Місцеве самоврядування, січень, 2018/№ 1

  • Земельні спори: кущі та дерева на межі: хто правий Приводом для написання цього матеріалу стали запитання, які останнім часом надходять до нашої редакції. Стосуються вони земельних спорів, що нерідко виникають між сусідами — власниками земельних ділянок, які мешкають на території тієї чи іншої ради. І тут слід нагадати, що ОМС є одним із суб’єктів, який уповноважений розглядати такі спори. Яким чином це здійснюється та які можуть бути результати вирішення земельного спору — ми і поговоримо далі.
  • «Освітній» Закон: як навчати по-новому? Реформа шкільної освіти безпосередньо стосується не лише інтересів декількох мільйонів осіб, серед яких учителі, школярі та їхні батьки, але й ОМС. Із набранням чинності новим Законом України від 05.09.17 р. № 2145-VIII «Про освіту»1 у місцевих рад виникло чимало запитань з приводу впровадження його норм у життя. У своєму листі від 13.10.17 р. № 1/9-554 «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»2 Міносвіти розтлумачило деякі норми застосування цього Закону більш детально. Про що саме говорить компетентний орган і будемо говорити у статті.
  • Бюджет-2018: що в імені твоєму? Як завжди, новий рік почався з прийняття головного фінансового документа країни та новорічних «подарунків» у бюджетне та податкове законодавство. З 01.01.18 р. почав діяти Закон України від 07.12.17 р. № 2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік»1, а також набрали чинності зміни до Бюджетного2 та Податкового кодексів3 України. Про те, чого чекати цього року, й будемо говорити у статті.
  • Місцевий фінансовий орган: запитували — відповідаємо! Приводом для написання статті стали запитання наших читачів, які розміщені на сторінці видання у мережі Facebook. Для того аби практично підійти до їх вирішення, ми звернулись за допомогою до Олени Бутової — начальника фінансового управління Чугуївської міської ради Харківської області. Тож надаємо відповіді на такі запитання:
    1. Чи можна створювати місцевий фінансовий орган у вигляді відділу чи його можна створювати тільки у вигляді управління? Чи можна це питання вирішувати на розсуд місцевої ради та якими законодавчими нормами при цьому необхідно керуватись? Якщо так, то що є кращим: створити відділ чи управління та чому?
    2. Чи є правова підстава для створення відділу фінансів ради як місцевого фінансового органу, якщо відповідно до ст. 26 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування» рада приймає рішення про утворення виконавчих органів ради? Чи можна затвердити інструкцію з підготовки бюджетних запитів рішенням виконавчого органу місцевого самоврядування як органу вищого рівня для всіх структурних підрозділів, які є юридичними особами?
  • Актуальне запитання. Про застосування норм Податкового кодексу України Чи мають значення основні та додаткові КВЕДи промислового підприємства у питанні застосування п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України?
  • Медична інфраструктура в ОТГ: формуємо разом 24.11.17 р. у Луганському регіональному відділенні Асоціації міст України відбувся практикум із застосування законодавства на тему «Медичні послуги в ОТГ. Формування медичної інфраструктури». Зауважимо, що захід проведено в рамках Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID. Створення в об’єднаних територіальних громадах1 належних умов для надання доступної, своєчасної та якісної первинної медичної допомоги населенню, яке мешкає на території ОТГ, має здійснюватись шляхом формування мережі закладів охорони здоров’я ОТГ та забезпечення їх ефективної діяльності. Як це робити на практиці — і будемо говорити у статті. І, звичайно, у світлі медичної реформи.
  • Як правильно здійснювати оцінку впливу проекту акта на конкуренцію? Відповідно до Закону України від 11.09.03 р. № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»1 стосовно кожного проекту регуляторного акта готується аналіз регуляторного впливу. Постановою КМУ від 11.03.04 р. № 308 було затверджено Методику проведення аналізу впливу регуляторного акта2.
  • Чи можна отримати доступ до інформації про дисциплінарне стягнення? На адресу ОМС часто надходять різного роду запити про отримання тієї чи іншої інформації. Одним із суб’єктів звернення до вас є адвокати, які хочуть отримати копії документів з метою подальшого представництва інтересів клієнта в суді. Законодавство про охорону персональних даних з кожним роком стає все більш суворішим, вимагаючи максимального захисту інформації з обмеженим доступом. Основою цієї статті є реальна судова справа, яка тривала майже п’ять років.
  • Звернення: від старост та до старост У цій статті ми розглянемо повноваження старости щодо роботи зі зверненням громадян з двох боків. З однієї сторони, староста, будучи лідером своєї громади, повинен реагувати на прохання, бажання та скарги жителів населеного пункту, а з другої — йому самому потрібно звертатись до органів державної влади, ОМС чи інших юридичних осіб для здійснення своїх повноважень. Тому ми проаналізуємо відповідне законодавство та розглянемо права та обов’язки старости зі зверненням громадян.
  • Виявлено правопорушення: дії НАЗК У цій статті ми розглянемо повноваження Національного агентства з питань запобігання корупції1 на складання адміністративного протоколу у випадку виявлення корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення. Більше того, ми дамо відповідь на таке актуальне питання: як у часі співвідноситься адміністративне провадження із службовим розслідуванням? Про це та інше будемо говорити далі.
  • Актуальне запитання. Про щорічну декларацію без інформації про члена сім’ї Суб’єкт декларування подає щорічну декларацію, але член сім’ї, який спільно проживав з декларантом, а у жовтні переселився у гуртожиток навчального закладу, відмовляється надати інформацію щодо своїх матеріальних статків. Що робити декларанту у такому випадку? Чи потрібно встановлювати факт спільного проживання? Чи передбачена відповідальність за ненадання зазначеної інформації?
  • Внесення змін до декларації після 7-денного терміну: чи можливо? Приводом до написання цієї статті стали неодноразові запитання наших читачів про те, чи можна вносити зміни до декларації після спливу 7-денного терміну з часу її подання. Маються на увазі випадки, коли суб’єкт декларування самостійно виявив недостовірні відомості в уже поданій декларації. У зв’язку із цим у статті ми і будемо розбиратись із цим запитанням та надамо відповідь на нього.
  • Щодо надання містобудівних умов та обмежень на об’єкти будівництва, передбачені частиною четвертою статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»
  • Розміри державної допомоги у 2018 році будуть підвищуватись тричі Відповідно до чинного законодавства держава має забезпечувати соціальний захист своїх громадян, зокрема через надання державної соціальної допомоги. Розміри більшості видів державної соціальної допомоги залежать від розміру прожиткового мінімуму, встановленого для певної соціальної чи демографічної групи населення. Які саме розміри державної допомоги приніс 2018 рік? Про це більш детально й розповімо.
  • Останні новини у сфері субсидій КМУ своїми постановами від 18.08.17 р. № 609 та від 13.09.17 р. № 735 вніс зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива1, затвердженого постановою КМУ від 21.10.95 р. № 848. Змін не багато, але вони важливі, пропоную ознайомитись.
  • Неприємні пости у соцмережах: чи є підстави для відповідальності? Публічна критика тієї чи іншої діяльності стала звичним явищем. Бажання свої думки довести до великої кількості людей через соціальні мережі набуло нечуваних розмірів. Одним із способів захисту, який нам пропонує сучасне законодавство, є захист честі, гідності та ділової репутації у суді. Чи дійсно працює цей механізм, давайте розбиратися на прикладі однієї судової справи.
  • Як преміювати працівника на прикладі? Приводом для написання статті стали численні запитання від читачів з приводу використання показників для оцінки якості у питанні преміювання працівників та вимог до оформлення процедур якості. Нагадаємо, що ця стаття автоматично продовжує тему преміювання, про яку ми говорили у № 11 газети за листопад 2017 року1. Отже, тепер більш детально розглянемо процедури якості та надамо відповіді на запитання наших читачів із практичним прикладом.
  • Актуальне запитання. Про штатний розпис та переведення працівників Після реорганізації ради внаслідок утворення об’єднаної територіальної громади (ОТГ) постало запитання щодо збереження кадрового складу і працевлаштування осіб на нові робочі місця. Новий штатний розпис вводиться у дію з 01.01.18 р. Яким чином здійснити переведення працівників — посадових і не посадових осіб до нової структури? Чи потрібно проводити конкурс у разі переведення службовців (діловод, касир, бухгалтер, інспектор військового обліку) на посади спеціалістів? Чи зберігається стаж роботи службовця (діловод) в ОМС після переведення (на конкурсній основі) на посаду посадовця місцевого самоврядування (спеціаліст) для нарахування надбавки за вислугу років?
  • Звільнити не можна залишити?! Прогул як підстава реагування Прогул працівника є підставою для застосування до нього одного з видів дисциплінарної відповідальності. Лише правильно оформлений прогул може бути підставою, зокрема, для звільнення працівника з роботи. Не кожен роботодавець знає, як правильно оформити прогул, внаслідок чого може стикнутися із наслідком поновлення працівника на роботі на підставі рішення суду.
  • Положення про старосту села, селища: найбільш поширені помилки Прийняття 09.02.17 р. Закону України № 1848-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу старости села, селища»1 значно вдосконалило правове регулювання інституту старости села, селища. Так, було визначено коло повноважень, які може здійснювати староста, введено таке поняття, як «старостинський округ», визначено підстави та порядок дострокового припинення повноважень старости, гарантії його діяльності. Важливим документом, який поряд із Законом України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування України»2, Законом України від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад»3 визначає правовий статус старости, є Положення про старосту села, селища, яке затверджується відповідними сільськими, селищними, міськими радами ОТГ. У цій статті ми поговоримо про те, яких помилок найчастіше припускаються сільські, селищні, міські ради ОТГ, розробляючи та затверджуючи Положення про старосту села, селища.
  • Молодь — у союзники Активне реформування власної громади потребує надійного союзника на місці. Таким союзником, навіть у невеличкому селі, можуть стати молоді люди. Це, безсумнівно, створює потенціал для розвитку громади у нових несподіваних напрямках. Про досвід роботи з молоддю в громаді редакція видання «Місцеве самоврядування» поговорила зі старостою села Червона Діброва Володимиром Чоботарем.
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить