№2

Радник старости, червень, 2020/№ 2 Інші номери журналу ›
  • Чи може староста надавати послуги у сфері реєстрації місця проживання? Зі створенням ОТГ ускладнився процес отримання послуг із реєстрації місця проживання для мешканців, які проживають у віддалених від центральної садиби ОТГ населених пунктах. Поки триває процес утворення центру надання адміністративних послуг, ОМС намагається вирішити це питання, зокрема, шляхом тимчасового покладення обов’язків з надання адміністративних послуг у сфері реєстрації місця проживання на старосту. Про те, що говорить закон щодо можливості уповноваження старости на виконання цих функцій, — у нашій статті.
  • Інструкція про видачу характеристик: за правилами краще У попередньому номері нашого видання ми торкалися питання повноважень старости в частині складення характеристики з місця проживання. У цьому матеріалі ми вирішили дати вам невелику підказку у формі локального документа, як це робити правильно з дотриманням певних правил та алгоритму дій. Тож пропонуємо ознайомитись із примірною Інструкцією про порядок складання та видачі характеристик на фізичних осіб з місця проживання. Віримо, що вона вам стане у пригоді, і точно знаємо, що перелік документів вашої громади поповниться ще одним.
  • Староста & малий бізнес & пандемія: як організувати підтримку? Карантинні обмеження, введені через пандемію коронавірусу, негативно впливають на малий бізнес. У жодній країні світу малі бізнеси не створюють великих економічних проривів. Однак за фактом малий бізнес утілює у собі таку сферу діяльності, яка забезпечує одну із важливих соціальних функцій — соціальну зайнятість. Малий бізнес допомагає створити нові робочі місця найвразливішим верствам населення, особливо у сільських місцевостях. Тож яку допомогу малому бізнесу може організувати староста?
  • Активізація громадської участі в ОТГ: роль старости Участь населення у місцевому самоврядуванні є важливим фактором, що впливає на якість життя у громаді. Залучення мешканців до управління ОТГ підвищує ефективність рішень влади, які краще відповідають суспільним потребам. Керівництво більшості новоутворених об’єднаних громад докладає значних зусиль для активізації населення у громаді: ініціює громадські обговорення, проводить конкурси проєктів, утворює молодіжні ради тощо. Проте часто ці ініціативи залишаються поза увагою широкого загалу мешканців. Про це і поговоримо у нашому матеріалі.
  • Вихід із карантину: з чого почати? Як забезпечити життєдіяльність громад в умовах карантину та після нього, турбує не лише керівників органів місцевого самоврядування, а й старост. Які приклади українського та закордонного досвіду є, щоб успішно їх використати в організації своєї роботи? Яких зусиль докладають різні країни для зупинення пандемії та чи можна використовувати цей досвід в українських громадах? Для полегшення роботи старости пропонуємо звернути увагу на досвід інших країн, зокрема країн Європи. Хто знає, можливо, старосту надихнуть позитивні приклади та він знайде певні оптимальні шляхи виходу з карантину для власної громади та спільно із місцевою владою після обговорень буде їх реалізовувати.
  • Староста — член адмінкомісії: чи реально? До нашої редакції надійшло цікаве запитання від одного старости: «Чи може староста бути членом адміністративної комісії, якщо водночас він є уповноваженою на складення протоколів про адміністративні правопорушення особою?». Відповідаємо.
  • Контроль старостою за виконанням правил розміщення зовнішньої реклами Наразі доволі поширеною є практика покладання на старосту обов’язків зі здійснення контролю за дотриманням правил розміщення зовнішньої реклами. З погляду доцільності такий крок є обґрунтованим, оскільки саме ви бачите, яким чином використовуються об’єкти комунальної власності. З погляду ефективності — залежить саме від вас, адже задля правильного виконання цього повноваження слід розуміти, які правила розміщення зовнішньої реклами існують на території вашої громади, аби надати висновок про порушення/відсутність порушення встановлених норм.
  • Мобільний офіс мобільному старості «Електронний документообіг» — словосполучення, яке вже досить стійко увійшло в ужиток. Але по факту не всі стикалися з ним на практиці, бо це, власне, система з певним програмним чи апаратним забезпеченням, діяльність якої регламентована конкретними нормами і алгоритмами. Найбільш поширений наразі вид електронного документообігу — це пересилання електронною поштою відсканованих документів. Але навіть ця «електронна процедура» потребує певного технічного забезпечення, яке не завжди є під рукою старости. То що ж робити у випадку, коли староста не має під рукою необхідного обладнання? Як варіант — скористатися смартфоном!
  • Медіагігієна як основа комунікації старости з громадою Староста — це найбільш наближений до жителів громади представник місцевої влади. Природа цієї посади полягає в постійній комунікації з жителями, донесення до них важливої інформації та пошук оптимальних шляхів вирішення місцевих проблем. В епоху смартфонів та доступного Інтернету старости все більше комунікують зі своїми «підопічними» шляхом використання чатів у месенджерах (Viber, WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram тощо). Втім, використовуючи подібні мобільні додатки, ми повинні розуміти, що ними теж потрібно користуватися обачливо та розсудливо.
  • Ораторство в діяльності старости Головною функцією старости без перебільшення можна й треба називати комунікацію. Староста — двосторонній голос громади. З одного боку, він доносить думку мешканців села на рівень органів місцевого самоврядування, презентує село у відносинах із потенційними партнерами, інвесторами, донорами. З іншого — староста збирає від партнерів, описаних у попередньому реченні, зворотній зв’язок, а також роз’яснює рішення органів влади та місцевого самоврядування, які вплинуть на життя села. Звісно, у цій роботі старості неможливо обійтись без навичок ораторського мистецтва. Про це й поговоримо.
  • Бюджет участі: досвід Нововодолазької ОТГ Бюджет участі дозволяє мешканцям взяти участь в тому, як і де бюджетні кошти можуть використовуватися для поліпшення життя громади. У 2018 році Нововодолазька селищна об’єднана територіальна громада Харківської області була відібрана до проєкту Фундації ПАУСІ «Підтримка впровадження та розвитку громадського бюджету», який здійснювався у рамках проєкту «Підтримка територіальних громад України у зв’язку зі збільшенням кількості внутрішньо переміщених осіб» та є однією з Ініціатив інфраструктурної програми для України та виконується німецькою федеральною компанією «Deutsche Gesellschaft fоr Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH». Саме з цього моменту розпочався шлях впровадження практик партисипації у Нововодолазькій громаді.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі