№6

Місцеве самоврядування, червень, 2015/№ 6 Інші номери журналу ›
  • Роль та проблеми ОМС у сфері екологічної політики та природокористування Постфактум повідомляємо: 14 — 15 травня 2015 року Асоціацією міст України в рамках проекту USAID «Ініціатива захисту прав та законних інтересів самоврядування в Україні (ДІАЛОГ)» в м. Києві була організована та проводилася секція з питань екологічної політики та природокористування. На засідання секції були запрошені керівники структурних підрозділів з питань екології міст — членів Асоціації міст України, провідні науковці у сфері екології та природокористування та представники громадських організацій, що займаються проблемами екології.
  • Фонд громади як інструмент розвитку місцевої громади Маленьке містечко на південному сході Великобританії Hay-on-Wye свого часу зіткнулося з усіма типовими проблемами провінційного населеного пункту: старіння населення, безробіття, занепад. Однак жителі містечка повірили в ідею, яка на перший погляд видавалася неймовірною і яку висловив один із дивакуватих мешканців громади — перетворити Hay-on-Wye на «книжкове королівство». У містечку відкрили декілька букіністичних магазинів та запровадили книжковий фестиваль. Незабаром на цей фестиваль почали приїздити не тільки з Уельсу, але й з усієї Британії. Містечко розвивало свою інфраструктуру, будувалися нові магазини, готелі та ресторани. Сьогодні літературний фестиваль «HayFestival» об’єднує п’ять континентів і є «букіністичною Меккою» усієї Європи.
  • Кошти місцевих бюджетів — публічні Питанням відкритості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування останнім часом приділяється особлива увага. Інтеграційний поступ України до ЄС передбачає використання сучасних стандартів країн Європейського Союзу щодо взаємодії держави і громадянського суспільства. Слід зазначити, що вперше в Україні право на доступ до публічної інформації знайшло своє втілення в Законі України від 02.10.92 р. № 2657-XII «Про інформацію». Ухвалення цього Закону у той час здавалося революцією у сфері прозорості державного управління. Наступним був Закон України від 13.01.11 р. № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації», саме він запровадив реальні механізми, які були здатні зробити діяльність влади прозорішою.
  • Внутрішній аудит: особливості організації (частина 1) З посиленням децентралізації питанням організації внутрішнього контролю приділяється більше уваги. Адже розпорядники бюджетних коштів в особі їх керівників мають організувати внутрішній контроль і внутрішній аудит та забезпечити їх здійснення у своїх закладах та у підвідомчих бюджетних установах. Саме про це говорить ч. 3 ст. 26 Бюджетного кодексу України. До редакції надходить безліч запитань з приводу організаційних питань щодо внутрішнього контролю та аудиту. Як це зробити? Якими документами керуватись? На що треба звернути увагу в першу чергу? На ці та інші запитання ви отримаєте відповіді у статті.
  • Огляд листів ДКС: коротко про найважливіше Листи-роз’яснення Державної казначейської служби України допомагають не лише бухгалтерам, але й керівникам бюджетних установ. У черговий раз робимо огляд листів цього компетентного органу. Тож розглянемо детально листи ДКС від 23.05.14 р. № 17-02/498-12282 та від 24.04.14 р. № 14-08/1395-9902 ДКС. Хоча видані ці листи ще минулого року, роз’яснення, викладені в них, не втрачають своєї актуальності і сьогодні.
  • Хто має платити податок на землю? У Форумі на порталі «Бухгалтер» до нас надійшло запитання. Цитуємо: «З 01.01.15 р. бюджетні установи позбавлені статусу пільговиків по земельному податку в зв`язку із змінами, внесеними до Податкового кодексу України. Справа в тому, що наша поліклініка знаходиться на першому поверсі 5-поверхового житлового будинку. Земельної оцінки в нас немає, а саме приміщення знаходиться в оперативному управлінні за рішенням, затвердженим міською радою. Чи повинні ми в цій ситуації повністю сплачувати податок на землю, адже гроші виходять немалі (це для бюджетників)? Підкажіть, будь ласка!». Через те що до редакції останнім часом надійшло декілька подібних запитань, ми звернулись за експертною допомогою до завідувача сектору адміністрування майнових податків Управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ Міндоходів у Харківській області Владислава Мартинова.
  • Актуальне запитання. Про ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки У січні цього року органи місцевого самоврядування затвердили ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Цікавить питання про те, з якого періоду вони будуть застосовуватись? В яких нормативно-правових документах шукати інформацію про це? Чи є об’єктом обкладення податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності органів місцевого самоврядування або створених ними організацій, які утримуються за рахунок відповідних бюджетів та отримують прибуток?
  • Актуальне запитання. Про погашення кредиторської заборгованості Допоможіть, будь ласка: ніяк не можемо розібратись, за рахунок якого бюджету здійснюють погашення кредиторської заборгованості, що утворилась станом на 01.01.15 р. по установах освіти та культури, адже у 2014 році вони фінансувались із сільського бюджету з урахуванням змін до Бюджетного кодексу України (п. 20 Перехідних та прикінцевих положень)?
  • Актуальне запитання. Про облік не введених в експлуатацію необоротних активів Що робити з не введеними в експлуатацію необоротними активами за новими правилами обліку, зокрема, з матеріальними цінностями, які обліковують на рахунку 14 Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ?
  • Формування спроможних громад: знайомимося з Методикою Постановою КМУ від 08.04.15 р. № 214 затверджено Методику формування спроможних територіальних громад. Методикою, зокрема, визначаються механізм та умови формування спроможних територіальних громад та порядок розроблення і схвалення перспективного плану формування територій громад АР Крим та області. Розберемо детально норми цієї Методики.
  • Адмінкомісії: перевірка на відповідність (частина 4) Цією статтею закінчується сиквел, присвячений загальним питанням діяльності адміністративних комісій при виконавчих комітетах місцевих рад. Нарешті ми наблизилися до завершального етапу провадження в адміністративних справах, які здійснюються адміністративними комісіями при виконавчих комітетах місцевих рад. Ідеться про останню стадію розгляду адміністративної справи — винесення постанови по справі. Саме про неї і йтиметься в цій статті.
  • Громадське обвинувачення: нове звірятко на корупційному полі Гадаю, що ви, любі читачі, вже бодай краєчком вуха чули про ухвалений Парламентом Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення ролі громадянського суспільства в боротьбі з корупційними злочинами» . Після того, як Президент України підпише цей Закон, в нашій державі буде запроваджений інститут громадського обвинувачення, а у кримінальному процесі з’являться нові учасники та дуже особливі порядки проваджень. Ідея, закріплена у Законі, — непогана та досить прогресивна. А ось щодо її реалізації у юристів, особливо тих, які хоч трохи тямлять у кримінальному процесуальному законодавстві, є чимало запитань. Сьогодні ми лише «пробіжимося» по основних новаціях, бо аналізувати Закон до моменту підписання — справа невдячна. А ось у наступному номері нашої газети, коли Закон вже буде підписаний та опублікований, — поговоримо про нюанси нового типу кримінальних проваджень більш детально.
  • Спецперевірка: новий Порядок Одночасно із введенням у дію Закону України від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції» .
  • Особові справи: ведемо згідно з Порядком У цій статті ми згадаємо правила ведення особових справ посадових осіб місцевого самоврядування, виконання яких є запорукою «спокійного» життя не лише відповідальних за цей сегмент працівників кадрових служб, а й керівників цих ОМС. Порядок ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затверджений постановою КМУ від 25.05.98 р. № 731, поширюється так само і на ОМС, тому маємо його суворо дотримуватися у своїй роботі. До Порядку періодично вносилися зміни, тому не буде зайвим відновити у пам’яті його положення, чинні на сьогодні.
  • Щодо оплати праці голови ради та його заступників Лист Міністерства соціальної політики України від 30.01.15 р. № 85/13/84-15
  • Роз’яснення щодо можливості сільських, селищних, міських рад самостійно визначати структуру виконавчих органів та умови оплати праці їх працівників
  • Практичні аспекти застосування ПЦМ на прикладі бюджету м. Чугуєва Програмно-цільовий метод прийшов в Україну не сьогодні. Бюджетний кодекс України окреслив його основні складові ще 2001 року. Кілька років тривав експеримент з ПЦМ на національному, регіональному та місцевому рівнях за підтримки багатьох міжнародних донорських організацій. Частиною експерименту стало й місто Чугуїв. Сьогодні розглянемо практичний досвід впровадження ПЦМ на прикладі м. Чугуєва . Упевнені, стаття стане корисною багатьом читачам.
  • Підзвітність — головна ознака ефективності управління на місцевому рівні Цінність парадигми доброго врядування та його 12 принципів, сформульованих Радою Європи у 2007 році, полягає у тому, що вони спираються на десятки сучасних теорій організаційного розвитку, адміністрування й прийняття управлінських рішень в усіх сферах життєдіяльності. Головний лейтмотив нового у змісті врядування полягає у переході з одноосібного управління в органах влади до взаємодії та співробітництва із бізнесом, суспільними інститутами та громадянами у процесі розробки, прийняття та реалізації рішень з метою кардинального покращення усієї системи послуг. Покладаючись на 12 принципів, місцеві органи влади можуть і повинні на постійній основі вдосконалювати своє врядування.
  • Обслуговування лічильників: хто за що платить? Питання обслуговування лічильників є актуальними, споживачі не завжди впевнені у правильності нарахування плати за ті чи інші послуги. Питання джерел фінансування встановлення та обслуговування лічильників обліку чітко регламентовані законодавством. Нижче наведений перелік послуг, які фінансуються споживачами, та тих, які фінансуються постачальниками/виробниками/забудовниками.
  • Конкурентний ринок природного газу в Україні Чи можливий в Україні конкурентний ринок природного газу? Аналізуючи текст Закону України від 09.04.15 р. № 329-VIII «Про ринок природного газу», можна однозначно відповісти: «Так». Закон № 329 встановлює принципи вільної конкуренції, належного захисту прав споживачів та безпеки постачання природного газу, а також існування ринку природного газу, здатного до інтеграції з ринками природного газу держав — сторін Енергетичного Співтовариства, у тому числі шляхом створення регіональних ринків природного газу.
  • Державне стимулювання енергоефективності в Україні Європейські країни обирають енергоефективні заходи. Уряд України вирішив не «пасти задніх», а створити більш привабливі умови для отримання цільових кредитів на впровадження енергоефективних заходів. 08.04.15 р. постановою КМУ № 231 були внесені зміни до постанов КМУ від 01.03.10 р. № 243 «Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2015 роки» та від 17.10.11 р. № 1056 «Деякі питання використання коштів у сфері енергоефективності та енергозбереження». Що цікавого це обіцяє громадянам? Спробуємо розібратися.
  • Аналіз притягнення до адмінвідповідальності за порушення законодавства про закупівлі за ст. 164-14 КпАП Корупція і хабарництво — це превелике зло і верхівка айсберга, але є ще скрита частина зловживань посадовців, значно більша і небезпечніша, яка навіть не називається корупцією, а має скромну назву — «порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти». Відповідальність за таке порушення теж скромна — адміністративна. В державі набирає обертів боротьба з корупцією, але ж громадянське суспільство перебуває у стані формування, контроль за витрачанням державних коштів майже відсутній, тому і зараз діють певні корупційні схеми, ділки від влади продовжують отримувати «відкати». Як це відбувається, спробую пояснити на прикладі.
  • ОСББ не є виконавцем послуг Помилковою є практика визнання об’єднань співвласників багатоквартирних будинків виконавцями житлово-комунальних послуг. З точки зору чинного законодавства ОСББ такими не виступають, а тому покладення на них обов’язків виконавців послуг є грубим порушенням закону та може потягнути за собою судові позови проти органів місцевого самоврядування. З метою уникнення спірних моментів пропоную ознайомитись із рішенням Вугледарського міського суду Донецької області від 26.06.14 р. у справі № 223/263/14-а.
  • Прийняття ОСББ рішень шляхом письмового опитування У зв’язку із складністю організації та проведення загальних зборів через неприбуття необхідної кількості членів об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, для наявності кворуму ОСББ все частіше вирішують поточні питання шляхом письмового опитування, а прийняте рішення доводять до членів ОСББ шляхом оприлюднення. Чи є така практика допустимою та такою, що відповідає вимогам чинного законодавства? Давайте розбиратися на прикладі однієї цивільної справи.
  • Карпатські мольфари: хто вони? Під час спілкування з читачем промайнуло незнайоме слово «мольфар». Хто вони? — міркували ми всією редакцією. А ви знаєте? Для тих, хто також уперше чує це чудернацьке слово, наша стаття стане у нагоді. Поповнювати свій словарний запас ніколи не пізно і навіть корисно. Перейдемо до справи.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі