Чи може староста надавати послуги у сфері реєстрації місця проживання? Зі створенням ОТГ ускладнився процес отримання послуг із реєстрації місця проживання для мешканців, які проживають у віддалених від центральної садиби ОТГ населених пунктах. Поки триває процес утворення центру надання адміністративних послуг, ОМС намагається вирішити це питання, зокрема, шляхом тимчасового покладення обов’язків з надання адміністративних послуг у сфері реєстрації місця проживання на старосту. Про те, що говорить закон щодо можливості уповноваження старости на виконання цих функцій, — у нашій статті.
Інструкція про видачу характеристик: за правилами краще У попередньому номері нашого видання ми торкалися питання повноважень старости в частині складення характеристики з місця проживання. У цьому матеріалі ми вирішили дати вам невелику підказку у формі локального документа, як це робити правильно з дотриманням певних правил та алгоритму дій. Тож пропонуємо ознайомитись із примірною Інструкцією про порядок складання та видачі характеристик на фізичних осіб з місця проживання. Віримо, що вона вам стане у пригоді, і точно знаємо, що перелік документів вашої громади поповниться ще одним.
Староста & малий бізнес & пандемія: як організувати підтримку? Карантинні обмеження, введені через пандемію коронавірусу, негативно впливають на малий бізнес. У жодній країні світу малі бізнеси не створюють великих економічних проривів. Однак за фактом малий бізнес утілює у собі таку сферу діяльності, яка забезпечує одну із важливих соціальних функцій — соціальну зайнятість. Малий бізнес допомагає створити нові робочі місця найвразливішим верствам населення, особливо у сільських місцевостях. Тож яку допомогу малому бізнесу може організувати староста?
Активізація громадської участі в ОТГ: роль старости Участь населення у місцевому самоврядуванні є важливим фактором, що впливає на якість життя у громаді. Залучення мешканців до управління ОТГ підвищує ефективність рішень влади, які краще відповідають суспільним потребам. Керівництво більшості новоутворених об’єднаних громад докладає значних зусиль для активізації населення у громаді: ініціює громадські обговорення, проводить конкурси проєктів, утворює молодіжні ради тощо. Проте часто ці ініціативи залишаються поза увагою широкого загалу мешканців. Про це і поговоримо у нашому матеріалі.
Вихід із карантину: з чого почати? Як забезпечити життєдіяльність громад в умовах карантину та після нього, турбує не лише керівників органів місцевого самоврядування, а й старост. Які приклади українського та закордонного досвіду є, щоб успішно їх використати в організації своєї роботи? Яких зусиль докладають різні країни для зупинення пандемії та чи можна використовувати цей досвід в українських громадах? Для полегшення роботи старости пропонуємо звернути увагу на досвід інших країн, зокрема країн Європи. Хто знає, можливо, старосту надихнуть позитивні приклади та він знайде певні оптимальні шляхи виходу з карантину для власної громади та спільно із місцевою владою після обговорень буде їх реалізовувати.
Староста — член адмінкомісії: чи реально? До нашої редакції надійшло цікаве запитання від одного старости: «Чи може староста бути членом адміністративної комісії, якщо водночас він є уповноваженою на складення протоколів про адміністративні правопорушення особою?». Відповідаємо.
Контроль старостою за виконанням правил розміщення зовнішньої реклами Наразі доволі поширеною є практика покладання на старосту обов’язків зі здійснення контролю за дотриманням правил розміщення зовнішньої реклами. З погляду доцільності такий крок є обґрунтованим, оскільки саме ви бачите, яким чином використовуються об’єкти комунальної власності. З погляду ефективності — залежить саме від вас, адже задля правильного виконання цього повноваження слід розуміти, які правила розміщення зовнішньої реклами існують на території вашої громади, аби надати висновок про порушення/відсутність порушення встановлених норм.
Мобільний офіс мобільному старості «Електронний документообіг» — словосполучення, яке вже досить стійко увійшло в ужиток. Але по факту не всі стикалися з ним на практиці, бо це, власне, система з певним програмним чи апаратним забезпеченням, діяльність якої регламентована конкретними нормами і алгоритмами. Найбільш поширений наразі вид електронного документообігу — це пересилання електронною поштою відсканованих документів. Але навіть ця «електронна процедура» потребує певного технічного забезпечення, яке не завжди є під рукою старости. То що ж робити у випадку, коли староста не має під рукою необхідного обладнання? Як варіант — скористатися смартфоном!
Медіагігієна як основа комунікації старости з громадою Староста — це найбільш наближений до жителів громади представник місцевої влади. Природа цієї посади полягає в постійній комунікації з жителями, донесення до них важливої інформації та пошук оптимальних шляхів вирішення місцевих проблем. В епоху смартфонів та доступного Інтернету старости все більше комунікують зі своїми «підопічними» шляхом використання чатів у месенджерах (Viber, WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram тощо). Втім, використовуючи подібні мобільні додатки, ми повинні розуміти, що ними теж потрібно користуватися обачливо та розсудливо.
Ораторство в діяльності старости Головною функцією старости без перебільшення можна й треба називати комунікацію. Староста — двосторонній голос громади. З одного боку, він доносить думку мешканців села на рівень органів місцевого самоврядування, презентує село у відносинах із потенційними партнерами, інвесторами, донорами. З іншого — староста збирає від партнерів, описаних у попередньому реченні, зворотній зв’язок, а також роз’яснює рішення органів влади та місцевого самоврядування, які вплинуть на життя села. Звісно, у цій роботі старості неможливо обійтись без навичок ораторського мистецтва. Про це й поговоримо.
Бюджет участі: досвід Нововодолазької ОТГ Бюджет участі дозволяє мешканцям взяти участь в тому, як і де бюджетні кошти можуть використовуватися для поліпшення життя громади. У 2018 році Нововодолазька селищна об’єднана територіальна громада Харківської області була відібрана до проєкту Фундації ПАУСІ «Підтримка впровадження та розвитку громадського бюджету», який здійснювався у рамках проєкту «Підтримка територіальних громад України у зв’язку зі збільшенням кількості внутрішньо переміщених осіб» та є однією з Ініціатив інфраструктурної програми для України та виконується німецькою федеральною компанією «Deutsche Gesellschaft fоr Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH». Саме з цього моменту розпочався шлях впровадження практик партисипації у Нововодолазькій громаді.