Місцеве самоврядування, березень, 2018/№ 3

  • Землі сільгосппризначення: передача від держави у власність ОТГ Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського та іншого призначення за межами населених пунктів у власність територіальних громад, надання територіальним громадам можливості вирішувати долю земель будь-яких категорій, що розташовані на їх території, було та залишається на сьогодні одним із найбільш актуальних питань розвитку місцевого самоврядування. Враховуючи це, ми також вирішили не залишатися осторонь. Тож цей матеріал буде присвячений саме питанню передачі земельних ділянок, що віднедавна стало можливим.
  • Порядок обрання старост: сьогодні та на перспективу Станом на сьогодні складається різна практика запровадження інституту старост після об’єднання територіальних громад1: в одних регіонах призначаються перші вибори старост, в інших продовжують діяти виконуючі обов’язки старост. Чому так відбувається та який порядок обрання старост, і поговоримо в цьому матеріалі.
  • Фермерське господарство: що? де? коли? Задля сприяння розвитку аграрного сектору економіки держава почала створювати більш комфортні умови для діяльності фермерських господарств1. Тож місцева влада могла би докладати зі свого боку зусиль, аби заохочувати громадян створювати фермерські господарства, які мають важливе практичне значення для розвитку та підвищення ефективності товарного сільськогосподарського виробництва в Україні. Й, звичайно, ОМС мають допомагати їм, у першу чергу інформаційною підтримкою — вести масову роз’яснювальну роботу щодо особливостей створення фермерських господарств та їх оподаткування.
  • Дороги, дороги: як ремонтувати? Приводом для написання статті стало запитання читача, яке надійшло на електронну пошту: «Через наше село проходить автомобільна дорога місцевого значення, балансоутримувачем якої є Служба автомобільних доріг. Чи може сільська рада виступити замовником проведення поточного ремонту цієї дороги без співфінансування із Службою автомобільних доріг? Якщо така можливість є, роз`ясніть послідовність дій». На поставлене запитання і будемо шукати відповідь.
  • Актуальне запитання. Про оренду службового автомобіля Чи може сільська рада прийняти рішення про щомісячне виділення коштів на придбання паливно-мастильних матеріалів (бензину) для заправки автомобіля, щоб здійснювати поїздки для вирішення різних питань в районі? Справа у тому, що відстань від села до району чималенька, і автобусом дістатись до районного центру та повернутись назад дуже важко, враховуючи його розклад руху. Службової машини при сільській раді немає, а купити її немає фінансових можливостей. Чи можна використовувати особисті автомобілі працівників для поїздок у район?
  • Актуальне запитання. Про надання субвенції районному бюджету на закупівлю апаратури для сільського клубу Сільська рада надала субвенцію районному бюджету для закупівлі апаратури для сільського клубу. Потім районна рада приймає рішення передати закуплену апаратуру з балансу відділу культури районної державної адміністрації на баланс сільської ради. Чи може сільська рада відмовитись від прийняття апаратури, мотивуючи це тим, що в штаті сільської ради відсутній працівник, який може бути матеріально відповідальною особою (безпосередньо пов’язаний з експлуатацією апаратури). Чи можна було надавати субвенцію на район? Чи, можливо, є інша причина відмови? Як діяти?
  • Актуальне запитання. Про збереження статусу неприбутковості комунального некомерційного підприємства Зараз ми розпочинаємо процес реорганізації (перетворення) з бюджетних установ у заклади охорони здоров’я — комунальні некомерційні підприємства. Й одразу у нашої ради виникло запитання про те, чи буде збережено за такими підприємствами статус неприбуткових, адже медичні заклади були бюджетними установами та мали такий статус? Чи будуть такі підприємства платниками податку на додану вартість?
  • Особливості реєстрації місця проживання дітей Питання реєстрації місця проживання дітей є доволі актуальним для ОМС. До редакції надходить чимало запитань щодо того, як правильно зареєструвати місце проживання дитини на житловій площі батьків. Аби відповісти на них, звернемося до норм діючого законодавства.
  • Повноваження ОМС: забезпечення безпечності та якості питної води Підставою для написання цієї статті слугувало «звернення» Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів1 в області на адресу однієї селищної ради ОТГ. Власне, це була пропозиція про усунення причин і умов, що сприяють вчиненню порушень санітарного законодавства відповідно до ст. 282 Кодексу України про адміністративні правопорушення2. В чому ж була суть питання і які це може мати наслідки, й будемо розбиратись далі.
  • І знову про запити Національної поліції: досвід реагування від колег Нещодавно ми вже ознайомлювали вас із практикою отримання запитів на інформацію від органів Національної поліції та нормативним обґрунтуванням можливості/неможливості задовольняти такі всеосяжні та масові запити. На адресу нашої редакції надіслали для обміну досвідом можливий варіант відповіді. Далі пропонуємо для ознайомлення у знеособленому вигляді повідомлення про неможливість задовольнити запит на отримання інформації.
  • Актуальне запитання. Про оприлюднення рішення рад Чи потребують оприлюднення всі рішення рад або тількі ті, які носять нормативний характер?
  • Актуальне запитання. Про розміщення реклами на транспорті Наше місто у цьому році запровадило бюджет участі. До нашої ради вже зараз масово звертаються активні громадяни (майбутні автори проектів) із запитанням щодо того, чи можна використовувати для донесення до громадськості (після схвалення проекту Координаційною радою на відповідність затвердженому Положенню про бюджет участі) рекламу на транспорті? Чи потрібен дозвіл органу місцевого самоврядування на розміщення реклами на транспорті?
  • Відмова у видачі дозволу може стати приводом для позапланової перевірки Праву осіб на отримання документів дозвільного характеру кореспондує обов’язок уповноваженого органу розглянути отримані заяви про їх видачу та прийняти правомірне рішення за наслідками такого розгляду. Будь-яке рішення, дія чи бездіяльність органу, який мав розглянути заяву, можуть бути оскаржені до суду у порядку, встановленому чинним законодавством. У цій же статті піде мова про нестандартне вирішення ситуації з відмовою в отриманні документів дозвільного характеру.
  • Актуальне запитання. Про формування структури ради Яким чином має формуватись структура ради ОТГ та її виконавчих органів? Чи можуть бути в структурі виконавчого комітету інші виконавчі органи ради?
  • Е-декларування: нюанси дотримання законодавчих норм Як зазначається у ч. 1 ст. 45 Закону України від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції»1, суб’єкти декларування зобов’язані щороку, до 1 квітня, подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції2 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається НАЗК. А оскільки до 1 квітня залишилось не так вже й багато, то неважко здогадатися, що основною темою цієї статті буде декларування.
  • Роз’яснення щодо застосування органами місцевого самоврядування вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» при прийнятті рішень про затвердження нормативної грошової оцінки земель На офіційному сайті1 Державної регуляторної служби України розміщено роз’яснення щодо застосування органами місцевого самоврядування вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» при прийнятті рішень про затвердження нормативної грошової оцінки земель. Нижче наведено його зміст, тож знайомтеся.
  • Коли «Баба-яга» проти: як не дати скасувати рішення про об’єднання У попередньому номері нашого видання1 вже була розпочата тема оскарження рішень ОМС, які приймаються в процесі добровільного об’єднання територіальних громад. Пропоную на прикладі однієї справи розглянути тактику захисту ОМС під час захисту від позовних вимог.
  • Називаємо правильно посаду керівника закладу дошкільної освіти Останнім часом ОМС все частіше задають запитання, як правильно, з юридичної точки зору, зазначати у кадровій документації посаду керівника закладу дошкільної освіти. А з початком децентралізаційних процесів у державі та суттєвих змін, яких зазнало законодавство в сфері освіти, тема про найменування посади керівника стала ще більш актуальною.
  • Прибиральник територій: як прибрати на селі? Приводом для написання статті стало наступне запитання читача, яке надійшло на електронну пошту редакції: «На території нашого села немає комунального підприємства, яке б займалось питаннями благоустрою села (прибирання сміття з вулиць, розчищення снігу взимку та восени біля зупинки автобусу, поливання бруківки, тротуарів, зелених насаджень, клумб та газонів, копання та прочищення канавок й лотків для стоку води, періодичне промивання і дезінфекція вуличних урн, очищення їх від сміття, ведення нагляду за санітарним станом обслуговуваної території тощо). На громадських засадах дуже важко долучати до таких робіт мешканців і не завжди це виходить. Інколи сільська рада власними силами здійснює такі роботи. Чи може рада взяти прибиральника для села за кошти місцевого бюджету, щоб він на постійній основі виконував такі роботи та отримував за них заробітну плату? Чи не буде це порушенням вимог чинного законодавства? Як це зробити?». Тож будемо відповідати...
  • Актуальне запитання. Про виплату премії працівникам ОМС Чи можна виплачувати премію до професійних свят і святкових днів робітникам ОМС з урахуванням листа Міністерства соціальної політики України від 28.12.2017 № 3000/0/101-17 «Щодо виплати премій до професійних свят і святкових днів робітникам ОМС»? Як тлумачити позицію Мінсоцполітики?
  • Актуальне запитання. Про виплату премії посадовій особі ОМС, яка знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до 3-х років Чи можна виплачувати премію до державного, професійного свята чи ювілейної дати посадовій особі місцевого самоврядування, яка знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х років?
  • Актуальне запитання. Про виплату заробітної плати виконуючому обов’язки старости Які є нюанси нарахування і виплати заробітної плати особам, на яких покладено виконання обов’язків старости?
  • Типові правила благоустрою: що змінилось? Зазначимо, що Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України1 наказом від 27.11.2017 № 310 затвердило Типові правила благоустрою території населеного пункту2. Тепер на їх підставі ОМС розроблятимуть власні правила благоустрою, а в разі їх незатвердження (що малоймовірно) застосовуватимуться Типові правила. Забігаючи наперед, відзначимо, що Типовими правилами благоустрою визначено, зокрема, порядок здійснення благоустрою, вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій у сфері благоустрою населених пунктів, вимоги до утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою — територіях загального користування, вимоги до санітарного очищення території тощо. Отже, про це та не тільки йтиметься далі.
  • Хроніки одного палацу Нові часи створюють нові виклики. Сьогодні для місцевих рад реформа децентралізації — це перш за все нові можливості. Втім, скористатися цими можливостями — справа нелегка, вона потребує кропіткої роботи та використання нових підходів. Якими можуть бути такі підходи — читайте у нашому матеріалі.
  • Конкурс «Місцеве самоврядування — це ми!» Більшість творів учасників конкурсу «Місцеве самоврядування — це ми!»1 наповнені відвертим бажанням молодих людей змінювати свій населений пункт зокрема та свою країну взагалі. До уваги — твори із циклу «Очима дитини». Надихайтесь!
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить