(044) 581-10-10 Передзвоніть менi

Місцеве самоврядування, жовтень, 2017/№ 10

  • Закон «Про освіту»: коротко про основне 05.09.17 р. Верховною Радою України було прийнято основний в освітній галузі Закон України № 2145-VIII «Про освіту» (далі — Закон), що вносить кардинальні зміни у систему освіти. Нагадуємо, що нова редакція Закону двічі проходила перше читання, до другого читання до тексту було запропоновано 1700 правок народних депутатів, пройшло більше 100 засідань робочої групи з доопрацювання проекту вказаного Закону до другого читання. Врешті-решт 255 голосами народних депутатів було підтримано новий Закон. Слід зазначити, що Асоціація міст України була активно долучена до підготовки законопроекту до другого читання, тож ми звернулись до аналітика Асоціації міст України, кандидата педагогічних наук Людмили Мозгової з проханням прокоментувати основні зміни, що чекають на учнів, педагогів та навчальні заклади України у зв’язку з його прийняттям.
  •   Нові «аналітичні» форми: запрошуємо на оглядини Відповідно до ст. 56 Бюджетного кодексу України, Закону України від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положення про Міністерство фінансів України1 Мінфін затвердив нові форми карток і книг аналітичного обліку для суб’єктів державного сектору та порядок їх складання. Такі форми знайшли відображення у наказі Мінфіну від 29.06.17 р. № 604 «Про затвердження форм карток і книг аналітичного обліку суб’єктів державного сектору та порядку їх складання»2. Документ набрав чинності з дня опублікування, тобто з 11.08.17 р.3 Розглянемо більш детально, за якими правилами доведеться надалі працювати розпорядникам бюджетних коштів та що врахувати в роботі з огляду на наказ № 604.
  •   Особливості складання проекту місцевого бюджету Вже час не лише говорити, але й вести активну роботу зі складання проектів місцевих бюджетів. Наразі сформовані показники державного бюджету на плановий рік, в тому числі й у частині міжбюджетних відносин, та визначені особливості складання розрахунків до проектів місцевих бюджетів. У своєму листі від 01.08.17 р. № 05110-14-21/207011 Мінфін зазначив особливості складання проектів місцевих бюджетів, які варто врахувати органам місцевого самоврядування під час їх складання на наступний бюджетний рік. Чого чекати та що врахувати?
  •   Актуальне запитання. Про зміни в Інструкцію про службові відрядження Які зміни приніс наказ Мінфіну від 28.07.17 р. № 669 в Інструкцію про службові відрядження в межах України та за кордон для органів місцевого самоврядування?
  •   Актуальне запитання. Про застосування коефіцієнта 0,5 до ставки податку на нерухомість Чи можна застосувати коефіцієнт 0,5 до ставки податку на нерухомість, якщо така ставка була затверджена рішенням місцевої ради у 2015 році, а у 2017 році до відповідного рішення були внесені зміни, які не стосувались питання ставок податку на нерухомість? Тобто окремі положення рішення ради від 2015 року зазнали змін, а сам пункт, який установлює розмір ставки, не був переглянутий? Індивідуальна податкова консультація від 27.04.17 р. № 20/ІПК/16-31-12-02-44 Головного управління Державної фіскальної служби України говорить, що коефіцієнт не застосовується, але ж чинним законодавством передбачено інше. Як правильно?
  •   Актуальне запитання. Про придбання комп’ютерної техніки для органів місцевого самоврядування Чи дійсно збільшились граничні суми витрат на придбання персональних комп’ютерів для органів місцевого самоврядування з огляду на постанову КМУ від 09.08.17 р. № 593 «Про внесення зміни до граничних сум витрат на придбання легкових автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, комп’ютерів, придбання і утримання мобільних телефонів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету»?
  •   Адміністративні комісії: повноваження та діяльність До нашої редакції почали надходити запитання, які стосуються повноважень та діяльності адміністративних комісій при виконавчих комітетах сільських, селищних та міських рад1. Свого часу на сторінках нашого видання було приділено багато уваги цим колегіальним органам. Але, знову ж таки, як виявилося, настав час повернутися до цієї теми. На нашу думку, поява інтересу до адмінкомісій пов’язана з тим, що органи місцевого самоврядування по-іншому почали бачити роль цих комісій. В нашій статті ми нагадаємо нашим читачам основні моменти, які стосуються діяльності адміністративних комісій та повноважень, які покладені на них на законодавчому рівні.
  •   Створення публічної бібліотеки за Методичними рекомендаціями Останнім часом про бібліотеки в умовах децентралізації почали говорити досить активно. Адже питання збереження бібліотечної мережі в умовах децентралізації та правові аспекти функціонування бібліотек в об’єднаних територіальних громадах1 через утворення публічної бібліотеки є дуже важливим для кожної громади. На офіційному сайті Мінкультури з’явились Методичні рекомендації з організації мережі публічних бібліотек в об’єднаних територіальних громадах2. Найважливіші питання щодо варіантів організації мережі публічних бібліотек, структури та штату публічної бібліотеки, організації бібліотечного фонду та бібліотечного обслуговування в публічній бібліотеці ми розглянемо у цій статті. Впевнені, що вона буде корисною для всіх, хто не байдужий до долі цих закладів культури.
  •   Комунальне підприємство: створення та управління Як відомо, вирішення питань про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади віднесено п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1 до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад2. У цій статті ми розглянемо основні правові аспекти створення радою підприємства комунальної власності відповідної територіальної громади3 та документального оформлення цього процесу.
  •   Нотаріусу не місце в апараті районної ради Приводом для підготовки цього матеріалу стало запитання однієї районної ради щодо можливості утримання спільними зусиллями територіальних громад району у виконавчому комітеті районної ради посадової особи, яка відповідала б кваліфікаційним вимогам особи, якій надається право здійснення нотаріальних дій. Це запитання було адресоване Всеукраїнській асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»1. Яка ж відповідь2 була надана, читайте далі.
  •   Відкрито про виборчу систему: пропорційна система з відкритими списками Приводом для написання цієї статті послугувало те, що зараз на розгляді у Верховній Раді України знаходиться п’ять законопроектів, які стосуються проведення парламентських виборів. Звісно, що прямо вас як представників місцевого самоврядування зазначені законопроекти не стосуються. В той же час ви є виборцями, які обирають народних депутатів. Є виборцями і громадяни, які проживають на територіях, на які розповсюджується юрисдикція тієї чи іншої місцевої ради. Готуючи цей матеріал, ми виходили з того, що представникам органів місцевого самоврядування не зайвим буде володіти інформацією щодо можливих змін, які готуються у сфері виборчого законодавства (в частині парламентських виборів), аби і самим бути обізнаними й мати змогу донести їх до відома членів територіальної громади.
  •   Чи можна розголошувати під час виборів персональні дані кандидатів? З огляду на активний процес децентралізації, наслідком якого є утворення об’єднаних територіальних громад, у нашій країні перші вибори стали вже розповсюдженим явищем. Країна постійно перебуває у виборчому процесі. Разом із тим питання правомірності розголошення персональних даних кандидатів і досі є актуальним. Члени виборчих комісій мають розумітися на питаннях правомірності розміщення даних про кандидатів. Пропоную для ознайомлення конкретну судову справу, яка надає відповіді на поставлені запитання.
  •   Службове розслідування: оновлений порядок проведення Особливої актуальності станом на сьогодні набуло питання діяльності посадових осіб як органів державної влади, так і органів місцевого самоврядування1. У зв’язку з цим вкрай важливим є виконання цією категорією осіб своїх службових обов’язків із чітким дотриманням законодавства та рішень свого керівника. Тому в цій статті ми поговоримо про службове розслідування, необхідність у проведенні якого й з’являється внаслідок невиконання чи неналежного виконання своїх обов’язків відповідними особами. Крім цього, поштовхом для написання матеріалу став оновлений Порядок проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування та осіб, які для цілей Закону України «Про запобігання корупції» прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затверджений постановою КМУ від 13.09.17 р. № 6912, про який ми і будемо говорити далі.
  •   «Антикорупційні органи» в Україні: хто за що відповідає? (частина 1) Як ми вже неодноразово зазначали, боротьба із корупцією в Україні є пріоритетним завданням політики держави. З огляду на це, в цій статті ми постараємося розглянути завдання та повноваження органів, які спеціально створені для боротьби із корупцією в державі. Насамперед хочемо підкреслити: зважаючи на те, що кількість «антикорупційних органів» є чималою, з метою донесення якомога більшої інформації до вас ми вирішили розділити відповідний матеріали на дві статті. У цій ми поговоримо про антикорупційні органи в цілому, а також про Національне антикорупційне бюро1 та Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру2 зокрема. У наступній же статті розглянемо такі органи у сфері протидії корупції, як Національне агентство з питань запобігання корупції3 та Державне бюро розслідувань4.
  •   Використання землі без правовстановлюючих документів: наслідки На практиці є непоодинокими випадки, коли місцева рада (як власник земельної ділянки комунальної власності) надає особі дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (іншої землевпорядної документації), а особа, отримавши відповідне рішення ради, зникає в невідомому напрямку. При цьому часто така особа по факту вже користується земельною ділянкою, але, як зрозуміло, без правовстановлюючих документів на неї. Як відомо, отримання дозволу на розроблення тієї чи іншої землевпорядної документації є першим кроком на шляху до оформлення відповідних документів на земельну ділянку, відсутність яких унеможливлює легальне її використання. Як бути в такій ситуації місцевій раді? Як змусити особу довести розпочату справу до кінця? Нижче ми пропонуємо вам ознайомитися з однією з судових справ1, предметом якої і став наведений нами випадок.
  •   Поновлення договору оренди землі: слово за ОМС Законодавство України передбачає переважне право орендаря продовжити орендне використання земельної ділянки після закінчення строку дії договору оренди земельної ділянки. Для цього як орендодавець, так і орендар повинні вчинити ряд дій, що мають юридичне значення. Якщо такі дії не будуть вчинені, наслідки закінчення строку дії договору можуть бути різними. Все залежить від поведінки сторін договору. Нерідко питання поновлення договору оренди землі стають предметом судових спорів. Результати їх розгляду різні. В нашій статті ми розглянемо одну із судових справ та проаналізуємо правові норми, якими керувалися орендар, орендодавець, ну і, звісно ж, суд.
  •   Староста — третя особа у цивільному провадженні: права та обов’язки Працюючи з Єдиним реєстром судових рішень, можна побачити, що старост часто залучають в якості третіх осіб у цивільному процесі у справах про встановлення додаткового строку для прийняття спадщини, визнання права власності в порядку спадкування, про позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів тощо. Чи може староста не реагувати на виклики суду? Чи зобов’язаний він брати участь у судових засіданнях? Якими правами наділена третя особа у справі? Про все це мова піде нижче.
  •   Актуальне запитання. Про введення до штатного розпису ОТГ посади «Адміністратор системи» Чи можливо ввести до штатного розпису ОТГ посаду IT-фахівця (системного адміністратора) як посадову особу місцевого самоврядування, аби він мав право користуватись усіма виплатами, преміями та надбавками, які встановлені для інших посадових осіб органів місцевого самоврядування?
  •   Актуальне запитання. Про спільну роботу близьких осіб У районних закладах культури склалась кризова ситуація з працівниками, які можуть виконувати певну роботу. У зв’язку з чим просимо надати роз’яснення щодо правомірності здійснення таких призначень:
    1) батько — директор районного будинку культури: чи може прийняти він свого сина на будь-яку «творчу посаду», яка є в штатному розписі?
    2) якщо чоловік є директором музичної школи, чи може дружина бути сторожем?
    3) дружина працює на посаді директора районної бібліотеки: чи можна чоловіка прийняти на посаду завідуючого господарством? Чи не є такі призначення корупцією?
  •   Реєстрація тергромади: скоріше «ні», ніж «так» Останнім часом, як показує практика, до органів юстиції надходять непоодинокі звернення щодо можливості реєстрації як юридичних осіб саме територіальних громад. Ураховуючи необхідність однозначного розуміння статусу територіальних громад, Міністерством юстиції України було надано чітку відповідь щодо неможливості отримання територіальною громадою статусу юридичної особи.
  •   Заходи з благоустрою: інформуємо населення Благоустрій — це візитна картка кожного населеного пункту. Варто зауважити, що стан вулично-дорожньої мережі, освітлення, озеленення та чистота села, селища чи міста — це в першу чергу оцінка діяльності як місцевої влади, так і громадськості. Більше того, це показник рівня участі місцевої громади у вирішенні проблем та перспектив розвитку сфери благоустрою населеного пункту. Тому важливою умовою участі громадськості у сфері благоустрою населеного пункту є своєчасне інформування населення про заходи, які будуть проводитись на відповідній території. Власне про інформування та те, яким чином воно здійснюється, ми і поговоримо в нашій статті.
  •   Спалювання сміття: передбачена відповідальність Дуже часто ми спостерігаємо за тим, як власники приватних будинків спалюють побутове сміття на своїй присадибній ділянці. Багатьом із нас це не подобається, але чи можна дорікнути такій людині? Якщо так, то якими правовими нормами оперувати? Поговоримо про це у нашій статті.
  •   Фахові майстерні: Суми, Полтава,Черкаси У серпневому номері нашого видання ми вже повідомляли нашим читачам про проведену в Харкові фахову майстерню в рамках Проекту USAID «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), що реалізується Українською асоціацією районних та обласних рад та Асоціацією міст України. Тепер хочемо поінформувати, що такі ж фахові майстерні були проведені протягом жовтня в Сумах, Полтаві та Черкасах.
  •   Електронне урядування: новий рівень взаємодії громади та влади 21 — 22 вересня 2017 року на базі Старосалтівської об’єднаної територіальної громади (Харківська область) відбувся тренінг «Електронне урядування: новий рівень взаємодії громади та влади», який було організовано ГС «Харківський університетський консорціум» — регіональним партнером програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE) в Харківській області, що виконується міжнародною організацією Глобал Комьюнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Слід зазначити, що тема тренінгу є досить актуальною, особливо якщо враховувати можливості, що надаються таким інструментом, як е-урядування.
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.