Підвищення окладів бюджетникам з 1 грудня 2015 року: маємо уточнення від Уряду Крилата фраза французького короля Людовика XVIII «точність — ввічливість королів» в нашу бутність — це синонім пунктуальності. Точність і вміле поводження зі своїм і чужим часом і донині в ціні. Відносно королівських указів судити не беремося, але нашому Уряду за ухваленими ним постановами до цієї точності, м’яко скажемо, дуже далеко. Як у плані своєчасності, так і чіткості викладення нормативних приписів.
Серед бюджетних роботодавців постанова Кабміну від 09.12.2015 р. № 1013 останнім часом стала найбільш обговорюваною. Адже саме вони зіткнулися з купою питань щодо її застосування. Цей «впорядковано-структурно-зарплатний» документ терміново потребував пояснень. Минуло майже 3 місяці… І ось вони, довгоочікувані уточнюючі норми — з’явилися! Постановою КМУ від 11.02.2015 р. № 77 внесли зміни до постанови № 1013. Чи прояснили тепер всі складні питання? Чи з’ясовано всі умовчання? Давайте розбиратися разом.
Етика поведінки держслужбовців: основні принципи та протиріччя Нещодавно на урядовому сайті з’явилась постанова Кабінету Міністрів України від 11.02.2016 р. № 65 «Про затвердження Правил етичної поведінки державних службовців», яка викликала неабиякий інтерес серед держслужбовців. Не вдаючись до нюансів нумерології, кинувся у вічі і якийсь дивний збіг нумерації двох резонансних урядових постанов. Пам’ятаєте постанову від 01.03.2014 р. «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» теж за № 65? Вона й досі викликає чимало емоцій у бюджетників.
У чому ж полягає «сакральний» зміст нової резонансної постанови? Наскільки ці нововведення покращать систему держслужби в державі, адже дія постанови поширюється також і на керівників державних підприємств, які не є державними службовцями? Для того щоб знайти відповіді на ці та інші запитання, давайте проаналізуємо цей нормативний акт разом.
Чого варта праця державного службовця з 1 травня 2016 року? У житті кожного державного службовця з 1 травня 2016 року знову мають відбутися зміни, оскільки набирає чинності Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон).
Про відкритість та прозорість в діяльності органів влади: публічність «головує» над приватністю Публічна інформація поки що в Україні є новою та малодослідженою темою, як в теорії, так і на практиці: для законодавців та практиків. Після набуття чинності Законом № 2939-VI пройшло небагато часу, але для державних службовців вимоги до надання запитувачу інформації стали ще більш жорсткими. Функції контролю та складання протоколів про адміністративне правопорушення у цій сфері покладено на омбудсмена. Судова практика наочно демонструє ситуації, коли відповідальних осіб «карають гривнею»… Тож давайте у цій статті розглянемо різні аспекти доступу до публічної інформації.
Реалізація антикорупційного законодавства: передача посадовцями належних їм підприємств чи корпоративних прав У цій статті хотілося б додатково звернути увагу читачів видання «Держслужбовець» (зокрема, державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, посадових осіб юридичних осіб публічного права та інших категорій осіб, на яких поширюються встановлені Законом № 1700 наведені нижче вимоги (тобто посадовців)) на важливість питання передачі належних їм підприємств чи корпоративних прав у зв’язку із призначенням (обранням) на публічну службу.
Матеріальна відповідальність держслужбовця за новим Законом Нагадаємо, що з 1 травня 2016 року набирає чинності новий Закон про державну службу. У попередньому номері на сторінках нашого видання ми розпочали розповідати про відповідальність державних службовців, визначену розділом VIII цього Закону. Зокрема ми розповіли про дисциплінарну відповідальність та службову дисципліну.
У цій статті пропонуємо поговорити про матеріальну відповідальність державних службовців, встановлену Законом № 889. А саме, висвітлимо загальні засади, обов’язок та порядок відшкодування державними службовцями шкоди, нанесеної ними фізичним та юридичним особам своїми незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю під час здійснення своїх повноважень.
Несвоєчасна відповідь на інформаційний запит: судова практика Несерйозне ставлення до звернень громадян та запитів про отримання публічної інформації може коштувати дорого. Законом установлена чітка відповідальність за ненадання відповіді або несвоєчасну відповідь на запит. Зневажливе ставлення до цих строків може вийти боком, підтвердженням тому є адміністративна справа № 461/11162/15-п.
Звільнення і відпустка: «зранку гроші — увечері стільці»? Чи може працівник перед звільненням реалізувати право на відпустку? Чи допустимо його звільнити в останній день відпустки? Такі запитання завжди є актуальними, адже звільнення і відпустка практично завжди — пара. Але грань між ними тонка: один необережний крок — і трудові права працівника у небезпеці! Рецепт грамотного поєднання звільнення і відпустки читайте у статті.
Держслужбовець після «декрету»: визначаємо тривалість додаткової відпустки за держстаж У січні 2016 року держслужбовець стала до роботи після соцвідпустки для догляду за дитиною до досягнення нею 3 років. Її перебування на держслужбі станом на 15.04.2016 р. складе 12 років. Зараз вона звернулася із заявою про надання їй додаткової відпустки за 11-й рік держслужби тривалістю 7 календарних днів. Чи маємо ми задовольнити прохання такого держслужбовця, адже більшу частину 11-го року держслужби вона перебувала у «декреті»? Чи допустимо протягом одного календарного року надати дві додаткові відпустки за стаж держслужби — наприклад, за 11-й і 12-й роки такої служби? Як ураховувати період перебування у соцвідпустці для догляду за дитиною при наданні додаткової відпустки за стаж держслужби?
Держслужбовець «перевитратив» щорічну відпустку: вивчаємо наслідки Перед відпусткою у зв’язку з вагітністю та пологами (з 14.09.2013 р. по 17.01.2014 р.) держслужбовець скористалася щорічною основною відпусткою тривалістю 30 календарних днів (з 14.08.2013 р. по 13.09.2013 р.). Ми провели розрахунки, за підсумками яких установили: за третій робочий рік (22.03.2013 р. — 21.03.2014 р.), у якому жінка пішла в декрет, вона фактично мала право на щорічну основну відпустку тривалістю 25 календарних днів. З 19.10.2015 р. працівниця вийшла на роботу, перервавши соцвідпустку для догляду за дитиною до досягнення нею 3 років. Як надати держслужбовцю щорічну основну відпустку за 2015/2016 робочий рік?
Графік відпусток: повідомляємо про початок відпустки За графіком відпусток працівник установи перебуватиме у щорічній відпустці з 14.03.2016 р. Трудове законодавство вимагає, щоб роботодавець повідомив працівника про початок цієї відпустки. Як такий припис виконати кадровику?
Відпустка поза графіком: як оформити За графіком відпусток для 2016 року щорічна відпустка має бути надана працівнику у серпні 2016 року. Його про це повідомили (є підпис у відповідній колонці графіка відпусток), але він виявив бажання скористатися такою відпусткою з 25.03.2016 р. Керівництво установи не заперечує проти цього. Як оформити надання щорічної відпустки у зазначеній ситуації? Чи потрібно коригувати графік відпусток?
«Неповний» режим роботи — в період служби за мобілізацією: чи зміниться оплатна гарантія «солдату» Працівника підприємства мобілізували в липні 2015 року. Починаючи з цієї дати і до 1 лютого 2016 року за період мобілізації йому виплачувався середньоденний заробіток у розмірі 210 грн. Оплаті підлягали всі робочі дні (установлені графіком роботи), пропущені у зв’язку зі службою за мобілізацією. На дату мобілізації графік його роботи був звичайний — 5 робочих днів на тиждень по 8 годин. З 1 лютого 2016 року у зв’язку з фінансовими труднощами на підприємстві всіх працівників перевели на неповний робочий тиждень з 4 робочими днями (з понеділка по четвер). Як роботодавець мав оплачувати період мобілізації працівника: з розрахунку 5-денного або 4-денного робочого тижня?
Простій на підприємстві та мобілізовані працівники: яку оплатну гарантію застосувати У лютому 2016 року (з 1-го по 29-те число) на комунальному підприємстві оголосили простій не з вини працівників з оплатою в розмірі 2/3 тарифної ставки (окладу). Як оплачувати такий «простійний» період у лютому-2016 працівникам, які були призвані на службу за мобілізацією в липні 2015 року і на дату оголошення простою ще не стали до роботи? Зберігати їм середній заробіток чи все ж таки оплачувати з розрахунку 2/3 окладу?
«Я вам пишу...»: про електронні поштові сервери для органів державної влади Актуальність впровадження електронного врядування в діяльність органів державної влади сьогодні ні в кого не викликає сумніву. В той же час, єдиної системи рекомендацій щодо конкретних кроків виконання програми електронного врядування в органах державної влади наразі не розроблено. У цій статті вашій увазі, шановні читачі, пропонується узагальнений аналіз нормативно-правових актів у сфері службового електронного листування державних службовців, зокрема, щодо умов використання поштових серверів в органах державної влади.
Держслужбовець «по-європейськи»: навчання за кордоном Обравши євроінтеграційний курс, Україна зобов’язалася здійснити не тільки «косметичне» реформування державної служби через прийняття нової нормативної бази, а й сформувати якісно новий корпус державних службовців.