25.07.2022

Зміни до постанови № 169: думка Мінекономіки

Майже місяць тому Кабмін суттєво змінив правила гри для замовників, які в умовах воєнного стану керуються постановою № 169*. Звісно, після 29.06.2022 замовники буквально засипали Мінекономіки запитаннями щодо застосування запроваджених нововведень. І ось цей орган вирішив узагальнити свою позицію в черговому листі**. Розповімо про головні висновки цього роз’яснення.

* Постанова КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169.

** Лист Мінекономіки «Щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану» від 19.07.2022 № 3323-04/50213-06.

Чим керуватися: Законом № 922*** чи постановою № 169?

*** Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

Власне, іншої відповіді від Мінекономіки на це риторичне запитання й годі було очікувати. Оскільки на нього не існує універсальної відповіді, яка б влаштовувала всіх замовників у всіх ситуаціях.

Так, постановою № 169 замовник має керуватися для цілей забезпечення необмеженого кола потреб, об’єктивно пов’язаних із виконанням повноважень та/або вжиттям необхідних заходів під час дії особливого правового режиму. Вочевидь, потреба в закупівлі таких товарів, робіт чи послуг напряму пов’язана з потребами воєнного стану та є нагальною (терміновою). Наприклад, закупівля продуктів харчування та інших товарів для забезпечення військовослужбовців або внутрішньої переміщених осіб. Або ж закупівля будматеріалів для облаштування захисних споруд у закладах освіти тощо.