№6

Місцеве самоврядування, червень, 2021/№ 6 Інші номери журналу ›
  • Закон про земельну децентралізацію: що змінюється для територіальних громад? 27.05.2021 набрав чинності Закон України від 28.04.2021 № 1423 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», відомий як закон про земельну децентралізацію. Пропонуємо розглянути його основні нововведення, які мають відношення саме до діяльності органів місцевого самоврядування.
  • Співробітництво громад: про утворення спільного органу До редакції масово надходять прохання висвітлити питання про утворення спільного органу в рамках укладення договору про співробітництво територіальних громад. Практичне застосування положень Закону України від 17.06.2014 № 1508-VII «Про співробітництво територіальних громад» засвідчило, що сьогодні низка місцевих проблем вирішується через спільне фінансування (утримання), зокрема, комунальних підприємств, у т. ч. полігонів для твердих побутових відходів, реалізацію різного роду спільних проєктів. Водночас співробітництво, як дієвий спосіб покращення рівня життєздатності громад, ще залишається недооціненим, у тому числі й питання про утворення спільного органу. Тому громадам варто більш прискіпливо вивчити механізм співробітництва громад, зокрема у світлі утворення спільного органу.
  • Актуальне запитання. Про надання субвенцій місцевим бюджетам Які зміни останнім часом відбулись навколо надання субвенцій місцевим бюджетам? Через брак часу немає змоги відслідковувати останні зміни щодо цього питання, яке є дуже важливим.
  • Щодо критеріїв оцінки тендерних пропозицій Лист від 02.04.2021 № 3304-04/20327-06
  • Розгляд справ про адміністративні правопорушення в галузі благоустрою Чинним законодавством передбачена адміністративна відповідальність за порушення правил благоустрою населених пунктів. Здебільшого справи про адміністративні правопорушення в галузі благоустрою розглядають адміністративні комісії при виконавчих комітетах відповідних рад, члени яких не є фахівцями у галузі права. Складність у розгляді справ про адміністративні правопорушення полягає саме у тому, що для вирішення питання про притягнення до відповідальності або ж закриття провадження необхідне чітке розуміння та правильне застосування норм матеріального та процесуального права. Тож для полегшення орієнтування у вирі різноманітних норм пропонуємо стислий виклад процедур і порядку розгляду справ вказаної категорії та «живі» приклади з практики.
  • Зміна типу закладу освіти та перейменування. Базові моменти та нюанси1 Що маємо станом на сьогодні? Подекуди органи місцевого самоврядування ще не привели у відповідність із законодавством про освіту ні найменування, ні установчі документи закладів освіти, засновниками яких вони є або стали. І ми всі ще можемо зустрічати юридичні особи — заклади загальної середньої освіти, в найменуваннях яких є термін «ступінь».
  • Реорганізація закладу освіти шляхом приєднання. Алгоритм дій Оптимізація мережі закладів освіти, реорганізація закладів позашкільної освіти, припинення трудових відносин з педагогічними працівниками, звільнення, інвентаризація тощо… В якому напряму рухатися та які кроки робити — всі ці питання останніми місяцями і роками виникають у органів місцевого самоврядування. Тому в цьому матеріалі ми вкотре вирішили надати «дорожню карту», яка сформувалася на реальному прикладі реальної громади.
  • Звітування головою та депутатами ради перед територіальною громадою Звісно, що ще зарано говорити про звітність, але готуватися до неї вже можна (хоча б шляхом з’ясування питань порядку звітування та визначення форми самого звіту). Якщо говорити про звітування сільського, селищного, міського голови, то така вимога міститься в Законі України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні». Що ж до депутатів місцевих рад, то відповідне положення зафіксоване в Законі України від 11.07.2002 № 93-IV «Про статус депутатів місцевих рад». Тут треба означити. що детального порядку звітування не містить жоден із наведених законодавчих актів, тому свого часу виникали запитання, яким же саме чином це має здійснюватися відповідними суб’єктами. Відповіді на це запитання були надані ще в 2015 році Комітетом Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування. Я вирішила нагадати про відповідні роз’яснення, щоб і голови, і депутати могли їх використовувати та уникнути в майбутньому нарікань з боку і громадян, і опонентів (повірте, таке часто трапляється, коли докоряють суб’єктам звітування, що вони або не в тій формі звітували, або мешканців належним чином не повідомили тощо). Отже, знайомтеся.
  • Актуальне запитання. Про виділення коштів з місцевого бюджету на погашення податкового боргу комунальних підприємств Чи можливо виділити кошти з місцевого бюджету на погашення податкового боргу комунальних підприємств?
  • НАДС роз’яснює щодо кваліфікаційних вимог до посадових осіб місцевого самоврядування Щодо професійно-кваліфікаційних характеристик посадових осіб місцевого самоврядування, які працюють у центрі надання адміністративних послуг, створеному відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» як структурний підрозділ (виконавчий орган) органу місцевого самоврядування; щодо встановлення професійно-кваліфікаційних характеристик для старост, на яких покладаються завдання адміністратора відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги», та про призначення на вищу (керівну) посаду за результатами стажування — саме ці запитання ми поставили НАДС. Відповіді наведено нижче.
  • Строковий трудовий договір або контракт: чи є різниця? Законом України від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту» (ч. 2 ст. 25) визначено, що засновник закладу освіти або уповноважена ним особа «укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти». З урахуванням цієї норми Міністерство освіти і науки надало роз’яснення від 08.04.2020 № 1/9-201, в якому, на жаль, не додало конкретики до форми трудового договору, зокрема, з директорм закладу загальної середньої освіти. Тож у цій статті ми розкажемо про різницю між контрактом і строковим трудовим договором та визначимося з його формою для директорів шкіл.
  • Конфлікт інтересів в ОМС. Повноваження та приватний інтерес: точки дотику Тема конфлікту інтересів у діяльності органів місцевого самоврядування обговорюється дуже давно і досить жваво. І до нас продовжують надходити запитання читачів, які стосуються конретних кейсів із повсякденного життя. Аналізуючи ці запитання, ми дійшли висновку, що часто посадові особи, депутати та керівники підприємтсв не розуміють, у чому полягає сутність конфлікту інтересів. Тож ми вирішили допомогти і прийняли рішення опублікувати декілька матеріалів, присвячених конфлікту інтересів та вирішенню тих кейсів, що надходять до редакції.
  • Відпустка, а потім звільнення заступника голови Нижче наведено одну судову справу, «ініціатором» якої стала заступник міського голови, яка спочатку написала заяву на відпустку з подальшим звільненням, а потім передумала. Чи так можна? Все залежить від багатьох правових нюансів: строків відкликання заяви, чи не запросили на твоє місце іншу особу тощо. Яких висновків дійшов суд і наскільки фінансово «постраждала» міська рада, читайте у цьому матеріалі.
  • Актуальне запитання. Про е-лікарняні Коли розпочинають формувати е-лікарняні та чи має право роботодавець приймати звичайні листки непрацездатності (паперові)?
  • Актуальне запитання. Про нюанси роботи в ОМС на умовах строкового трудового договору Які нюанси роботи в ОМС на умовах строкового трудового договору?
  • Актуальне запитання. Чи може посадова особа органу місцевого самоврядування бути засновником громадської організації? Відповідно до норми ст. 12 Закону України від 07.06.2001 № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування» на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України від 14.10.2014 № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі — Закон № 1700).
  • Питання преміювання: три помилки Як правило, премії виплачують за високі трудові показники, зразкове виконання працівником своїх обов’язків, освоєння ним нової техніки або технології, до ювілейних свят тощо. Кожен ОМС має самостійно визначити критерії, за якими він буде виплачувати премії працівникам, а також умови оцінки результатів праці для отримання такої виплати та її розмір. Саме про це досить часто наголошують у своїх листах профільні міністерства і майже щодня до редакції надходять питання про виплату премій. Вирішили йти від зворотнього — від помилок. Які помилки з питань преміювання найрозповсюдженіші?
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі