Експерти розповіли, як збільшити надходження до бюджетів від оренди землі Матеріали, які пропонуються вашій увазі, розміщено на офіційному сайті «Децентралізація». Підготовлено їх було Яніною Казюк, координатором з фінансової децентралізації, та Віктором Венцелем, експертом з фінансового моніторингу Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою»).
Програма «справедливості», або Про розподіл коштів по округах Шумська об’єднана територіальна громада Тернопільської області— успішна та самодостатня спільнота, економічно розвинена, з наявними робочими місцями та соціально відповідальним бізнесом, яка є інвестиційно привабливою та безпечною для проживання усіх верств населення. Саме в цій громаді успішно вирішили проблему розподілу коштів між старостинськими округами, яка знайома багатьом ОТГ. Адже після об’єднання виникає необхідність у справедливому розподілі коштів громади за населеними пунктами. Шумська ОТГ — одна з найперших громад, що знайшли вихід із ситуації, та готова поділитись своєю історією успіху з іншими громадами.
Актуальне запитання. Про визначення типу нежитлового приміщення До нашої ради звертаються юридичні особи — платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, із наступним запитанням: яким чином необхідно визначати тип нежитлового приміщення для обкладення податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо у технічному паспорті приміщення не визначено його тип?
Актуальне запитання. Про надання міжбюджетного трансферту У нашому районі була утворена ОТГ, до складу якої увійшло 17 місцевих рад (2/3 району). За рішенням районної ради до власності ОТГ було передано ряд установ та закладів, що належали до спільної власності територіальних громад району. У районній комунальній власності залишились установи, діяльність яких поширюється і на територію ОТГ. З метою вирішення питання належного функціонування установ та закладів керівництвом району та ОТГ було обговорено можливість їх спільного утримання. Рішеннями міської (ОТГ) та районної рад щодо бюджетів було передбачено міжбюджетні трансферти у вигляді іншої субвенції з районного до міського та з міського до районного бюджетів для спільного утримання (фінансування) зазначених бюджетних установ. Між районною та міською радами укладено Договір про міжбюджетні трансферти. Він передбачає чіткі позиції щодо умов і обсягів співфінансування, визначає розмір помісячних виплат кожної із сторін. ОТГ не у повному обсязі виконуються умови договору. Наразі заборгованість ОТГ по співфінансуванню деяких закладів складає 4 млн грн. Це викликає соціальну напругу в закладах бюджетної сфери. Кошторис районного бюджету, наприклад, по утриманню бібліотечної системи, вичерпано до грудня. Неодноразові зустрічі, листування з керівництвом ОТГ результатів не дали. Які можливі шляхи вирішення даного питання?
Методичні рекомендації: організація та ведення військового обліку (частина 1) До вашої уваги пропонуємо детально розглянути Методичні рекомендації з організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних в органах місцевого самоврядування, затверджені наказом військового комісара Харківського обласного військового комісаріату від 21.11.2017 № 676. Для кращого сприйняття документ викладено у більш зручному форматі для наших читачів. Впевнені, що тема військового обліку буде цікавою для всіх ОМС без виключення. Отже, почнемо вивчати Методичні рекомендації разом із вами.
Автономізація закладів охорони здоров’я: практичні аспекти З 1 липня цього року Національна служба здоров’я України почала здійснювати оплату першим закладам охорони здоров’я, які уклали договори з НСЗУ в «першій хвилі». Старт «другої хвилі» фінансування запланований на 1 жовтня 2018 року для тих закладів охорони здоров’я, які закінчать процес автономізації, отримають статус комунального некомерційного підприємства та до 15 серпня 2018 року заключать договори з НСЗУ.
Адвокатський запит: спочатку перевіряємо, а потім відповідаємо ОМС доволі часто стикаються із тим, що називають адвокатським запитом. Адвокатом може запрошуватись різна інформація: щодо зареєстрованих осіб у будинках, квартирах, щодо реєстрації земельних ділянок, будинків за даними погосподарських книг, щодо вчинених нотаріальних дій посадовими особами ОМС, про факти звернення до ОМС тощо. ОМС, у свою чергу, зобов’язані надати адвокату запитувану інформацію або копії документів, але тільки за умови відповідності запиту діючому законодавству. Як проаналізувати запит на відповідність — розберемо у цій статті.
Неоприлюднення рішення ради як підстава для поновлення строку звернення до суду Працюючи над однією справою, стикнулась із цікавою та доволі неоднозначною позицією суду апеляційної інстанції щодо початку перебігу строку давності звернення до суду в разі оскарження рішення місцевої ради. З огляду на те, що такі справи є доволі популярними, наявна судова позиція може потягнути новий шквал судових позовів проти ради.
Граничний вік перебування на службі в ОМС Приводом для написання цього матеріалу стало запитання, яке надійшло до нашої редакції. Стосується воно граничного віку перебування на службі в ОМС, а саме наявності законних підстав для того, щоб особа — головний бухгалтер, якій виповнилось 65 років, змогла й надалі працювати на своїй посаді в ОМС.
Складові успішного проекту: завершальні етапи У нашій наступній статті із циклу матеріалів про створення проектів для грантових конкурсів ми пропонуємо розглянути декілька заключних розділів проектних пропозицій, пов’язаних із результатами проекту.
Нові можливості для розвитку культури 2 липня завершився прийом заявок на конкурс культурно-мистецьких проектів Українського культурного фонду. Цей конкурс передбачає державне фінансування проектів у сфері культури, причому заявниками могли бути не тільки вже звичні громадські організації, але й органи місцевого самоврядування.