(044) 581-10-10 Передзвоніть менi

Місцеве самоврядування, грудень, 2015/№ 12

  • Україна: курс на децентралізацію Нещодавні революційні і, на жаль, трагічні події історичної ваги стали зламом свідомості, який дозволив Україні перемістити політичні акценти у сторону децентралізації владних повноважень та реформування місцевого самоврядування. Крига скресла.
  • «Старша сестра» вітчизняної демократії: плідній співпраці України з Радою Європи — 20! Програма Ради Європи «Децентралізація і територіальна консолідація в Україні»
    З часу, коли молода українська дипломатія вперше постукала в двері Палацу Європи у французькому Страсбурзі, минуло два десятиліття. Тоді до різноманіття яскравих прапорів на місцевій площі додалося і синьо-жовте державне знамено соборної незалежної України: у 1995-му наша держава офіційно стала членом провідної міжурядової організації континенту — Ради Європи1.
  • Проект DESPRO: як ми вносимо вклад у розбудову МС Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» (DESPRO)
    У рамках проектного документа діяльність Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO покликана сприяти процесу впровадження реформ щодо децентралізації та місцевого самоврядування в Україні шляхом надання дорадчої підтримки з питань децентралізації і реформування місцевого самоврядування ключовим національним інституціям та асоціаціям органів місцевого самоврядування, що ґрунтується на накопиченому в ході реалізації проекту досвіді з надання послуг на місцевому рівні, співпраці між різними рівнями влади й залученні громад у процес реформ.
  • Коментар Офісів реформ Україна розпочала першу реальну реформу, початок якої призведе до незворотності початих в державі змін, — реформу з децентралізації влади. Ми нарешті почнемо виконувати Конституцію України — в якій вказано, що джерелом влади є народ.
  • Проект Європейського Союзу «Підтримка політики регіонального розвитку в Україні» Проект Європейського Союзу (ЄС) «Підтримка політики регіонального розвитку в Україні»1 є проектом технічної допомоги Україні, який спрямований на те (мета Проекту), щоб сприяти суспільному, економічному та територіальному згуртуванню країни через розроблення та ефективну імплементацію державної політики регіонального розвитку. Реалізація проекту (2013 — липень 2016) надасть можливість підвищити потенціал українських органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інших зацікавлених сторін щодо розробки та впровадження ефективної політики регіонального розвитку.
  • Відкликання «обраних»: застереження для вас У попередніх номерах нашого видання ми не обійшли увагою тему місцевих виборів. Виборчий процес, як розумієте, був на часі. Вкотре хочемо привітати нових голів та депутатів місцевих рад. Виборчі перегони були складними, особливо якщо враховувати, що вони проводилися за новим законодавством. Тому вірогідно, що хтось, переймаючись на час виборчого процесу лише «перегонами», не звернув уваги на те, що Закон України від 14.07.15 р. № 595-VIII «Про місцеві вибори»1 передбачив нові підстави та механізми відкликання депутатів місцевих рад та сільського, селищного, міського голови. Сьогодні ми заповнимо цю прогалину. Погодьтеся, образливо буде спочатку опинитися в переліку «обраних», а згодом — бути відкликаним.
  • Реалізація прав власності на землю окремими категоріями громадян Точкою відліку суспільних перетворень в країні стали події, які розгорнулись в листопаді 2013 року. Революція гідності стала однією з перших найбільш драматичних подій на шляху розбудови незалежної України, але не останньою. Загострення соціального конфлікту на сході країни призвело до необхідності проведення антитерористичної операції, що створило умови для появи нових соціальних категорій громадян, таких як члени сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, учасники антитерористичної операції та внутрішньо переміщені особи. Законодавець, маючи перед собою мету — соціальний захист вказаних категорій громадян, своєчасно прийняв низку нормативно-правових актів законного та підзаконного рівня та продовжує вносити до них численні зміни, намагаючись постійно його посилювати. Про те, як працюють вказані норми на практиці, зокрема, в частині реалізації прав власності на землю на прикладі Харківської області, — детальніше у цій статті.
  • Облікова політика: правила складання Положення Облікова політика — документ, який включає сукупність принципів, методів і процедур, що використовує установа для складання та подання фінансової звітності. В ньому треба досконально відобразити організацію бухгалтерського обліку в установі. Як визначає Закон України від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»1, затверджувати облікову політику треба наказом керівника. Що має бути у такому документі, розглянемо у статті.
  • Актуальне запитання. Про терміни перерахування субвенції органами ДКС Роз’ясніть, будь ласка, в які терміни органи Державної казначейської служби мають здійснювати перерахування субвенцій, які отримують відповідні місцеві бюджети з державного бюджету. Якими документами регламентується цей процес? Де треба шукати?
  • Актуальне запитання. Про надання субвенції районному бюджету До нашого районного бюджету надійшла субвенція від сільської ради. Таку субвенцію остання виділила на утримання школи (ремонт). В які строки така субвенція мала зарахуватись на наші рахунки? Хто з нас повинен відображати інформацію по ній у квартальному звіті: сільська чи районна рада? Якщо ми не використали усі кошти, чи треба повертати субвенцію наприкінці року (у школі до того часу ще не завершиться капітальний ремонт деяких кабінетів, а своїх грошей на його продовження в нас немає)?
  • Актуальне запитання. Про використання коштів субвенції на капітальний ремонт ДНЗ В нашої ради є вільні кошти у бюджеті розвитку, частину з них ми хочемо використати на капітальний ремонт огорожі навколо дитячого садка. Чи треба для цих цілей складати спеціальну програму, за якою й проводити такі видатки, адже з районного бюджету на утримання дитячого садка ми отримали відповідну субвенцію?
  • Держава надає медичну субвенцію: чи треба шикуватись у чергу? 01.01.16 р. набере чинності постанова КМУ від 19.08.15 р. № 618 «Про затвердження формули розподілу обсягу медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам»1. Як відомо, вперше, починаючи з 2015 року, відповідно до Закону України від 28.12.14 р. № 80-VIII «Про Державний бюджет України на 2015 рік»2 основні видатки галузі охорони здоров’я фінансуються за рахунок медичної цільової субвенції з державного бюджету. Деякі питання надання медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам передбачені постановою КМУ від 23.01.15 р. № 11. Тож справа залишилась лише за формулою, за якою у наступному році місцеві бюджети будуть отримувати необхідні кошти для фінансування медичних закладів. У статті поговоримо про те, за якими формулами будуть обчислюватися суми медичної субвенції.
  • Обчислюємо середню зарплату з урахуванням прикладів (частина 1) Безліч бухгалтерів плутаються з обрахунками середньої заробітної плати для розрахунку багатьох видів виплат своїм працівникам. Мінсоцполітики вирішило полегшити нелегке завдання та видало наказ від 21.10.15 р. № 1022, яким затверджені приклади обчислення середньої заробітної плати (доходу) за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування. Що це за приклади та як правильно треба проводити розрахунки — дізнаєтесь зі статті.
  • Органи держархбудконтролю: аналізуємо положення У цій статті ми знову повернемося до теми державного архітектурно-будівельного контролю1. Ви вже мали змогу в попередніх номерах нашого видання ознайомитися з останніми змінами, які відбуваються в цій сфері2. Ідеться, в першу чергу, про передачу функцій держархбудконтролю від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, до органів місцевого самоврядування. Нагадаємо: це стало можливим завдяки прийняттю Закону України від 09.04.15 р. № 320-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства»3, яким були внесені відповідні зміни до Закону України від 17.02.11 р. № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»4. Вказаний законодавчий акт передбачив створення виконавчих органів з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад (про це ми вже писали), які мають діяти на підставі примірного положення про них (абз. 4 п. 91 розд. V Закону № 3038). Як бачите, щоб місцеві ради не напружувалися і не змушені були кожна окремо вигадувати велосипед, постановою КМУ від 19.09.15 р. № 671 «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю»5 було затверджене Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю6. Саме про нього ми і поговоримо далі.
  • Органи держархбудконтролю під наглядом Як вже анонсувалося, місцеве самоврядування отримало нові функції в сфері містобудування та державного архітектурно-будівельного контролю1 (відповідно до Закону України від 09.04.15 р. № 320-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства»2). Відтепер у разі прийняття рішень місцевими радами про утворення органів державного архітектурно-будівельного контролю3 такі органи зможуть вирішувати питання щодо надання (отримання, реєстрації), повернення (відмови у видачі) чи анулювання (скасування реєстрації) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, а також здійснювати щодо таких об’єктів держархбудконтроль. В одному з попередніх номерів нашого видання4 ми вже зазначали, що наділення новими функціями органів місцевого самоврядування передбачає здійснення нагляду за тим, як вони їх виконують. Частково це питання також було висвітлене на сторінках нашого видання. В цій же статті ми більш детально поговоримо про порядок здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду5. Це надасть змогу в подальшому убезпечити створені вами органи від негативних наслідків, які можуть настати в разі порушення ними вимог діючого законодавства.
  • Прийняття, звільнення та строк повноважень в ОМС Одночасно із закінченням процесу місцевих виборів збільшилася кількість звернень до редакції з питань прийняття (звільнення) зі служби в органах місцевого самоврядування1 та початку (закінчення) строку повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування. У цій статті згадаємо визначені законодавством підстави прийняття та звільнення посадових осіб місцевого самоврядування, а також приділимо увагу особливостям документального оформлення цих дій.
  • Асоціації ОМС висловили спільну позицію з актуальних питань проходження служби У період, коли майже по всій Україні починали свою роботу перші сесії новообраних місцевих рад, наш редакційний телефон не замовкав ні на хвилину. Левова частка запитань, з якими зверталися до нас, так чи інакше стосувалася оформлення трудових відносин з переобраними на новий строк повноважень головами районних, обласних рад, сільськими, селищними, міськими головами, секретарями відповідних рад та іншими посадовими особами. Також багато дзвінків надійшло щодо особливостей проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які обрані чи затверджені на посади відповідними радами.
    Поряд з цим безліч звернень у цей час надходило до Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад», Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» та Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад. За результатами розгляду цих звернень згадані асоціації органів місцевого самоврядування висловили свою спільну позицію стосовно найбільш актуальних та проблемних питань, якою люб’язно поділилися з нами. Ми, у свою чергу, щиро дякуємо керівництву асоціацій за плідну та ефективну співпрацю і публікуємо зазначений документ.
  • Типовий статут ОСББ оновлено Відповідно до ст. 7 Закону України від 29.11.01 р. № 2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку»1 статут об’єднання співвласників багатоквартирного будинку2 складається відповідно до Типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства.
  • Щодо необхідності застосування РРО об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків Лист Державної фіскальної служби України від 27.10.15 р. № 22787/6/99-99-22-07-03-15
  • Порядок зарахування платежів з оплати комунальних послуг Загальноприйнятою є практика зарахування платежів за комунальні послуги в першу чергу в рахунок погашення існуючої заборгованості незалежно від дати здійснення такого платежу. Чи правильною є така практика? Відповідь на це запитання 26.08.15 р. дав Апеляційний суд Дніпропетровської області у справі № 215/1702/15-ц.
  • Грошова допомога волонтерам Збройний конфлікт на Сході нашої країни виявив найкращі якості українського народу — людяність, бажання допомогти і активізував волонтерський рух в Україні. Волонтери, іноді ризикуючи своїм життям, надають допомогу учасникам АТО, їх сім’ям, переселенцям та постраждалим особам. Проте самі волонтери також потребують соціального захисту. Державою започатковано грошову допомогу у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції, бойових дій та збройного конфлікту. Про те, хто може бути волонтером, їх права та обов’язки, а також про порядок та умови виплати одноразової грошової допомоги і йтиметься далі.
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.