можливості дисциплінарної відповідальності різних категорій службовців та наслідки застосування стягнень.
  • Які зміни старостам приніс Закон № 805-ІХ? Закон України від 16.07.2020 № 805-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства». Що ж тепер чекає на старост?
  • Місцеві вибори — 2020. Виходимо на фінішну пряму! Коли отримаєте цей номер, шановні наші колеги, до виборів залишиться декілька днів. Нарешті цей довготривалий процес висування кандидатів, ведення передвиборчої агітації тощо добігає кінця. Водночас попереду найцікавіше: саме голосування виборців, підрахунок голосів виборців та встановлення результатів виборів. А далі ще понесеться круговерть. Тож у цьому матеріалі я вирішила тезісно написати про те головне, що буде відбуватися найближчими днями.
  • Хто затверджує землевпорядну документацію, якщо дозвіл на її виготовлення давала РДА? До нашої редакції звернувся читач із таким запитанням: «У нас виникла така ситуація. Земельна ділянка площею 2 га, яка відводилася громадянину П. у 2018 році із земель державної власності за проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки (ще до моменту затвердження Головним управлінням Держгеокадастру в області погодженого проекту землеустрою), була передана з державної власності у комунальну власність нашої ОТГ у 2019 році відповідно до розпорядження КМУ від 31 січня 2018 року № 60-р. Вказана ділянка була зареєстрована за громадою в особі сільської ради. У подальшому громадянин П. звернувся до нашої ради із клопотанням про затвердження вказаного проекту землеустрою та про передачу цієї земельної ділянки площею 2 га у власність для ведення ОСГ. Депутати сільської ради вирішили відмовити гр. П. у затвердженні такого проекту землеустрою, оскільки: — по-перше, дозволу на його розробку сільська рада не давала саме цьому громадянину і з метою приватизації саме цієї земельної ділянки; — по-друге, проект відведення містить інформацію про те, що земельна ділянка відводиться за рахунок земель державної власності (зокрема, у висновку про погодження цього ж проекту та у витягу із ДЗК також зазначено, що земельна ділянка відводиться за рахунок земель державної, а не комунальної власності); — по-третє, рада могла б цю ділянку виставити на торги і продати право оренди на неї, що дало б місцевому бюджету додаткові надходження, а так буде лише земельний податок. Чи правомірні дії сільської ради у наведеній ситуації?
  • Особливості розгляду земельних спорів судами господарської юрисдикції Пропонуємо вашій увазі судову практику розгляду земельних спорів від Верховного Суду (25.09.2020). Сподіваємося, вона стане вам у пригоді під час формування лінії захисту або складання позовних заяв.
  • Проєкти регіонального розвитку & ОМС: як скористатись можливостями? 03.09.2020 Міністерство розвитку громад та територій України оголосило про старт конкурсного відбору проєктів регіонального розвитку, які будуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу. На сторінці видання «Місцеве самоврядування» у Facebook ми постійно анонсували цю подію. Для ОМС буде цікавим дізнатись більше про зміст проєктів, які можуть подаватись на отримання коштів. Особливо це зацікавить тих, хто знаходиться у пошуках інвесторів, мріє розвивати сільське господарство та туризм на своїй території. Не залишайтесь осторонь та беріть участь.
  • Огляд листів ДКС і не тільки... Що будуємо? Державна казначейська служба України своїми листами-роз’ясненнями завжди допомагає ОМС, роз’яснюючи розпорядникам бюджетних коштів окремі нюанси розпорядження місцевим ресурсом. За проханнями наших читачів зробимо актуальний огляд листів, про зміст яких представникам ОМС варто знати з перших вуст. Але крім цього, зупинимось на ремонті багатоповерхівок, доля більшості з яких є невирішеною.
  • Порядок сплати податків, зборів та внесків суб’єктами господарювання об’єднаних територіальних громад
  • Актуальне запитання. Про зміни до Порядку списання об’єктів державної власності Які зміни відбулись у Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженому постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314? Чи стосуються ці зміни порядку списання об’єктів комунальної власності?
  • Актуальне запитання. Про зміни до Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів шляхом придбання державних цінних паперів Які зміни відбулись у Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів шляхом придбання державних цінних паперів? Чи є переваги у такого розміщення?
  • Щодо роз’яснення стосовно здійснення ремонту та поліпшень орендованого державного та комунального майна Витяг із листа Фонду державного майна України від 23.09.2020 № 10-16-19038
  • Про відображення грантів у бюджетній звітності Лист від 04.09.2020 № 16-06-06/15441
  • Щодо продовження договору оренди комунального майна з закладами освіти Витяг із листа Фонду державного майна України від 20.08.2020 № 10-16-16695
  • Спільна власність районів: механізм передачі майна Хто шукає відповіді на запитання щодо передачі майна від районів у комунальну власність громад? «Децентралізація» звернулась за відповідними роз’ясненнями до групи експертів з юридичних питань Офісу підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні.
  • Акт про залиття квартири: складаємо правильно Питання житлово-комунальної сфери входять до питань місцевого значення. Не є виключенням управління багатоквартирними будинками. В результаті поступового процесу передачі управління багатоквартирними будинками власникам житлових приміщень управителями будинків стають житлово-комунальні підприємства (організації) або ОСББ, а до списання з балансу ОМС будинків (в яких розташовані приміщення приватної власності) їх «балансоутримувачами» (нині — управителі) продовжують виступати ОМС. За законом саме балансоутримувач у разі залиття квартир власників зобов’язаний складати акти комісійного обстеження таких квартир. Яким має бути такий акт та на що необхідно звертати увагу при його складанні, йтиметься у нашій статті.
  • Депутат чи заступник голови: від чого доведеться відмовитися? З моменту початку виборчих перегонів (та, власне, і до того моменту) до нашої редакції та на всі можливі та доступні канали зв’язку з нами (сторінка у Facebook, чат у Телеграм) постійно надходять запитання в частині можливості суміщати «депутатство» та посади в органах місцевого самоврядування. І це зрозуміло, адже кожен хоче мати розуміння щодо своїх майбутніх дій у разі, якщо його обрали депутатом... А потім, наприклад, ще й затвердили заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів. Що можна сказати з цього приводу? Є певні правові норми, якими необхідно керуватися. А ще є активні громадяни, яким не байдуже, які кадрові призначення, затвердження, прийняття, обрання відбуваються в межах їхньої територіальної громади. Тому вони звертаються до суду, якщо вбачають у таких кадрових справах порушення норм законодавства, та їх безпосередніх прав, як членів територіальних громад. Отже, представляю вашій увазі одну з таких судових справ. Як-то кажуть: «Читати всім!». Може, й вам досвід інших громад стане в нагоді, коли постане питання обійняти певну посаду в раді.
  • Створення опорного закладу не може відбуватись із порушенням процедури В Україні активно продовжується втілення реформи децентралізації, яка передбачає утворення нових громад, освітніх округів та опорних навчальних закладів. Загальноосвітні навчальні заклади, що є опорними, створюються для рівного доступу всіх дітей до якісної освіти, раціонального й ефективного використання ресурсів та є одним із механізмів реформування системи загальної середньої освіти й упорядкування шкільної мережі. Процедури чітко визначені законодавством. Поспіх та нівелювання правилами можуть призвести до скасування рішення ОМС у цьому напрямку та повернути етап створення опорного навчального закладу на початок.
  • Поєднання посад. Дія антикорупційних норм Тема з поєднання однією особою різних посад в органах місцевого самоврядування напередодні проведення виборів не вщухає. До редакційного чату в Telegram сипляться запитання, які починаються зі слів: «Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи можуть суміщатись посади...», а далі — варіативність зашкалює: заступник голови ОТГ та староста, заступник голови та секретар виконкому, голова та голова бюджетної комісії тощо. У цій статті ми розглянемо судову справу про поєднання депутатських повноважень з посадами заступника голови сільської ради та секретаря виконавчого комітету цієї ж ради (із вкрапленнями посади начальника військово-облікового столу).
  • Доплата за роботу на «двох стільцях» Доручення виконання роботи за тимчасово відсутнього працівника ОМС (йдеться про посади, на які особи призначаються) доволі звична практика в ОМС. І начебто чинним законодавством врегульовано питання щодо виплати доплат за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників, але, як показує практика, є питання щодо розміру таких доплат. Тож про це і не тільки йтиметься у нашій статті.
  • Місцеві ради & вибори: «операція — реорганізація» Вибори, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, не тільки «принесуть» нам оновлений склад місцевих рад, а й змінять їх територіальну та юридичну конфігурацію. Відповідно до Закону України від 16.04.2020 № 562-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад» повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших місцевих виборах у 2020 році. Тож найближчим часом на нас чекає нелегкий процес реорганізації та припинення юридичних осіб (місцевих рад та їх виконавчих органів). Що робити кадровій службі у разі припинення органу місцевого самоврядування? Про нюанси припинення юридичних осіб і йтиметься у цій статті.
  • Локалізм як напрямок формування бренду малих громад Українська децентралізація влади і трансфер значних повноважень на місця насправді просто продовжують світові тренди глобального розвитку. Ці тренди лежать як у площині державного управління, так і в площині економіки, культури, соціального розвитку. Один із напрямків цього тренду — це політична філософія локалізму. Звичайно, ми не є науковим журналом з політології та філософії, тож не будемо описувати передумови та наукові школи, які сповідують цю філософію. Ми хочемо розказати про неї скоріше через те, що ця філософія має досить багато цікавих прикладів використання в реальному житті. Може, поодиноко ці приклади впроваджуються і в вашій громаді, але ви просто не знали, що це локалізм. А тепер загальне розуміння тренду дозволить вам поглянути на проєкти місцевого розвитку стратегічно.
  • Місцеві фонди культури: дієвий механізм чи ще одна стаття видатків для громади? 19.08.2020 КМУ прийняв розпорядження про затвердження концепції реформи фінансування системи забезпечення населення культурними послугами, розробленої Міністерством культури та інформаційної політики. Документ визначає керівні принципи, шляхи, завдання і строки формування та реалізації державної політики, спрямованої на створення нового та ефективного механізму фінансування сфери культури.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі