(066) 87-010-10 Передзвоніть менi

Податки та бухгалтерський облік, грудень, 2015/№ 99

  • Філія: що за фрукт? Коли у компанії є потенціал, у її власників виникає природне бажання розширити свій бізнес, причому нерідко в інші регіони. Одні роблять це через дилерів чи дистриб’юторів, а інші, не боячись великих капіталовкладень, наважуються відкрити власні філії та представництва. До того ж наявність мережі філій усе частіше стає необхідною складовою іміджу підприємства. Цікаво, що саме є філією? Чим вона відрізняється від структурного підрозділу? Давайте це з’ясуємо прямо зараз.
  • Створюємо філію: покрокова інструкція З попередньої статті (див. с. 4) ви вже дізналися, що являє собою філія юридичної особи. Тепер, друзі, давайте з’ясуємо, як створити таку структуру і що для цього потрібне.
  • «Основне» і «неосновне» місце податкового обліку: хто, де, коли Першочерговим обов’язком усіх платників податків завжди було взяття на облік у контролюючих органах. Причому реєстрація як платників податків відокремлених підрозділів і юросіб, які їх створили, має свої особливості. Саме про ці особливості ми й розповімо в нашій статті.
  • Бухоблік для тих, хто з філією Відкриваючи філію та передаючи їй частину своїх функцій і повноважень з ведення госпдіяльності, підприємство має потурбуватися і про бухгалтерський облік у неї. Тому саме зараз і обговоримо, як має бути організовано бухоблік у головного підприємства та у філії.
  • Філія і ПДВ Тепер поговоримо про ПДВ-облік підприємства, що має філії. Чи є філія самостійним платником ПДВ? Чи може вона виписувати податкові накладні? Скільки їх буде, якщо застосовуємо РРО? Пошукаємо відповіді на ці та інші запитання разом.
  • ПДФО, ВЗ і ЄСВ із зарплати працівників «відокремлених і структурних» З тим, якими бувають підрозділи в підприємства, ми розібралися. Час поговорити про тих, хто в цих підрозділах працює. А точніше, про те, куди перераховувати податки/внески/збори, утримані з виплат, нарахованих працівникам відокремлених і структурних підрозділів.
  • «Неприбуткова справа», або Як з податком на прибуток у філій? У підприємств, які мають у своєму складі філії, напевно ще свіжі спогади про те, що в дореформені часи вони могли обирати, як їм сплачувати податок на прибуток — окремо чи консолідовано. Так, якщо платник приймав рішення, що його філія сплачуватиме податок на прибуток самостійно, це означало, що така філія повинна була також самостійно вести податковий облік своєї діяльності, складати та подавати декларацію з податку на прибуток за своїм місцезнаходженням. А як щодо цього йдуть справи зараз? Давайте внесемо ясність.
  • Філія: платник — неплатник... Не ворожимо на ромашці, а читаємо в ПКУ З попередніх матеріалів цього номера ви могли дізнатися про особливості сплати підприємствами, які мають структурні підрозділи, податку на прибуток, ПДВ і ПДФО. Продовжуючи «філіальну» тему, поговоримо про те, як ідуть справи зі сплатою та поданням звітності з інших податків та зборів. Зокрема, поглянемо, хто (головне підприємство чи філія) повинен сплачувати акцизний і екологічний податки, рентну плату за спеціальне використання води, туристичний збір тощо, а також хто і куди подає податкові декларації за цими податками.
  • «Філіальна» готівка: усе, що потрібно знати бухгалтеру «Що робити законам там, де царюють одні гроші?» — запитував давньоримський письменник. Ми, звичайно ж, не заглиблюватимемося у вирішення цієї філософської проблеми. Адже кому, як не нам з вами, напевно відомо: є мінімум одне таке місце, де царство грошей перебуває в цупких шорах Закону. Це місце — каса, у тому числі каса відокремленого підрозділу юридичної особи. Касові операції завжди перебували під суворим контролем законодавців, а порушення касової дисципліни загрожує чималими санкціями. Отже, щоб нічого не порушувати і залишити контролерів ні з чим, давайте розбиратися: як правильно організувати операції з готівкою у відокремлених підрозділах? Як визначити ліміт каси підрозділу, а також куди і в які строки «прилаштувати» його понадлімітну готівкову виручку?
  • Коли працівник і роботодавець — у різних містах Погодьтеся, сьогодні ситуацією, коли працівник проживає і працює в місті «А» на роботодавця, який перебуває в місті «Б», уже нікого не здивуєш. Пряма вигода тут для обох сторін. Адже роботодавцю не потрібно створювати робоче місце для працівника, а працівнику — витрачатися на переїзд з рідного та улюбленого міста, де він живе, до чужого і може не такого приємного, де перебуває роботодавець. На що звернути увагу при оформленні трудових відносин на відстані? Зараз ми з вами про це поговоримо.
  • Підрозділ в іншому місті: трудові моменти Підприємство планує відкрити підрозділ в іншому місті. Хто повинен приймати працівників, які працюватимуть у такому підрозділі? Хто веде їх трудові книжки?
  • Перелік документів тематичного номера
Перейти до номеру
  • № 105
  • № 104
  • № 103
  • № 102
  • № 101
  • № 100
  • № 98
  • № 97
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить