Відокремлені підрозділи: як сплачувати ПДФО, ЄСВ та ВЗ Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру. Таке право надане йому ч. 3 ст. 64 ГКУ. Воно може мати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи. Не заглиблюючись в особливості держреєстрації таких підрозділів, давайте з вами розглянемо порядок сплати «зарплатних» податків і зборів, а саме ПДФО, ЄСВ та ВЗ*. Тим більше, що є привід — свіженьке роз’яснення в базі знань ДФСУ, присвячене сплаті до бюджету суб’єктами господарювання сум ВЗ.
Закриваємо філію: організаційні моменти Зміни потребують іноді прийняття сміливих стратегічних рішень. Серед них може бути й непросте рішення закрити свою філію. Як подолати пов’язані з цим організаційні процедури, розповімо в цій статті. Обліковим питанням буде присвячена окрема стаття в одному з найближчих номерів нашої газети.
Код…, але не Да Вінчі, або Як обліковувати витрати на отримання штрих-кодів для товарів Сьогодні практично будь-який товар — чи то пакет молока, кулькова ручка чи модний девайс — має спеціальне маркування у виді чорно-білих смуг та цифрових знаків. Це штриховий код. Він містить усю необхідну інформацію про товар: країну-виробника, підприємство-виготівника, найменування продукту, його споживчі властивості, ціну, розмір, сорт, колір тощо.
Штрих-кодування дозволяє підприємству через комп’ютерну мережу щодня обліковувати залишки товарів на складі та в магазині, визначати обсяги реалізації в розрізі видів продукції. А штрих-коди, які ми бачимо на платіжних документах, прискорюють комп’ютерну обробку даних, що в них містяться.
Стандарти штрихового кодування використовують понад 1 млн компаній у всьому світі, і українські підприємства — не виняток. Отже, якщо ви теж хочете швидко і точно ідентифікувати свої товари, вдайтесь до маркування їх штриховими кодами GS1. Для цього, зрозуміло, будуть потрібні певні витрати. Про те, як відобразити їх у податковому та бухгалтерському обліку підприємства, ми з вами зараз, дорогі друзі, і поговоримо.
Ціна зафіксована в інвалюті: можливі варіанти коригування Свого часу на сторінках нашої газети ми вже обговорювали тему ціни договору, зафіксованої в іноземній валюті (читайте «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 20, с. 13; № 22, с. 7). Але дзвінок нашої читачки на «гарячу лінію» змусив нас ізнову повернутись до цієї проблеми, зокрема до ПДВ-обліку.
Отже, маємо таку ситуацію. Підприємство уклало угоду, за якою ціну зафіксовано в іноземній валюті. За цією угодою підприємство перерахувало 40 % авансу. Після цього курс іноземної валюти змінився, і продавець відвантажив 100 % товару (вартість у товарній накладній вказано за новим курсом на дату відвантаження). Як продавцю і покупцю здійснювати ПДВ-коригування? Давайте разом розглянемо можливі варіанти.
«Думи про минуле…», або Про виправлення єдиноподатником минулих «прибутково-ПДВшних» помилок Підприємство перейшло на спрощену систему оподаткування — сплачує єдиний податок за безПДВшною ставкою. Уже будучи спецрежимником, воно виявило помилки за «прибуткові» та «ПДВшні» періоди. Чи може платник виправити їх самостійно? Як це зробити? Яку позицію із цього приводу займають податківці? Відповімо на ці запитання наших читачів, що часто зустрічаються в редакційній пошті.
ГотівкоФОПія: «касові» особливості (готівковий обіг у приватних підприємців) « — Плачу наличными.
— Отлично!»
(Із к/ф «Пригоди Буратіно»)
На відміну від більшості країн цивілізованого світу, в Україні (та й в інших країнах — «похідних» СРСР) досі доволі великим є готівковий обіг. Мабуть, «так воно ціліше», чи так легше «шаманити» (штучно занижуючи або завищуючи виручку)… Як би там не було, але більшість вітчизняних фізосіб-підприємців (ФОП) у своїй госпдіяльності використовують розрахунки «кешем» або, кажучи по-нашому, — готівкою.
Готівковий обіг у ФОП має свої особливості. Їм ми вирішили присвятити декілька публікацій на сторінках нашого видання. Ця — «стартова».
Магазин окремо від підприємства: чи можна облаштувати «центральну» касу підприємства за адресою магазина? Підприємство розташоване за однією адресою, а наш магазин (не відокремлений підрозділ), у якому застосовуються РРО, — за іншою. Чи можна організувати центральну касу підприємства не за місцем його реєстрації, а у тій же будівлі, що й магазин? Чи обов’язково при цьому вносити відомості про магазин до ЄДР? Чи можна покласти на продавця обов’язки касира такої каси підприємства?
У місяці виходу у відпустку нарахували лікарняні за попередній місяць: як розрахувати відпускні Працівник з 19 травня 2014 року знаходився у щорічній основній відпустці тривалістю 24 календарні дні. Розрахунковий період: травень 2013 року — квітень 2014 року. У травні 2014 року працівник надав лікарняний листок, відповідно до якого він хворів з 28 квітня по 8 травня 2014 року включно. Сума лікарняних склала 1505,00 грн. Заробітна плата за відпрацьовані дні квітня 2014 року дорівнює 2571,43 грн. Загальна сума зарплати за період травень 2013 року — березень 2014 року склала 33520,00 грн.
Як слід було розрахувати суму відпускних?