Зміни до Бюджетного кодексу, або Про 4100-д 29.12.2020 довгоочікуваний усіма законопроєкт «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» № 4100-д від 05.11.2020 нарешті повернуто з підписом від Президента. Документ врешті-решт став Законом України від 15.12.2020 № 1081-IX «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України». Законодавчий акт набрав чинності 01.01.2021. Що отримали місцеві бюджети?
Чи можна стягувати земельний податок, якщо право на землю не оформлене? Питання виконання функцій самоврядного контролю ОМС неодноразово висвітлювалось на сторінках нашого видання. Наразі пропонуємо вашій увазі черговий висновок Верховного Суду із вказаного питання, який може стати вам в нагоді під час вирішення питання: що робити із фактичними землекористувачами, які так і не оформили право на землю та не сплачують земельний податок? Як збільшити обсяг надходжень до місцевого бюджету за користування землею?
Отримання ОМС інформації про платників податків — юридичних осіб З 22.12.2020 діє новий Порядок надання звітності в розрізі платників податків — юридичних осіб органам місцевого самоврядування, затверджений наказом Міністерства фінансів України № 723 від 23.11.2020. Давайте розбиратися, як ви можете отримати потрібну вам інформацію про ваших платників податків.
Користування автівкою в ОМС: а нащо нам документ? До редакції надійшло запитання від читача наступного змісту: «Станом на сьогодні склалася така ситуація. Службовий автомобіль у раді один, а працівників, які потребують його використання, декілька. У зв`язку із адмінтерреформою наразі створюються нові відділи тощо, повноцінне функціонування яких також вимагає періодичного використання автівки для поїздок у службових цілях. Чи передбачений типовий порядок використання службових автомобілів в ОМС? Як врегулювати питання щодо користування службовим автомобілем в структурі органів місцевого самоврядування?». Ураховуючи, що запитання є непоодиноким з боку декількох громад, вирішили допомогти нашим читачам. Погодьтесь, уявити сьогодні діяльність ОМС без використання службового транспорту вкрай важко.
Державний бюджет — 2021: компроміс чи ні? 15 грудня Верховна Рада України нарешті прийняла бюджет на 2021 рік у другому читанні та в цілому. За нього проголосували 289 депутатів. 21 грудня, за інформацією Прес-служби Апарату Верховної Ради України, Голова Верховної Ради підписав Закон «Про Державний бюджет України на 2021 рік», який зареєстрований як законопроєкт № 4000 та переданий на підпис Президенту України. 28.12.2020 документ (Закон України від 15.12.2020 № 1082-IX «Про Державний бюджет України на 2021 рік») було підписано. Знайти його можна за посиланням: zakon.rada.gov.ua/laws/show/1082-IX#Text. Багато хто називає бюджет-2021 «компромісним», дехто — «бюджетом на квартал«, а хтось взагалі іменує його «болісним» або «болючим». Чи так це насправді? Давайте подивимось, про що він нам говорить.
Актуальне запитання. Про створення Служби у справах дітей Допоможіть розібратись : міська рада повинна створити Службу у справах дітей (Служба) як окрему юридичну особу. яким чином можна уникнути введення в штат Служби посади бухгалтера? Відповідно до консультації аналітика АМУ такий механізм можливий за наявності централізованої бухгалтерії. Виникає запитання: централізована бухгалтерія — мається на увазі структурний підрозділ ради ( в нашому випадку відділ бухгалтерії створений в структурі виконкому, а не ради)? Чи може міська рада своїм рішенням делегувати бухгалтерії виконкому повноваження зі здійснення ведення бухобліку Служби?
Актуальне запитання. Про оренду частини приміщення, що було передане в оперативне управління міською радою Просимо роз’яснити питання передачі майна в оперативне управління. Відповідно до рішення міської ради передано в оперативне управління відділу культури об’єкти комунальної власності міської ради (нерухоме майно). Відділ культури має на меті здати в оренду частину приміщення, що було передане в оперативне управління міською радою. Хто в такому випадку має проводити конкурс на право оренди частини приміщення цього нерухомого майна: відділ культури чи міська рада? Якщо відділ культури, то він має керуватися Порядком проведення конкурсу оренди нерухомого майна, що перебуває у спільній сумісній власності членів міської об’єднаної територіальної громади, затвердженим рішенням міської ради, чи затверджувати нове рішення?
Актуальне запитання. Про процедурні моменти зупинення рішення сесії міським головою Прошу надати консультацію з такого питання. На підставі звернення ФОП на сесії міської ради було прийнято рішення. Міський голова скористався правом вето та своїм розпорядженням зупинив дію прийнятого рішення і скликав позачергову сесію, але засідання не відбулося, оскільки на засідання прибуло менше половини депутатів від загального складу раду. Чи повинен міський голова повторно скликати сесію щодо розгляду ветованого рішення ради, і скільки разів ще він може скликати позачергову сесії з даного питання?
Огляд судової практики у земельних справах за участю ОМС Пропонуємо вашій увазі огляд останньої судової практики Верховного Суду, де ОМС виступали відповідачами. Усі ці рішення набули чинності та будуть корисні з метою правильного вирішення питань, які належать до повноважень тих чи інших ОМС у сфері земельних питань.
Із ДС на службу в ОМС. Співвідношення рангів Запитання, яке все частіше ставлять кадровики органів місцевого самоврядування: «Який ранг присвоїти особі, що переводиться з посади державної служби до органу місцевого самоврядування, за умов, що класифікації категорій та рангів посад не збігаються?» Однозначної відповіді на нього ми й досі не знайшли, тому у цій статті висловимо свою позицію та проаналізуємо існуючу судову практику.
Заступник голови — депутат — член виконавчого комітету… У цьому матеріалі знову підніму тему поєднання в одній особі заступника голови, депутата та члена виконавчого комітету. Як показала практика, варіацій станом на сьогодні безліч: є такі, які якимось дивном чином мають поєднання три в одному, а є такі, які навмисно намагаються уникнути потрапляння в члени виконавчого комітету, щоб все ж таки не порушувати норми законодавства. Крім іншого, є й різні трактування самих правових норм: хтось вважає, що достатньо, щоб до складу виконавчого комітету входив лише один заступник (бо наче б саме це мав на увазі законодавець), ну а хтось… Тут можна багато чого писати, але не буду. Одразу означу, що в нашій редакції ми дотримуємося тієї думки, що всі заступники мають входити до складу виконавчого комітету, а відповідно заступник за таких обставин не може бути депутатом (або ж має «позбавитися» цього статусу у разі чого). Далі трохи судової практики з цієї тематики.
Як встановити дорожні знаки, щоб не демонтувати? Як відомо, ОМС наділені чималими повноваженнями з управління у сфері дорожнього руху та його безпеки: починаючи від встановлення світлофорів і закінчуючи ремонтом автомобільних доріг. Поряд з тим, що в чинному законодавстві про дорожній рух прописані чіткі вимоги щодо його організації та забезпечення безпеки, певні процедурні моменти, зокрема в частині встановлення/розміщення дорожніх знаків, заборони руху певного виду транспорту, викликають труднощі. Як уникнути помилок при прийнятті важливих рішень і не порушити при цьому прав мешканців територіальної громади — читайте у нашому матеріалі.
Місія нездійсненна? Про виконання повноважень за межами адмінбудівлі Пандемія диктує людству свої умови, незважаючи ні на рейтинги, ні на впливовість, ні на місце роботи. Те, що вчора ще було примарним в умовах роботи бюрократичної машини, сьогодні є нагальною потребою. У цій статті пропоную розібратися з альтернативним варіантом організації системи роботи, а саме — з умовами організації роботи посадових осіб за межами адміністративної будівлі органу місцевого самоврядування.
Актуальне запитання Чи можна шляхом переведення або будь-яким іншим шляхом перевести спеціаліста другої категорії на посаду провідного спеціаліста? Без конкурсу?