Декларування-2022 (ч. 1) Кампанія декларування 2022 року йде повним ходом. І ми нагадуємо вам не тільки про необхідність задекларувати статки за звітний рік, а й про те, що до форми декларації були внесені зміни, які набрали чинності з 01.12.2021. У цій статті ознайомимося з новою формою і порядком заповнення декларації.
Декларування та реєстрація місця проживання: що тепер? Всі вже, впевнена, знають, що 1 грудня 2021 року набрав чинності Закон України від 05.11.2021 № 1871-ІХ «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні»1.Як на мене, він зрозуміліший, аніж його попередник. Хоча, знову ж таки, висновки можна буде робити трохи згодом, коли його положення пройдуть практичну апробацію. У цьому невеличкому матеріалі хочу навести поки що лише деякі найголовніші тези з цього законодавчого акта, згодом буду розвивати спектр матеріалів на цю тему.
Про податкові зміни для власників та користувачів землі Досить таки обговорюваною законодавчою подією минулого року стало прийняття Закону України від 30.11.2021 № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень». Але сьогодні пропонуємо зупинитися на тих, які він підготував для власників та користувачів земельних ділянок.
Розвиток територій та розбудова інфраструктури громад Лист Міністерства розвитку громад та територій України від 26.01.2022 № 7/7.3/1115-22 (можна ознайомитися за посиланням: dostup.pravda.com.ua/request/rozvitok_tieritorii_ta_rozbudova#incoming-353857)
Як правильно скликати і проводити сесію місцевої ради Багаторічний досвід роботи в органах місцевого самоврядування, проведення навчальних семінарів з депутатами місцевих рад в усіх регіонах України та спілкування з депутатами у чатах різних соціальних мереж дає підстави стверджувати про хибність існуючої практики скликання і проведення сесій місцевих рад. Чому так і як має бути, поговоримо далі у цьому матеріалі.
Актуальне запитання. Щодо дій у разі зміни типу закладу дошкільної освіти: перетворення чи перепрофілювання? Селищною радою було прийнято рішення про припинення діяльності дошкільного закладу (центр розвитку дитини) шляхом реорганізації через перетворення в заклад дошкільної освіти.
На комісію з реорганізації було покладено завдання попередити працівників про можливе вивільнення та запропонувати роботу. Чи правомірним є таке рішення? Якщо так, то яким розпорядчим документом може попередити комісія працівників, адже комісія з реорганізації не є органом управління дошкільним закладом?
І ще: чи законно проводити реорганізацію під час навчального процесу? У результаті реорганізації планується скорочення групи для дітей віком до 3 років.
Припинення провадження освітньої діяльності на певному рівні загальної середньої освіти У процесі вивчення питань оптимізації закладів освіти розглянемо порядок припинення провадження освітньої діяльності на певному рівні загальної середньої освіти. Короткий алгоритм оптимізації структури освітніх закладів описувався минулого року в жовтневому номері нашого видання1. У цьому матеріалі коротко окреслимо ключові моменти зміни типу закладу освіти з ліцею (колись заклад І — ІІІ ступенів) на гімназію (колись заклад І — ІІ ступенів).
Актуальне запитання. Щодо строків розгляду тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання Відповідно до п. 11 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року № 869 (далі – Порядок), з метою забезпечення відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат, пов’язаних з виробництвом, транспортуванням та постачанням теплової енергії та, відповідно, наданням послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, перегляд тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води та їх структури здійснюється уповноваженим органом кожного року (до початку опалювального періоду) за заявою ліцензіата (суб’єкта господарювання).
У разі зміни протягом строку дії тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, обсягу окремих витрат, пов’язаних із провадженням ліцензованої діяльності та наданням комунальних послуг, з причин, що не залежать від ліцензіата (суб’єкта господарювання), зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів (обов’язкових платежів), мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, орендної плати та амортизації, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, зміни обсягу фінансових витрат, складової частини планованого прибутку, у тому числі внаслідок зміни курсу валют за наявності в ліцензіата кредитних зобов’язань перед міжнародними фінансовими організаціями, може проводитися коригування тарифів.
Механізм коригування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води застосовується уповноваженим органом виключно протягом строку дії таких тарифів.
Якщо протягом строку дії тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води обсяг витрат, пов’язаних із провадженням ліцензованої діяльності та/або наданням комунальних послуг, не змінився, то відповідні тарифи застосовуються ліцензіатом (суб’єктом господарювання) на підставі рішення уповноваженого органу, яким встановлено такі тарифи на новий строк.
Пунктом 57 Порядку передбачено, що для встановлення одноставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання ліцензіат подає щороку до 1 липня (крім ліцензіатів, що вперше встановлюють тарифи) уповноваженому органові відповідної територіальної громади, на території якої ліцензіат провадить (має намір провадити) ліцензовану діяльність, у паперовій та електронній формах заяву і розрахунки тарифів на планований період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами.
Відповідно до п.п. 13 п. 5 Порядку планований період — період тривалістю 12 місяців, на який формуються та встановлюються тарифи (з 1 жовтня до 30 вересня, а для суб’єктів господарювання, що вперше встановлюють тарифи, — інший період, узгоджений з уповноваженими органами, тривалістю 12 місяців).
Однак до Виконавчого комітету Одеської міської ради постійно надходять заяви суб’єктів господарювання з розрахунками тарифів на опалювальний період вже після його початку (у листопаді, грудні тощо).
Враховуючи викладене, просимо надати роз’яснення щодо:
— можливості і правомірності прийняття таких документів до розгляду та подальшого встановлення рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради;
— порядку встановлення органами місцевого самоврядування одноставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання на опалювальний період ліцензіатам, які подають заяви та розрахунки щодо встановлення вищезазначених тарифів після 1 липня відповідного року.
Актуальне запитання. Щодо надання погодження на перекриття вулиці Яким нормативно-правовим актом врегульоване погодження на тимчасове обмеження руху (кілька годин) тротуаром, якщо планується виконання робіт підрядником на фасаді будівлі, і хто це має робити? Замовник (власник або орендар) чи безпосередньо підрядник, який виконуватиме дані роботи?
Яким чином можна дізнатися, у кого у власності знаходиться відповідна ділянка дороги, вулиці, парковки? Яка процедура погодження перекриття частини тротуару для проведення робіт у приміщенні (встановлення великих вікон) та яким нормативним документом це передбачено?
Актуальне запитання. Щодо встановлення тарифу для підприємств сфери теплопостачання, які використовують альтернативні джерела енергії Прошу надати роз’яснення щодо можливості встановлення для суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво теплової енергії на установках із використанням альтернативних джерел енергії для потреб установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету, а також для потреб населення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води за «загальною процедурою», тобто процедурою, яка передбачена Порядком формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869, а не за спрощеною процедурою, передбаченою статтею 20 Закону України «Про теплопостачання».
А також роз’яснити, чи мають право суб’єкти господарювання, що здійснюють виробництво теплової енергії на установках із використанням альтернативних джерел енергії, та суб’єкти господарювання, що працюють на загальній системі, подавати документи на встановлення тарифу після першого липня.
Актуальне запитання. Щодо виплати компенсації за невикористану відпустку Працюю в закладі загальної середньої освіти заступником директора з навчальної роботи. Не є членом профспілкового комітету. У колективному договорі між адміністрацією закладу освіти та профспілковим комітетом вказано, що заступник директора з навчальної роботи має право на додаткову щорічну відпустку тривалістю три календарних дні за ненормований час. Мені було відмовлено у виплаті компенсації, тому що я не є членом профспілки. Прошу надати роз’яснення щодо виплати грошової компенсації за невикористану додаткову відпустку тривалістю 3 (три) календарних дні за 2021 рік. У 2021 році щорічна основна відпустка (56 днів) використана.
Яка інституційна модель місцевого самоврядування нам потрібна? У своїй попередній статті «Реформа місцевого самоврядування в Україні: чи потрібна вона?» у січневому номері видання «Місцеве самоврядування» я спробував проаналізувати недоліки існуючої в Україні моделі місцевого самоврядування на базовому рівні, її інституційної спроможності та обґрунтувати необхідність запровадження модернізованої моделі. У пропонованій до уваги читачів публікації я представляю авторське її бачення. Воно базується на багаторічному досвіді роботи в органах місцевого самоврядування на міському та обласному рівнях.