Законопроект № 7153: нюанси роботи ОМС та їх посадових осіб В умовах воєнного стану критично важливим є забезпечення належного та безперервного функціонування, зокрема, органів влади та місцевого самоврядування. Наразі існує чітка потреба у прискоренні прийняття управлінських рішень в умовах війни, забезпечення безперервності функціонування влади і комунального сектора економіки на усіх рівнях. З цією метою та для спрощення процедури прийняття кадрових рішень в умовах воєнного стану Верховною Радою України було ухвалено і направлено на підпис Президенту законопроект № 7153 «Про внесення змін до Законів України «Про центральні органи виконавчої влади» та «Про правовий режим воєнного стану» щодо забезпечення керованості державою в умовах воєнного стану» (далі - законопроєкт № 7153). Про нього зараз і поговоримо.
Порядок проведення обстеження пошкоджених об’єктів В умовах воєнного стану ми опинилися в ситуації, коли в результаті бойових дій було пошкоджено об’єкти різного виду (житловий фонд, будівлі закладів освіти, культури тощо). Логічно, що у представників органів місцевого самоврядування виникає запитання: що з цим всім робити? Раніше ми вже про це трохи писали спираючись на постанову КМУ від 18.12.2013 № 947 «Про затвердження Порядку надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайних ситуацій та розміру грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації». Відтепер же Урядом було прийнято постанову від 05.04.2022 № 423, якою було внесено зміни до Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва (далі – Порядок), а відповідно визначено процедуру здійснення обстеження в тому числі пошкоджених внаслідок саме воєнних дій об’єктів (далі – пошкоджених об’єктів). Отже, з моменту набрання ним чинності, саме на нього необхідно спиратися здійснюючи відповідні обстеження. Розглянемо його та спробуємо розібратися в нововведеннях.
Актуальне запитання. Щодо усного повідомлення керівника про евакуацію в іншу місцевість У нашій установі оголошено простій, який оформлено наказом керівника з 1 березня. Я з дітьми виїхала на Вінниччину і в усній формі попередила про це керівника. Як з’ясувалося згодом, у табелі мені ставлять «НЗ» і не нараховують кошти, мотивуючи тим, що я виїхала. Чи правомірні дії мого керівництва?
Актуальне запитання. Якими мають бути дії роботодавця в зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення зміни до розділу XIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження» від 15.03.2022 № 2129-IX? 26.03.2022 набрав чинності Закон України «Про внесення зміни до розділу XIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження» від 15.03.2022 № 2129-IX, відповідно до якого тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України:
<...>
— припиняється звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інший дохід боржника (крім рішень про стягнення аліментів та рішень, боржниками за якими є громадяни Російської Федерації).
За інформацією Мін’юсту (https://www.kmu.gov.ua/news/minyust-info...) ним скеровано до Пенсійного фонду України листа щодо припинення відрахувань із пенсій боржників за постановами державних та приватних виконавців. Таким чином, до закінчення воєнного стану в Україні відрахування з пенсій боржників проводитися не повинно.
У зв’язку з цим прошу повідомити:
1. Чи повинен роботодавець (як і ПФУ) також припинити відрахування за відкритими до 26.03.2022 виконавчими провадженнями?
2. Чи повинен виконавець надіслати постанову про припинення відрахування або це необхідно зробити з огляду на Закон?
3. Чи може виконавець надіслати постанову, наприклад, 10 квітня про припинення відрахувань з 26 березня або навпаки надіслати 10 квітня з вимогою продовжувати утримання з 26.03?
4. Яку інформацію має містити постанова виконавця в такій ситуації?