Підводні камені реорганізації: ПДВ Реорганізація (на відміну від ліквідації) передбачає появу правонаступників. Проте в оподаткуванні відносин правонаступників з попередниками залишається багато білих плям, що породжує складнощі. Розглянемо найпоширеніші запитання, що супроводжують реорганізацію юросіб. І в першу чергу — щодо ПДВ.
Помер працівник: що робити роботодавцеві Наскільки б сумною не була ця історія, погодьтеся, такі ситуації зустрічаються в житті. І тут для роботодавця головне — не розгубитися, а чітко розуміти, як оформити припинення трудових відносин з працівником, що помер. Як провести остаточний розрахунок? Хто має право на отримання заробітної плати працівника? Як допомогти родичам працівника, що помер? Відповіді на ці запитання ви знайдете в нашій статті.
Старе орендне поліпшення: як правильно списати? Високодохідне підприємство ще до 2015 року провело ремонт орендованого приміщення (вартістю 300 тис. грн.), під який був створений об’єкт основних засобів (ОЗ). З 2015 року об’єкт-поліпшення в податковому обліку не амортизували (станом на 31.12.2014 р. за об’єктом зависло 220 тис. грн. податкової залишкової вартості). Нараховували тільки бухгалтерську амортизацію та відображали зменшуючу різницю в ряд. 1.1.1 додатка РІ. Наскільки це правильно? Чи можна тепер при списанні орендполіпшення (через повернення об’єкта оренди без компенсації) у ряд. 1.2.2 показати бухгалтерську залишкову вартість об’єкта (100 тис. грн.)? Давайте розбиратися.
Гроші у банку-банкруті: як правильно списати в обліку Підприємство в 2015 році визнано кредитором ліквідовуваного банку і включено в 7-му чергу. До сьогодні заборгованість продовжує числитися на рахунку 377. Будучи малодохідником, підприємство резерв сумнівних боргів (РСБ) не нараховувало. Проте за підсумками 2018 року перевищили дохід в 20 млн грн. Чи треба нараховувати РСБ? Коли можна списати дебіторську заборгованість банку? Які податкові різниці чекають підприємство?
ФОП пішов зі спрощенки: як відобразити витрати на загальній? Попрощавшись зі спрощенкою, ФОП-загальносистемник стикається не тільки з перехідними питаннями. Для нього відтепер кардинально змінюються й правила ведення обліку. Як наслідок, виникають питання з розрахунком чистого доходу, обов’язковою фіксацією витрат, доводиться суворіше ставитися до видаткових документів. Загалом, необхідно змінювати порядок ведення обліку. Про це сьогодні й поговоримо. Особливу увагу приділимо обліку витрат підприємця на загальній системі оподаткування, враховуючи перехідні нюанси.
ПДВшний бухоблік Сумам ПДВ, нарахованим у ПН/РК, місце не лише в ПДВ-декларації. Їх ще треба відображати у бухгалтерському обліку, як пропонує Інструкція № 141*. Згадаємо сьогодні найпоширеніші проводки з ПДВ-обліку, які згодяться в повсякденній роботі.
ОЗ для пільгової діяльності: формуємо об’єкт Приватний навчальний заклад (загальна система, платник ПДВ) здійснює діяльність, звільнену від ПДВ згідно з п.п. «в» п.п. 197.1.2 ПКУ. Для використання в пільговій діяльності придбало холодильник (для зберігання медикаментів у медпункті закладу) вартістю 6150 грн. (у тому числі ПДВ — 1025 грн.). Як відобразити такий об’єкт в обліку, якщо критерій розмежування ОЗ/МНМА на підприємстві складає 6000 грн.?