№1

Радник старости, березень, 2018/№ 1 Інші номери журналу ›
  • Вирішення земельних спорів: роль старости Земельні спори належать до тієї категорія спорів, які виникають постійно: межа не там, дерева заважають тощо. Спочатку сусіди в кращому разі намагаються їх вирішувати самостійно, якщо ж не виходить, шукають допомоги ззовні. А найближчим з усіх, хто може надати таку допомогу, на думку мешканців села, як правило, є староста. Постають запитання: а що в таких ситуаціях може зробити староста та як він має посприяти у вирішенні земельного спору! Відповіді на ці запитання надамо в нашому матеріалі.
  • Взаємодія старости з ОМС у межах звернень громадян Як ви знаєте, жителі об’єднаної територіальної громади часто-густо стикаються з необхідністю звертатись і до ОМС, і до старости з різних питань. Тому в цій статті ми поговоримо про те, яким чином староста та ОМС можуть взаємодіяти в межах звернень громадян. Детально розглянемо конкретні випадки такої взаємодії та напрацюємо рекомендації старостам з цього питання, оскільки всебічна допомога громадянину в його проблемі, викладеній у зверненні, оперативне вирішення та забезпечення прав, свобод і законних інтересів особи є одними з пріоритетних завдань як ОМС у цілому, так і старости зокрема.
  • «Заміщення» старости старостою: чи можливо? Приводом для написання цієї статті слугував аналіз деяких Положень про старосту. По-перше, трапляються ще випадки, коли діють Положення, які були прийняті на підставі Закону України від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад». Згодом ці повноваження зазнали певних змін, і ми про це вже писали на сторінках нашого видання. По-друге, часто-густо в Положеннях зазначається, що у разі дострокового припинення повноважень старости або на час його відсутності може бути призначено в. о. старости або покладено виконання повноважень старости на іншого старосту. Останнє має місце, коли староста перебуває у відпустці або на лікарняному. Чи правильно це і чи мають право на життя такі дії, ми й обговоримо далі.
  • Актуальне запитання. Щодо надання старостою допомогти авторам у презентації перед громадою своїх проектів, які будуть представлені на голосування Як староста може допомогти авторам презентувати перед громадою свої проекти, які будуть представлені для голосування?
  • Актуальне запитання. Про голосування за проекти за допомогою BankID З приводу бюджету участі до мене як до старости громадяни часто звертаються із запитаннями, зокрема, щодо голосування за проекти за допомогою BankID. Чи безпечна така процедура та як це зробити тим мешканцям, у кого є доступ до мережі Інтернет? Чи треба їм для цього звертатись у банківське відділення, адже, як правило, відділення банків розташовані у районі?
  • Стратегія розвитку: нотатки для старости Процес об’єднання територіальних громад завжди супроводжується певними запитаннями стосовно подальшого розвитку територій, що об’єдналися, і перспектив покращення якості життя людей. Для того щоб надати виважену та обґрунтовану відповідь на ці запитання, слід розробити Стратегію розвитку громади. Водночас, на нашу думку, процедура створення Стратегії полягає не тільки в здійсненні аналізу наявних ресурсів і визначенні пріоритетних напрямків розвитку. На наш погляд, це ідеальна можливість згуртувати громаду. Тож що таке Стратегія розвитку, яким чином відбувається стратегічне планування і яке місце займає староста в цьому процесі — поговоримо у статті.
  • Надання безоплатної правової допомоги: базові моменти для старости Стаття 59 Конституції України гарантує кожному право на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно. 02.06.11 р. було прийнято Закон України № 3460-VI «Про безоплатну правову допомогу». Цей Закон визначає зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правової допомоги.
  • Е-декларування: дотримуємося вимог законодавства Як зазначається у ч. 1 ст. 45 Закону України від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції» декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається НАЗК. Водночас це лише один тип декларації в рамках здійснення фінансового контролю, який подає посадова особа під час здійснення своїх повноважень. Тож у цій статті поговоримо про антикорупційні норми, що регулюють здійснення такої багатогранної процедури, як Е-декларування.
  • Як ставити досяжні цілі: модель SMART для старости Будь-яка хороша справа починається з постановки мети, зі з’ясування того, що ми плануємо отримати у результаті. Якщо мета невизначена, розмита, то і діяти складно, і ефективність власних дій оцінити неможливо. Як то кажуть, людина на 70 % складається з води, а отже, без мети кожен з нас просто вертикальна калюжа. Тож визначимо у цій статті: як ставити хороші цілі та йти до їх досягнення?
  • Налагоджуємо взаємодію з ГО та підприємцями Староста активно задіяний у вирішенні питань, пов’язаних з місцевим розвитком населеного пункту, за який він «відповідає». Серед них важливим є налагодження взаємодії з громадськими організаціями та суб`єктами підприємницької діяльності. Адже староста повинен відслідковувати проблеми громади та пропонувати варіанти їх вирішення. Тому, в першу чергу, саме розвинені громадські організації та суб`єкти підприємницької діяльності будуть сприяти всебічному розвитку громади. Про те, яким чином староста має працювати у цьому напрямку, і будемо говорити.
  • Суспільно корисні роботи: що потрібно знати старості? У попередніх номерах газети «Радник старости» вже підіймалися питання щодо ролі старости у правовідносинах, які виникають у зв’язку з притягненням особи до адміністративної відповідальності. У цій статті ми зосередимо увагу на процедурі призначення та виконання суспільно корисних робіт і відмінності цього адміністративного стягнення від громадських робіт. Нагадаємо, що про громадські роботи та про процедуру контролю за їх виконанням ми вже розповідали у номері 2 за серпень 2017 року. Звертаємо увагу, що при виконанні і громадських, і суспільно корисних робіт староста може бути визначений як відповідальна за правопорушником особа.
  • Офіси старост та інструменти їх роботи: з досвіду роботи громад Дніпропетровщини За два роки впровадження реформи децентралізації об’єднані територіальні громади отримали перший досвід роботи старост, який дозволив зафіксувати окремі напрями роботи цих посадових осіб місцевого самоврядування. Власне, про такий досвід та напрацьовані напрями і йтиметься у цьому матеріалі.
  • Староста — провідний агент змін: досвід Новоолександрівської ОТГ Децентралізація — це хороший шанс для об’єднаних громад потурбуватися про власний добробут, не чекаючи роками, поки про них згадають «у центрі». Значна роль у цьому процесі відводиться старостам. Яким чином староста може покращити добробут на території старостинського округу, розповідає староста Волоського старостинського округу Новоолександрівської ОТГ Дніпропетровської області Андрій Пінчук. Пінчук Андрій керує старостинським округом, до складу якого входять чотири села: Волоське, Ракшівка, Червоний Садок та Майорка. Старостою пана Пінчука було обрано в травні 2016 року.
  • Ігнорування звернень громадян: привід для стягнення моральної шкоди Звернення громадян є дуже вагомим інститутом громадянського суспільства, оскільки завдяки йому громадяни мають право на участь в управлінні державними справами шляхом здійснення контролю за владою, та є формою захисту прав, свобод і законних інтересів громадян. Крім цього, органи державної влади та місцевого самоврядування отримують зворотний зв’язок із жителями, розуміють проблеми, які виникають, та своєчасно реагують на них. До того ж звернення громадян забезпечує прозорість діяльності органів державної влади та ОМС. Зазначимо, що староста, перебуваючи в системі ОМС, також реалізує покладене на нього повноваження щодо здійснення прийому громадян та розгляду заяв (клопотань, пропозицій), тому ця тема буде корисною та інформативною і для цієї категорії посадових осіб. Вважайте її такою собі «дорожньою картою»: як робити не варто. З огляду на сказане, ми наведемо приклад із судової практики, коли орган державної влади проігнорував звернення громадян, та повідомимо вам, яке рішення було прийнято судом.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі