№33

Податки & бухоблік, квітень, 2023/№ 33 Інші номери журналу ›
  • Торгівля пальним Цей матеріал присвячено питанням такого виду госпдіяльності, як торгівля пальним. Зокрема розглянемо у розрізі різних видів такої діяльності питання ліцензування, акцизного податку, які тісно прив’язані до торгівлі пальним. А також — інші питання й нюанси торгівлі пальним. Кілька слів скажемо й про імпорт/експорт пального.
  • Торгівля пальним за картками/талонами: як документувати, щоб не було проблем? При реалізації пальних талонів* їх продавець може стикнутися з загрозою з боку податківців щодо блокування податкових накладних (ПН) / розрахунків коригування (РК), необхідністю реєстрації платником пального акцизу та отримання пальних ліцензій. Як оформлювати документи, щоб обійти ці підводні камені, давайте з’ясуємо.
  • Тонкощі застосування пальної 7 % ПДВ-ставки До постачання якого пального застосовується пільгова ставка ПДВ 7 %? Який період її дії? Чи зберігається право на податковий кредит (ПК) за перехідними придбаннями з 20 % вхідним ПДВ? Чи можна заявити бюджетне відшкодування? Відповіді на ці та інші запитання щодо пальної ПДВ-ставки перед вами.
  • Пальне для ЗСУ — застосовуємо нульову ПДВ-ставку Постачання пального для заправки військової техніки оподатковують за нульовою ставкою ПДВ. За яких умов застосовують 0 % ПДВ? У який момент виникають нульові ПДВ-зобов’язання? Чи зберігається право на податковий кредит (ПК) у постачальника пального? Зараз з’ясуємо.
  • Норми витрат пального для особливої і спеціальної техніки: де їх узяти? У своїй діяльності суб’єкти господарювання використовують не тільки легкові та вантажні автомобілі, а й різноманітну техніку, при експлуатації якої витрачається різне пальне. Йдеться про сільгосптехніку (трактори, комбайни тощо), про малу техніку для господарських потреб (бензопили, газонокосарки, генератори тощо), будівельну техніку (крани, навантажувачі тощо). Щоб без проблем списувати пальне на роботу такої техніки, слід мати для неї норми витрат пального. Де брати такі норми? Як перевести пальне з кг у літри? Давайте з’ясуємо.
  • Списання пального: якщо факт перевищує норму При списанні пального (бензину) за нормами майже завжди виходить, що фактичне використання більше. Через це на балансі висить залишок (і постійно збільшується), якого реально немає в наявності. Чи можна його списати? Як зробити так, щоб у майбутньому розбіжностей не було? Розбираємося…
  • Власне споживання пального: коли АН не потрібна Періодично отримуємо від читачів запитання стосовно заповнення акцизних накладних (АН) на власне споживання. Але у низці випадків буває, що такі АН за нормами ПКУ взагалі складати не потрібно! Про такі ситуації сьогодні і поговоримо.
  • Штрафи за нереєстрацію/неподання АН, довідок, заявок (а також про документи для перевезення пального) Питання щодо штрафів за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних (АН), а також за ненадсилання електронних довідок продовжують надходити від читачів. (Хоча й поки тут усе ліберально.) Пов’язані з реєстрацією АН і питання щодо документів для перевезення пального під час війни. Запитують і про необхідність подання заявок перед перевезенням пального неплатниками пального акцизу. Розглянемо-нагадаємо їх у цій публікації.
  • АН-«блокування» На гарячу лінію все частіше надходять скарги від читачів, що програма СЕАРП та СЕ* не приймає на реєстрацію АН та РК. Проблеми у тому, що податківці на практиці все ширше практикують якісь перевірочні програми, що не допускають АН або РК до реєстрації в Єдиний реєстр акцизних накладних (ЄРАН). Тож складаються ситуації, у чомусь схожі на блокування податкових накладних. Саме ці проблеми зараз і обговоримо.
  • Зберігання пального для власних потреб Щоб зберігати пальне для власних потреб, суб’єкту господарювання зазвичай потрібно мати ліцензію на зберігання пального, а інколи ще й доведеться стати платником пального акцизу. Тому далі поговоримо про ліцензування такої діяльності та інші специфічні правила, які слід ураховувати тим, хто зберігає пальне виключно для себе.
  • Як аграрію заправити пальним техніку підрядника без наслідків Агротоваровиробники доволі часто залучають до виконання сільгоспробіт інших суб’єктів господарювання. В основному це відбувається в пікові періоди, а саме в періоди посівної або збирання урожаю. При цьому зазвичай підрядники були б не проти, щоб аграрій-замовник заправляв їх техніку, яка задіяна у виконанні сільгоспробіт. Про те, що загрожує аграрію, який буде заправляти пальним свого підрядника, поговоримо далі.
  • Продовження дії ліцензії на зберігання у воєнний час Сільськогосподарський товаровиробник у червні 2021 року отримав ліцензію на зберігання пального. Але через початок воєнного стану в країні він не зумів своєчасно сплатити черговий платіж за ліцензію і не здійснив сплату до сьогодні. Чи можуть йому у зв’язку з цим анулювати таку ліцензію?
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі