09.12.2024
Черговість та види видатків, які можливо здійснювати під час дії воєнного стану, визначено Порядком № 590*.
Нагадаємо: в першу чергу незмінно можуть здійснюватися видатки на національну безпеку і оборону. Тоді як переважну більшість дозволених для здійснення видатків можна проводити саме у другу чергу. Такі видатки визначено п. 19 Порядку № 590.
Щодо комп’ютерної техніки та оргтехніки, то Порядком № 590 передбачено придбання оргтехніки, комп’ютерної техніки (у т. ч. придбання програмного забезпечення, яке передбачене разом з придбанням комп’ютерної техніки) для оцифрування музейних предметів за кошти спеціального фонду кошторису у другу чергу.
Натомість інші бюджетні установи й організації можуть лише відремонтувати раніше придбану оргтехніку та комп’ютерну техніку. А от придбати таку техніку можливо лише у третю чергу.
Втім, придбати комп’ютерну техніку та оргтехніку можливо в рамках реалізації проєктів, виконання програм допомоги, які підтримуються ЄС, урядами іноземних держав, іноземними фінансовими та донорськими установами і міжнародними фінансовими організаціями, в т. ч. на умовах співфінансування.
У питаннях обрання КЕКВ, традиційно, слід ураховувати економічну суть платежу та керуватися нормами Інструкції № 333*.
Так, якщо з огляду на вартість БФП у подальшому обліковуватиметься у складі ОЗ, то видатки на його придбання слід планувати і здійснювати за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».
Якщо ж БФП за своєю вартістю належить до МНМА, то видатки на його придбання варто планувати і здійснювати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».
Якщо раптом станеться так, що видатки на придбання БФП заплановані за КЕКВ 3110, але такий пристрій підлягає зарахуванню до складу МНМА, у такому разі необхідно здійснити перерозподіл видатків.
Докладно про процедуру перерозподілу видатків за КЕКВ ми вже розповідали неодноразово. Зокрема, ви можете прочитати про це у матеріалах «Використання залишків пального, придбаного для генератора» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 11 та «Пальне для генератора використовуємо на інші цілі» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 17.
Нагадаємо лише головне.
Під час внесення змін до кошторису, в т. ч. у розрізі КЕКВ, слід керуватися ст. 23 БКУ*.
* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.
Так, перерозподіл бюджетних асигнувань, затверджених у розписі бюджету та кошторисі, здійснює Мінфін або місцевий фінорган у розрізі КЕКВ, а також у розрізі класифікації кредитування бюджету — щодо надання кредитів з бюджету.
При цьому такий перерозподіл можливий у межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету за обґрунтованим поданням головного розпорядника (ч. 7 ст. 23 БКУ).
УВАГА!
Якщо необхідно розподілити видатки розпорядника нижчого рівня, такий розпорядник має подати головному розпорядникові на розгляд детальні розрахунки до кошторису з обґрунтуванням потреби у внесенні змін
При цьому окреме рішення місцевої ради чи виконкому для перерозподілу видатків кошторису за КЕКВ не потрібне. А ось отримати дозвіл головного розпорядника бюджетних коштів необхідно.
Таким чином, насамперед слід звернутися до головного розпорядника бюджетних коштів з листом, в якому пояснити причини виникнення потреби у перерозподілі видатків. Вважаємо, що у випадку нашого читача проблем з отриманням такого дозволу не буде.