№40/1

Бюджетная бухгалтерия, октябрь, 2014/№ 40/1 спецвыпуск Другие номера журнала ›
  • Допомога замовнику: переговорна процедура закупівлі Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Згідно з абз. 1 ч. 1 ст. 2 зазначеного нормативно-правового акта цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тис. грн., а робіт — 1 млн грн. Закупівля може здійснюватися замовником шляхом застосування однієї з процедур, визначених ч. 1 ст. 12 Закону № 1197, в тому числі — переговорної процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі використовується і застосовується замовником як виняток, на чому наголошує законодавець в ч. 1 та 2 ст. 39 Закону № 1197. Про необхідність підтвердження винятковості застосування та про примірний порядок проведення переговорної процедури закупівлі ми і поговоримо в цій статті.
  • Реєстрація та облік бюджетних зобов’язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України Нагадаємо, що на виконання ст. 43, 46, 48, 51, 112, 116 — 118 Бюджетного кодексу України та з метою забезпечення здійснення контролю органами Державної казначейської служби України при взятті бюджетних зобов’язань розпорядниками і одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів (які перебувають на казначейському обслуговуванні), удосконалення механізмів використання бюджетних коштів та управління бюджетними коштами наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 р. № 309 був затверджений Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України. В той же час Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Згідно з ч. 3 ст. 7 цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює контроль у сфері закупівель шляхом перевірки документів, визначених в абз. 2 ч. 3 ст. 7 зазначеного Закону. Перевіркою правильності оформлення документів вважається перевірка дотримання замовником встановлених законодавством вимог до форми документа та правильності його заповнення відповідно до затверджених інструкцій стосовно заповнення таких форм (за їх наявності) або розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, власне вживає заходів з недопущення здійснення платежів з рахунка замовника згідно з узятим фінансовим зобов’язанням за договором про закупівлю у випадках, наведених у ч. 3 ст. 7 Закону № 1197. У цій статті віднайдуть своє відображення деякі актуальні положення згаданого Порядку щодо реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України. Крім того, в ній ми звернемо увагу на здійснення контролю ДКСУ в сфері державних закупівель.
  • Здійснення закупівлі у разі виділення додаткових коштів Бюджетна установа придбала товар на суму 114540 грн. Згідно з довідкою про зміни до кошторису установі додатково виділено 119880 грн. на такий самий товар. Роз’яснення Мінекономрозвитку від 09.12.2011 р. № 3302-25/14839-08 щодо цього питання стосувалось, зокрема, Закону, який станом на сьогодні втратив чинність. Чи потрібно проводити процедуру закупівлі, враховуючи вимоги Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII, якщо ні, то як це довести Держказначейству?
  • Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю природного газу На початку 2014 року відповідно до ст. 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (застосування процедури закупівлі в одного учасника) нами було проведено процедуру закупівлі відповідно до річного плану. 20.03.2014 р. був укладений договір між бюджетною установою та газовою компанією. Предмет закупівлі — природний газ; сума, визначена в договорі про закупівлю, — 126864 грн. Цей Закон втратив чинність 20.04.2014 р. Ціна за одиницю товару збільшилася на 80 %. Невикористаних коштів залишилося 78000 грн. Чи потрібно розірвати укладений договір? Чи є необхідність проводити процедуру закупівлі за умови застосування переговорної процедури закупівлі на 78000 грн.?
  • Планування державних закупівель як обов’язкова передумова для їх здійснення Як свідчить практика, на етапі планування закупівель виникає не менше питань, ніж на інших етапах здійсненнядержавних закупівель. З одного боку, це пов’язано з неузгодженістю норм, які регулюють планування, з іншого боку, з людським фактором: неуважністю, незнанням певних особливостей процессу планування посадовими особами замовника. Примітно, що автор цього матеріалу побувала, як кажуть, по обидва боки барикади: у ролі замовника (як член комітету з конкурсних торгів) і контролера (як держфінінспектор). Тож отриманий досвід сьогодні передаємо нашим читачам і поговоримо про особливості та окремі нюанси планування державних закупівель.
App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше