Нормативний акт Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті

Додаток Д

Редакції
Зміни документа за роками
Друк
Автор : Міністерство транспорту України

Приклади розрахунку нормативних витрат палива

1. З подорожнього листа установлено, що легковий автомобіль ГАЗ-24-10, що працював в гірській місцевості на висоті 500–1500 метрів за межами приміської зони на дорозі з бітумомінеральним покриттям, здійснив пробіг 244 кілометри.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива для легкового автомобіля ГАЗ-24-10 Hs = 13,0 л/100 км;

— надбавка за роботу в гірській місцевості на висоті над рівнем моря від 500 до 1500 метрів — К1 = 5 %, зниження за роботу за межами приміської зони на дорозі з бітумомінеральним покриттям К2 = -5 %.

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • Hs S· (1 + 0,01 • К) = 0,01 • 13,0 • 244 • (1 + 0,01 • (5 – 5)) = 31,7 л.

2. З подорожнього листа установлено, що міський автобус Ikarus-280.33 працював в місті з населенням близько 700 тис. чол. на маршруті в зимовий період при температурі -22 °С з використанням штатних обігрівачів салону Sirokko-268 спільно з Sirokko-262 (обігрівач причепа), здійснив пробіг 164 км, працюючи на лінії 8 годин.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива для міського автобуса Ikarus-280.33 становить Hs = 43,0 л/100 км;

— надбавка за роботу при температурі менше 10 °C — K1 = 11 % (за розпорядженням керівника підприємства);

— надбавка за роботу, яка потребує частих технологічних зупинок, зв’язаних з посадкою і висадкою пасажирів — K2 = 10 %;

— надбавка за роботу в умовах міста з населенням від 0,5 до 1,0 млн. чол. — K3 = 6 % (за наказом керівника підприємства);

— норма витрати палива на роботу обігрівача Sirokko-268 спільно з Sirokko-262 — Hон = 3,5 л/год.

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • Hs • S • (1 + 0,01 • К) + Hон • Tон =
= 0,01 • 43 • 164 • (1 + 0,01 • (11 + 10 + 6)) + 3,5 • 8 = 117,6 л.

3. З подорожнього листа установлено, що одиночний бортовий автомобіль ЗІЛ-431410 при загальному пробігу 217 км виконав транспортну роботу в розмірі 820 т • км в умовах експлуатації, що не потребують застосування надбавок або знижок.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива для бортового автомобіля ЗІЛ-431410 Hs = 31,0 л/100 км;

— норма витрати бензину на транспортну роботу становить Hw = 2,0 л/100 т • км.

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • (Hs • S + Hw • W) = 0,01 • (31 • 217 + 2 • 820) = 83,7 л.

4. З подорожнього листа встановлено, що бортовий автомобіль КамАЗ-5320 з причепом ГКБ-8350 виконав 6413 т • км транспортної роботи в умовах зими при температурі -10 °C по гірських шляхах на висоті 1501–2000 метрів і здійснив загальний пробіг 475 км.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива для бортового автомобіля КамАЗ-5320 Hs = 25,0 л/100 км;

— норма витрати дизельного палива на транспортну роботу Hw = 1,3 л/100 т • км;

— надбавки на роботу в зимовий період K1 = 5 %, на роботу в гірських умовах на висоті від 1501 до 2000 метрів над рівнем моря K2 = 10 %;

— маса спорядженого причепа ГКБ-8350 Gnp = 3,5 тонни.

Лінійна норма витрати палива на пробіг автопоїзда в складі автомобіля КамАЗ-5320 з причепом ГКБ-8350 складає:

Hsan = Hs + Hw Gnp = 25 + 1,3 • 3,5 = 29,55 л/100 км.

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • (Hsan • S + Hs • W) • (1 + 0,01 • К) =
= 0,01 • (29,55 • 475 + 1,3 • 6413) • (1 + 0,01 • 15) = 257,3 л.

5. З подорожнього листа встановлено, що автомобіль-тягач МАЗ-5429 з напівпричепом МАЗ-5205А виконав 9520 т • км транспортної роботи в зимових умовах при температурі -20 °C, пройшовши при цьому 595 км за межами приміської зони по дорозі з асфальтобетонним покриттям.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива на пробіг для тягача МАЗ-5429 складає Hs = 23,0 л/100 км;

— норма витрати дизельного палива на транспортну роботу складає Hw = 1,3 л/100 т • км;

— маса спорядженого напівпричепа МАЗ-5205А Gnp = 5,7 тонни;

— надбавка за роботу в зимових умовах K1 = 10 % (за розпорядженням керівника підприємства), зниження у зв’язку з роботою автопоїзда за межами приміської зони по дорозі з асфальтобетонним покриттям K2 = -15 %.

Лінійна норма витрати палива на пробіг автопоїзда у складі тягача МАЗ-5429 з напівпричепом МАЗ-5205А складає:

Hsa = Hs + Hw • Gnp = 23 + 1,3 • 5,7 = 30,41 л/100 км.

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • (Hsa • S + Hw • W) • (1 + 0,01 • К) =
= 0,01 • (30,41 • 595 + 1,3 • 9520) • (1 + 0,01 • (10 – 15)) = 289,5 л.

6. З подорожнього листа встановлено, що автомобіль-самоскид МАЗ-503 здійснив пробіг 165 км, виконавши при цьому Z = 10 їздок з вантажем. Робота виконувалась в зимовий період при температурі -10 °C в кар’єрі.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива для автомобіля-самоскида МАЗ-503 складає Hs = 28 л/100 км;

— норма витрати палива для самоскидів на кожну їздку з вантажем складає Hz = 0,25 л;

— надбавка за роботу в зимовий період K1 = 5 % (за розпорядженням керівника підприємства), на роботу в кар’єрі K2 = 12 % (за наказом по підприємству).

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • Hs • S • (1 + 0,01 • K) + Hz • Z =
= 0,01 • 28 • 165 • (1 + 0,01 – 17) + 0,25 • 10 = 56,6 л.

7. З подорожнього листа установлено, що автомобіль-самоскид КамАЗ-5511 з самоскидальним причепом ГКБ-8527 перевіз на відстань 115 км 13 т цегли, а в зворотному напрямі перевіз на відстань 80 км 16 т щебеню. Загальний пробіг склав 240 км.

Враховуючи, що автомобіль-самоскид працював з коефіцієнтом використання вантажності більшим, ніж 0,5, нормативні витрати палива визначаються так само, як і для бортового автомобіля КамАЗ-5320 (базового для самоскида КамАЗ-5511) з урахуванням різниці споряджених мас цих автомобілів. Таким чином, в цьому випадку лінійна норма витрати палива для автомобіля КамАЗ-5511 включає 25 л (норма витрати палива для порожнього автомобіля КамАЗ-5320) плюс 2,7 л (враховуючи різницю споряджених мас бортового автомобіля і самоскида в розмірі 2,08 тонни), що складає 27,7 л/100 км.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива на пробіг для автомобіля КамАЗ-5511 складає Hs = 27,7 л/100 км;

— норма витрати дизельного палива на транспортну роботу складає Hw = 1,3 л/100 т • км;

— робота проводилась в умовах, які не потребують застосування надбавок і знижок;

— маса спорядженого самоскидального причепа ГКБ-8527 Gnp = 4,5 тонни.

Лінійна норма витрати палива на пробіг автопоїзда в складі автомобіля КамАЗ-5511 з причепом ГКБ-8527 складає:

Hsan = Hs + Hg • Gnp = 27,7 + 1,3 • 4,5 = 33,6 л/100 км.

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • (Hsan • S + Hw • (Sван1 + Gван1 + Sван2 • Gван2)) =
= 0,01 • (33,6 • 240 + 1,3 • (115 • 13 + 80 • 16)) = 116,7 л.

8. З подорожнього листа встановлено, що вантажний автомобіль-фургон ГЗСА-37021 (на зрідженому нафтовому газі), працюючи з погодинною оплатою в межах міста з частими зупинками, здійснив пробіг 152 км.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива на пробіг автомобіля-фургона ГЗСА-37021 складає Hs = 34,0 л/100 км;

— надбавка на роботу з погодинною оплатою K1 = 10 %, надбавка за роботу з частими технологічними зупинками K2 = 8 % (за наказом по підприємству).

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • Hs • S • (1 + 0,01 • K) = 0,01 • 34 • 152 • (1 + 0,01 • 18) = 55,8 л.

9. З подорожнього листа установлено, що автомобільний кран КС-4571 на базі автомобіля КрАЗ-257, який вийшов з капітального ремонту, здійснив пробіг 127 км. Тривалість роботи спецобладнання по переміщенню вантажів склала 6,8 годин.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива на пробіг автомобільного крана КС-4571 складає Hs = 52 л/100 км;

— норма витрати палива на роботу спеціального обладнання, установленого на автомобілі, складає Hоб = 8,4 л/год.;

— надбавка на пробіг автомобілем першої тисячі км після капітального ремонту K = 10 %.

Нормативна витрата палива складає:

Qн = (0,01 • Hs • S + Hоб • Tоб) • (1 + 0,01 • K) =
= (0,01 • 52 • 127 + 8,4 • 6,8) • (1 + 0,01 • 10) = 135,5 л.

10. З подорожнього листа установлено, що піскорозкидач ЕД-403 на базі автомобіля ЗІЛ-133ГЯ здійснив пробіг 74 км, з них пробіг до місця роботи і назад склав S = 24 км. Роботи проводились в зимовий період при температурі -10 °С.

Вихідні дані:

— базова лінійна норма витрати палива на пробіг піскорозкидача ЕД-403 складає Hs = 27,5 л/100 км;

— норма витрати палива на виконання спеціальної роботи під час руху Hsc = 34,5 л/100 км;

— норма витрати палива при розкиданні 1-го кузова піску Hn = 0,7 л;

— пробіг автомобіля при виконанні спеціальної роботи Sc = 50 км;

— кількість кузовів розкиданого піску за зміну N = 6;

— надбавка за роботу в зимовий період K = 5 %.

Нормативна витрата палива складає:

Qн = 0,01 • (Hs • S + Hsc • Sc) • (1 + 0,01 • K) + Hn • N =
= 0,01 • (27,5 • 24 + 34,5 • 50) • (1 + 0,01 • 5) + 0,7 • 6 = 29,2 л.

Реклама
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі