(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
  Для бюджетних організацій
Місцеве самоврядування
Друкована версія + електронна версія 75.00 грн. на місяць Передплатити Купити в 1 клік
Електронна версія 65.00 грн. на місяць Передплатити Купити в 1 клік
Комплект «Місцеве самоврядування» та «Бюджетна бухгалтерія» від 154.00 грн. на місяць Детальніше
Фото Місцеве самоврядування  
Детальніше

Періодичність виходу — 1 раз на місяць.

Тираж — 5300 екз.

Формат — А4, кольорова обкладинка.

Обсяг — 80 сторінок.

Мова видання — українська.

Передплатний індекс: укр.— 37926.

Вартість поштової передплати: 90 грн/міс

  • Про видання
  • Про редакцію
  • Акції
  • Відгуки (0)
  • У свіжому номері

Газета Видавничого будинку «Фактор», удостоєна нагороди «Підприємство року 2016» Міжнародним економічним рейтингом «Ліга кращих» за бездоганну ділову репутацію.

У кожному номері газети ви знайдете:

  • аналіз змін законодавства та практики його застосування в діяльності органів місцевого самоврядування;
  • консультації з питань земельного, господарського, цивільного, адміністративного, кримінального, трудового права;
  • роз'яснення бюджетного процесу і рекомендації з управління майном і фінансами територіальних громад;
  • відповіді на запитання читачів;
  • інформацію про успішний досвід реалізації різних проектів і програм місцевого і регіонального значення.

Газета «Місцеве самоврядування» сприяє злагодженій взаємодії місцевих рад з органами виконавчої влади, правоохоронними та контролюючими органами, надає можливість знайомитися з досвідом роботи колег з різних регіонів України.

Автори публікацій — юристи, економісти, фінансисти, бухгалтери, які мають практичний досвід.

Постійні консультанти видання — керівники і фахівці органів місцевого самоврядування, органів державної виконавчої влади всіх рівнів.

Розповсюджується по всій території України.

Аудиторія газети: керівники та фахівці органів місцевого самоврядування, депутати місцевих рад, керівники комунальних підприємств, установ і організацій.

МС :: Главред Федченко Л.А.

У редакції газети «Місцеве самоврядування» працюють фахівці (юристи і економісти) з досвідом роботи в органах місцевого самоврядування.

  • Шеф-редактор В. Козіна.
  • Головний редактор Л. Федченко.

Консультантами видання є керівники та провідні фахівці органів державної влади та органів місцевого самоврядування всіх рівнів в області бюджетного, земельного, трудового законодавства, господарського, цивільного, кримінального права.

Редакційна колегія:

  • Чернов С. І. — голова Харківської обласної ради, Президент Української асоціації обласних та районних рад, кандидат наук державного управління;
  • Пітцик М. В. — Віце-президент Асоціації міст України, виконавчий директор асоціації;
  • Панасюк Ф.Т. — заступник керівника Виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад зі зв'язків з урядовими установами;
  • Гарнець О.М. — керівник Швейцарсько-українського проекту "Підтримка децентралізації в Україні" DESPRO
  • Тітов М.І. — Виконавчий директор Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області, кандидат юридичних наук, доцент;
  • Таукешева Т. Д. — президент асоціації фінансистів України, заслужений економіст України, кандидат економічних наук, доцент;
  • Серьогіна С. Г. — завідувач сектором НДІ державного будівництва та місцевого самоврядування Академії правових наук України, кандидат юридичних наук, доцент.
  • Поговоримо про перспективи: утворення та ліквідація районів На сторінках нашого видання ми зрідка публікуємо матеріали, які стосуються проектів законодавчих актів, оскільки часто-густо вони змінюються протягом їх розгляду у Парламенті та на «виході» можемо отримати взагалі «новий» документ. У цьому номері ми зробили виняток: якщо ви на цій сторінці, то майте на увазі, читати будете саме про проект Закону, який поки що навіть не зареєстрований у Верховній Раді України, але встиг наробити галасу. Йдеться про проект Закону України «Про порядок утворення, ліквідації районів, встановлення і зміни їх меж»1. На наш погляд, мало хто з представників місцевого самоврядування може залишатися осторонь запропонованих в законопроекті нововведень, оскільки торкнуться в майбутньому вони кожного (якщо, звісно, його буде прийнято). Станом на сьогодні є ті, кого вони влаштовують, когось — не зовсім, а є й такі, напевно, хто взагалі вперше дізнається про них зі сторінок нашої газети.
  •   Назад у минуле чи крок у майбутнє: нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства (частина 2) Першу частину цієї статті було присвячено темі законодавчого регулювання діяльності Держгеокадастру1. У другій частині статті детально розглянемо питання притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення у галузі використання та охорони земель, дотримання вимог законодавства України про охорону земель, а також деякі питання кримінальної відповідальності за вчинення злочинів у зазначеній сфері.
  •   Застосування КЕКВ: нова порція роз’яснень від ДКС У листі від 29.03.17 р. № 16-05/320-51671 Державна казначейська служба України2 надала чергову порцію роз’яснень з приводу застосування КЕКВ3. Звичайно, роз’яснення спираються на вимоги Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету4, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 12.03.12 р. № 333. Про які саме нюанси застосування КЕКВ розповіли фахівці ДКС — ознайомимось разом із вами.
  •   Актуальне запитання. Про оренду комунального майна управлінням ПФУ Управління Пенсійного фонду України орендує будівлю, балансоутримувачем якої є сільська рада. Нещодавно до нас звернулось керівництво цього управління із проханням переглянути розмір орендної плати та встановити її у розмірі 1 грн. на рік. Звичайно, ми не погоджуємось із такою орендною платою, але управління Пенсійного фонду погрожує звернутись до суду з цього приводу. Чи дійсно сільська рада має зробити такий перегляд та яка відповідальність на нас чекає, якщо ми залишимо орендну плату на попередньому рівні?
  •   Нова мітла мете по-новому, або Про зміни в записах бухобліку Наказом Мінфіну від 11.04.17 р. № 427 до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку1 внесено зміни. Керівникам та головним бухгалтерам доцільно детально вивчити їх, адже Положення встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності, що ґрунтується на даних бухгалтерського обліку юридичних осіб незалежно від форми власності. Тобто внесені зміни стосуються й бухгалтерського обліку в бюджетних установах.
  •   Актуальне запитання. Про відшкодування зарплати кочегарам за опалення будівлі комунальної власності На баланс сільської ради об’єднаної територіальної громади передано школу. І на сьогодні вийшло, що в одному приміщенні знаходяться одночасно дві установи – дитячий садок і школа. У штаті школи є кочегари. Як проводити відшкодування заробітної плати кочегарам, які опалюють і дитячий садок? Балансоутримувачем обох установ є сільська рада. Як прописати таке відшкодування та у якому розмірі воно має бути, адже відшкодування, як правило, проводиться при оренді?
  •   Актуальне запитання. Про передачу нежитлового приміщення в оренду без проведення конкурсу Чи можна передати в оренду нежитлове приміщення адміністративного будинку нашому комунальному підприємству без проведення конкурсу? Пунктом 4 ч. 4 ст. 9 Закону України від 10.04.92 р. № 2269-XII «Про оренду державного та комунального майна» передбачені конкретні випадки передачі в оренду без проведення конкурсу. Проте в цій же статті передбачено, що законами України можуть бути визначені інші випадки передачі державного та комунального майна в оренду без проведення конкурсу. В яких документах і де передбачити таку можливість? Чи можна передбачити особливі випадки у власному порядку про передачу в оренду комунального майна, затвердженому радою?
  •   Актуальне запитання. Про передачу технічної документації ОСББ На території нашої ради створюються об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ). Виникає питання з приводу того, за чий рахунок має відновлюватись документація при передачі будинку ОСББ. Сталося так, що не всі необхідні для передачі документи є в наявності у попереднього балансоутримувача (у більшості випадків це міська рада). У інших непоодиноких випадках буває, що у балансоутримувача з різних причин відсутній повний комплект технічної документації на будинок. Виготовлення таких документів є задоволенням не з дешевих. Як бути?
  •   Актуальне запитання. Про опорний заклад та його філію Чи дійсно у філіях опорних закладів можна утворювати дитячі садки? Як фінансувати опорні заклади та їх філії у поточному році: лише за кошти освітньої субвенції чи лише коштом місцевого бюджету?
  •   Актуальне запитання. Про відшкодування працівникові витрат на проживання у відрядженні Працівник вибув у відрядження в інший населений пункт на два дні. При поверненні з відрядження він надав рахунок з готелю, де вказано, що він проживав у двомісному номері. Відряджений працівник пояснив це тим, що вільних місць у готелі не було і шукати інший готель було запізно (у місто він прибув пізно увечері). Що робити бухгалтеру: чи треба відшкодовувати працівнику витрати на проживання у двомісному номері?
  •   Актуальне запитання. Про відображення інформації у ф. 1ДФ при видачі свідоцтв про право на спадщину Які графи податкового розрахунку за формою № 1ДФ треба заповнювати уповноваженій посадовій особі органу місцевого самоврядування при видачі свідоцтв про право на спадщину на користь фізичної особи та за якою ознакою треба відображати дохід?
  •   Цей «страшний» ПЦМ: а чи є чого лякатись? Цього року багато органів місцевого самоврядування вперше познайомились із програмно-цільовим методом1. Нагадаємо, що Міністерство фінансів України разом з Інститутом бюджету та соціально-економічних досліджень розробили нормативно-правову та методологічну базу для формування і виконання місцевих бюджетів у програмно-цільовому «форматі», яка постійно удосконалюється. У статті ми підготували найактуальніші роз’яснення щодо складання та виконання місцевих бюджетів за ПЦМ, які можна знайти на сайті Інституту бюджету та соціально-економічних досліджень2 в розділі «Відповіді експертів». Тож лякатись ПЦМ в процесі роботи не треба. «Гарячі» роз’яснення від провідних експертів допоможуть впоратись із проблемами, що виникають в процесі формування і виконання місцевих бюджетів за ПЦМ.
  •   Зміни до постанови № 268: оклади підвищено, надбавку відновлено 26 травня набула чинності1 постанова КМУ від 24.05.17 р. № 353 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»2. Як відомо, постанова КМУ від 09.03.06 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів»3 визначає розміри окладів посадових осіб місцевого самоврядування. Отже, постановою № 353 не тільки підвищено посадові оклади посадовим особам місцевого самоврядування, а й відновлено надбавку за високі досягнення. Окрім цього, постановою № 353 визнано такими, що втратили чинність, деякі постанови КМУ. Про всі зміни — детально у цій статті.
  •   Нові розміри ПМ: на що вони впливають З 1 травня 2017 року збільшились розміри прожиткового мінімуму1. На що вони вплинули та які працеоплатні і податкові показники залишилися без змін? Дізнаєтесь із цієї статті.
  •   Заклади охорони здоров’я: методика перетворення Ні для кого не секрет, що галузь охорони здоров’я у нашій країні потребує докорінного реформування з метою підвищення якості медичного обслуговування населення та надання йому медичних послуг належного рівня. Зараз вже увійшли до нашого лексикону такі терміни, як «медичне страхування», «реєстр пацієнтів», «госпітальний округ» тощо. Але цього разу звернемо увагу читачів на Методичні рекомендації з питань перетворення закладів охорони здоров’я з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства1, розміщені на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України2.
  •   ОМС та контроль за додержанням законодавства про працю Нагадаємо: 26.04.17 р. Уряд прийняв постанову № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»1. Цим документом Кабінет Міністрів України визначив Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю2 та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю3. Вказана постанова, а відповідно й означені порядки будуть в більшій мірі цікаві тим органам місцевого самоврядування4, яких законодавець наділив новими контрольними повноваженнями. Йдеться про виконавчі органи міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад, до відання яких Законом України від 06.12.16 р. № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» було віднесено здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, а також накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення. Зауважимо, що перелічені нові повноваження віднайшли своє закріплення у ч. 3 ст. 34 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»5. З набуттям же чинності постановою № 295 сподіваємося, що нарешті ОМС зможуть їх впроваджувати в життя. А от яким чином вони це будуть здійснювати, ми і поговоримо в нашій статті.
  •   Військовий облік: відповіді на ваші запитання Ми вже розповідали на сторінках нашої газети1 про новий Порядок організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, затверджений постановою КМУ від 07.12.16 р. № 9212. У згаданому матеріалі було детально розглянуто порядок організації військового обліку в органах місцевого самоврядування3, проте до редакції стали надходити запитання щодо практичного застосування окремих положень Порядку. Зокрема, читачів турбує питання взаємодії з військкоматами та строки подання відповідної звітності щодо обліку призовників та військовозобов’язаних.
  •   Містобудівна діяльність: деталізовано про зміни (частина 2) Як і обіцяли, ми продовжуємо цикл статей, присвячених питанням у сфері містобудування. Вкотре нагадуємо, що органи місцевого самоврядування1 стають невід’ємною складовою означеної галузі: набувають нових повноважень та вчаться їх впроваджувати в життя. І сьогодні ми вкотре вже поговоримо про ту їх частину, яка стосується здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. Дехто запитає: «Чому вкотре?» . А тому що ми про все це вже писали, коли ОМС вперше було надано означені повноваження відповідно до Закону України від 09.04.15 р. № 320-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» (ним були внесені відповідні зміни до Закону України від 17.02.11 р. № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»2). Минуло трохи більше двох років і знову ми говоримо про зміни, які були внесені до цього законодавчого акта Законом України від 17.01.17 р. № 1817-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності»3.
  •   Розробляємо схеми санітарного очищення населених пунктів Тема поводження із відходами гостро стоїть на порядку денному місцевих рад задля недопущення виникнення екологічної катастрофи. Відповідно до ст. 9 Закону України від 05.03.98 р. № 187/98-ВР «Про відходи»1 територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об’єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи). З огляду на зазначене, саме орган місцевого самоврядування як представник територіальної громади має забезпечити очищення населених пунктів від відходів.
  •   Семінар для старост проведено у Чкаловському Для нашої редакції вже стало доброю традицією проводити у рамках співпраці з Асоціацією органів місцевого самоврядування Харківської області семінари для посадових осіб місцевого самоврядування. Цього разу ми завітали до Чкаловської об’єднаної територіальної громади. В адміністративному центрі об’єднаної громади провели семінар для виконуючих обов’язки старост. Від редакції участь у заході взяли в. о. директора Департаменту видань для публічно-правової сфери Видавничого будинку «Фактор», шеф-редактор Яна Брусенцова та головний редактор Леся Федченко. Асоціацію органів місцевого самоврядування Харківської області представляла радник президента Асоціації Олена Кулик. Від Чкаловської селищної ради участь у роботі семінару взяли селищний голова Віктор Соловйов, працівники апарату селищної ради, виконавчого комітету та виконуючі обов’язки старост.
Сервер тимчасово недоступний
  Новини  
 
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до 3 email адрес: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Будь ласка, представтесь!
Заповніть це поле
или увійдіть / зареєструйтесь
 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до 3 email адрес: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.