20.01.2025

Бюджетна установа — платник ПДВ: правила реєстрації та зняття з реєстрації

Чи необхідно бюджетній установі реєструватися як платник ПДВ у разі надання лише звільнених від оподаткування послуг? Як це зробити правильно? Коли та як установа може знятися з реєстрації як платник ПДВ? Відповіді на ці та інші запитання — у нашій статті.

Коли бюджетна установа зобов’язана реєструватися як платник ПДВ?

Під час реєстрації як платники ПДВ бюджетні установи повинні керуватися загальними правилами та умовами, передбаченими для всіх інших суб’єктів господарювання. Зокрема, головним орієнтиром у цьому питанні є приписи ст. 181, 183 ПКУ*.

* Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Так, обов’язковій реєстрації як платник ПДВ підлягає особа, у разі якщо загальна сума від здійснення оподатковуваних операцій з постачання товарів / послуг, нарахована (сплачена) такій особі, що підлягають оподаткуванню протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ).

Отже, передусім установа — потенційний платник ПДВ має визначити загальну суму здійснених нею оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців. Якщо ця сума перевищує 1 млн грн, тоді жодних сумнівів — така установа повинна зареєструватися платником ПДВ у загальному порядку.