6. Відчуження майна здійснюється безпосередньо суб’єктом господарювання, на балансі якого перебуває таке майно, лише після надання на це згоди або дозволу (далі — згода) відповідного суб’єкта управління майном, який є представником власника і виконує його функції у межах, визначених законодавчими актами (далі — суб’єкт управління).
Рішення про надання згоди на відчуження нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту приймається суб’єктами управління лише за погодженням з Фондом державного майна.
Рішення про надання згоди та погодження на відчуження майна приймається лише за таких умов:
відчуження майна не обмежує провадження суб’єктом господарювання виробничої та іншої діяльності та/або відповідно до економічних, технічних (або інших) показників подальше використання майна є неможливе та/або економічно недоцільне;
відчуження майна не впливає на цілісність майнового комплексу суб’єкта господарювання або його структурного підрозділу;
відчуження майна, що не зазначене у пункті 5 цього Порядку та відповідає вимогам, визначеним в абзаці другому пункту 4 цього Порядку.
Відчуження майна, що перебуває на балансі суб’єкта управління, здійснюється за рішенням такого суб’єкта, крім нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту, відчуження якого здійснюється лише за погодженням з Фондом державного майна.
Кабінет Міністрів України надає згоду на відчуження майна суб’єктам господарювання, стосовно яких виконує функції з управління, на підставі узгоджених пропозицій Фонду державного майна та інших заінтересованих органів виконавчої влади, визначених Кабінетом Міністрів України.
Фонд державного майна після опрацювання документів, поданих згідно з пунктом 7 цього Порядку, готує та подає Кабінетові Міністрів України пропозиції стосовно відчуження майна, зазначеного в абзаці восьмому цього пункту.
7. Для отримання згоди на відчуження майна суб’єкт господарювання подає разом із зверненням стосовно відчуження майна:
1) техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна та напрямів використання коштів (з обов’язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);
2) відомості про об’єкти основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на дату оцінки згідно з додатком 1;
3) акт інвентаризації основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 2;
4) акт технічного стану майна, складений на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта господарювання;
5) висновок про вартість майна, погоджений відповідно до абзацу третього пункту 10 цього Порядку, та звіт про оцінку майна;
6) підпункт 6 пункту 7 виключено;
7) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження (разом з відповідними підтвердними документами);
8) протокол (виписка з протоколу) засідання комісії з приватизації (у разі її утворення) про надання згоди на відчуження майна;
9) за наявності заборгованості з виплати заробітної плати — відомості про загальну суму заборгованості із заробітної плати і графік погашення такої заборгованості, а також про наявність у підприємства заборгованості за податками і зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів;
10) пропозиції щодо організатора аукціону з продажу нерухомого майна.
У разі доцільності відчуження майна, зазначеного в абзаці другому пункту 6 цього Порядку, суб’єкт управління у 30-денний строк з дати надходження документів, зазначених у підпунктах 1–7 цього пункту, подає їх Фонду державного майна разом з інформацією суб’єкта управління стосовно впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу і провадження суб’єктом господарювання виробничої або іншої діяльності та пропозиціями щодо організатора аукціону з продажу нерухомого майна.
Строк подання документів, зазначених у підпунктах 2–5 цього пункту, суб’єкту управління, не може перевищувати двох місяців від дати оцінки.
У разі потреби суб’єкт управління, Фонд державного майна можуть затребувати додаткові документи, необхідні для прийняття рішення (технічні паспорти, суднові документи, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори (проекти договорів) тощо).
Вичерпний перелік додаткових документів надсилається суб’єкту господарювання у 10-денний строк з дати надходження документів, зазначених у підпунктах 1–9 цього пункту.
У разі виявлення у документах недоліків (наявність суперечностей та/або неповної чи неточної інформації про майно, яке пропонується до відчуження) суб’єкт управління або Фонд державного майна обов’язково пропонують суб’єктові господарювання усунути протягом 25 робочих днів такі недоліки і подати доопрацьовані документи, про що повідомляють йому листом у строки, що не перевищують строки прийняття рішення про надання згоди або погодження на відчуження майна.
Документи, що надійшли після доопрацювання, розглядаються суб’єктом управління або Фондом державного майна у строки, передбачені цим Порядком.
8. Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на відчуження майна приймається протягом 10 робочих днів з дати надходження до суб’єкта управління документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, та відповідного погодження Фонду державного майна.
Фонд державного майна протягом 25 робочих днів з дати надходження зазначених документів у повному обсязі приймає рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна.
Фонд державного майна як організатор продажу нерухомого майна:
погоджує його відчуження та пропозицію щодо організатора аукціону, погоджену суб’єктом управління;
погоджує висновок про вартість такого майна та за зверненням суб’єкта управління забезпечує рецензування звіту про оцінку вартості такого майна;
визначає відповідність документів з оцінки такого майна вимогам законодавства;
погоджує протокол аукціону;
погоджує зміну умов продажу, включаючи початкову вартість, на повторному аукціоні.
Фонд державного майна відмовляє в погодженні пропозиції стосовно організатора аукціону в разі:
коли організатор аукціону відмовився або не може провести відповідний аукціон на умовах, визначених суб’єктом господарювання, про що він повідомив Фондові державного майна;
коли запропонована юридична особа не є організатором аукціону відповідно до цього Порядку;
наявності у Фонді державного майна документів, які підтверджують факт порушення запропонованим організатором аукціону вимог цього Порядку.
Рішення про надання згоди на відчуження майна приймається відповідним суб’єктом управління у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої згоди — у формі листа. Рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна надається Фондом державного майна у формі листа.
Рішення про відмову в наданні згоди або погодження на відчуження майна приймається у разі, коли:
майно, запропоноване до відчуження, не відповідає вимогам, установленим абзацами третім — шостим пункту 6 цього Порядку;
суб’єкт господарювання подав не в повному обсязі документи, передбачені цим Порядком, або не подав їх у встановлений цим Порядком строк, а також за наявності у документах суперечностей;
техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна не містить необхідних економічних та/або технічних розрахунків, що підтверджують необхідність відчуження майна (зокрема визначення впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);
за результатами рецензування висновок про вартість майна не може бути погоджений;
суб’єктом оціночної діяльності та/або оцінювачами порушено вимоги законодавства під час оцінки майна;
суб’єктом управління не подано інформацію про вплив відчуження майна на цілісність майнового комплексу та провадження суб’єктом господарювання виробничої або іншої діяльності;
відповідно до вимог, установлених цим пунктом, пропозиції щодо організатора аукціону з продажу нерухомого майна не можуть бути погодженими.
9. У разі надання згоди та/або погодження на відчуження майна суб’єкти управління та Фонд державного майна можуть визначати спосіб та умови проведення продажу.