Сторінка антикорупціонера: погляд із середини на деякі актуальні питання. Зміни до антикорупційного законодавства та фінансовий контроль Час плине швидко, як гірська річка. Ось уже і Покрова Пресвятої Богородиці. Як ми зазначали в попередній статті, наразі спостерігається певний ріст активності в антикорупційної політиці. Зокрема, нинішній жовтень виявився урожайним щодо змін до антикорупційного законодавства. До речі, зміни відбулися майже через 5 років як було прийнято Закон України «Про запобігання корупції» (14 жовтня 2014 року).
І, звісно, на початку нашого спілкування хочемо привернути увагу читачів до ініційованого Президентом України Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції» (законопроект № 1029), який прийнято Верховною Радою України 2 жовтня 2019 року.
Звертаємо увагу наших читачів, що Закон від 02.10.2019 р. набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім змін до статей 46, 52 Закону України «Про запобігання корупції», які вводяться в дію з 1 січня 2020 року.
Ризики хибного розуміння поняття «корупція» У статті окреслено відмінність понять «корупційне правопорушення» і «правопорушення, пов’язане з корупцією», а також наведено кілька ситуацій, коли необізнаність (або нехтування своїми прямими обов’язками) прокурорів та суддів перетворює громадян на корупціонерів.
Перезавантаження перезавантаження, або Що змінилось на державній службі «Інноваційний» Закон про перезавантаження влади набув чинності 25.09.2019 р. Його норми, що, зокрема, стосуються вступу, проходження і припинення держслужби, внесли чимало непорозуміння у зарегульовану систему роботи державних службовців. Тож давайте розберемося, що саме змінилося в організації діяльності держслужбовців саме зараз, а що зміниться з 2020 року.
Перезавантаження влади — що зміниться в оплаті праці держслужбовців Закон про перезавантаження влади викликав чималий ажіотаж серед бухгалтерів держорганів. Адже його норми дуже витіюваті, та ще й набувають чинності в різний час. Пропонуємо вашій увазі експрес-аналіз: що ж із нового в оплаті праці держслужбовців діє вже зараз, а до чого нам потрібно готуватися з нового року.
Визначення результатів виконання завдань (для служб управління персоналом)* Шановні колеги! Саме від вас залежить ефективність організації та проведення визначення результатів виконання завдань у вашому державному органі. Ви відповідаєте не лише за підготовку розпорядчих документів з цього питання, а й за надання консультативної допомоги усім державним службовцям. Давайте розберемо, з чого нам потрібно розпочинати, на що доцільно зважити та як успішно визначити результати виконання завдань та затвердити висновок.
Визначення результатів виконання завдань (для тих, кого оцінюють)* Шановні колеги! Жовтень для державних службовців — це початок визначення результатів виконання завдань. Саме оцінювання, як інструмент управління персоналом, спрямоване на планування діяльності державних службовців, моніторинг та критичний аналіз виконання завдань. Це можливість підтвердити результативність і внесок в ефективність роботи державного органу, визначити потреби у професійному навчанні і, звісно, — преміювання. Що ж потрібно знати, щоб швидко, ефективно та, головне, безболісно пройти цей етап оцінювання? Маємо декілька порад для вас.
Визначення результатів виконання завдань (для тих, хто оцінює)* Шановні колеги! Останнім часом початок жовтня у багатьох державних службовців викликає певне хвилювання, адже стартує визначення результатів виконання завдань. І, звісно, у державних службовців виникає низка запитань до вас щодо процедури проведення. Давайте зупинимося на основних моментах, які допоможуть вам впоратися із покладеною на вас місією і максимально швидко, якісно та ефективно з’ясувати, чи виконали ваші державні службовці визначені для них завдання. Чи досягли особисто ви очікуваного результату? З чого потрібно починати?
«Премії держслужбовців: як «обійти» обмеження» Коментар до листа Міністерства соціальної політики України «Про формування та використання фонду преміювання державного органу» від 12.08.2019 р. № 14792/0/2-19/52
Курси підвищення кваліфікації «майже на робочому місці»: як оформити? Працівники підприємства зобов’язані періодично проходити курси підвищення кваліфікації. Проведення таких курсів організоване в одному зі структурних підрозділів підприємства. Чи потрібно оформляти проходження таких курсів як навчання, якщо «навчальний» підрозділ знаходиться на одній території з основним робочим місцем працівників? Чи можна відображати в табелі обліку робочого часу час підвищення кваліфікації як звичайні робочі дні та оплачувати їх виходячи із установленого окладу або потрібно обов’язково нараховувати зарплату виходячи із «середньої» за два місяці?
Лікарняні у нестандартних ситуаціях Працівниця прийнята на роботу на умовах роботи 4 години на день (0,5 штатної одиниці) з 01.10.2019 р. Посадовий оклад з урахуванням зайнятості становить 3000 грн. (6000 x 0,5). Цього ж дня вона захворіла (лікарняний з 1 по 4 жовтня). Загальний страховий стаж працівниці — 11 років, страховий стаж за останні 12 місяців — більше 6 місяців.
Працівник хворів з 1 по 10 жовтня 2019 року. У розрахунковому періоді жовтень-2018 — вересень-2019 нарахована зарплата становила 80956 грн. У липні він з 1-го по19-те число хворів, а з 22-го по 31-ше перебував у відпустці «за свій рахунок». Цього місяця йому була нарахована премія в сумі 3000 грн.
Якими мають бути наші дії у першій та другій ситуації?
Пільги для донорів: конспект для роботодавця Це чудово, що серед нас є люди, які не чекають особливого приводу, щоб допомогти. Вони просто приходять на допомогу в потрібний момент. А деякі з них ідуть ще далі — стають донорами крові. Такий вчинок під силу не кожному. Тому таких сміливців треба оберігати і заохочувати. На законодавчому рівні така підтримка проявляється у вигляді пільг і гарантій. Які з них повинен надати роботодавець — розповімо в сьогоднішній статті.