20.04.2009

Щодо встановлення конкретних величин коефіцієнтів витрат палива і мастильних матеріалів

Лист від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09

ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ України

ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ КОНКРЕТНИХ ВЕЛИЧИН КОЕФІЦІЄНТІВ ВИТРАТ ПАЛИВА І МАСТИЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ

Лист від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09

 

На виконання доручення Міністерства транспорту та зв’язку України від 23.02.2009 р. № Н-542 до <...> звернення <...> Державна адміністрація автомобільного транспорту повідомляє, що згідно з останнім абзацом пункту 3 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 з урахуванням змін і доповнень, затверджених наказом Мінтрансу від 16.02.2004 р. № 99, право встановлення конкретних величин коефіцієнтів у регламентованих межах та терміну їх дії надається керівникам підприємств та затверджується наказом (розпорядженням) по підприємству.

Отже, виходячи з цього порядок застосування коригуючого коефіцієнта згідно з п.п. 3.1.1 «Робота в зимових умовах» установлюється за рішенням керівництва підприємства відповідно до наявних можливостей відстеження та документування системи нормоутворюючих факторів, а також їх сукупного впливу на споживання палива.

За нестабільних погодних умов із значними коливаннями температури, приклад яких наведено в <...> листі, відповідно до примітки 1 до п.п. 3.1.1 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті

дійсно передбачений та є навіть рекомендованим варіант щоденного встановлення значення коригуючого коефіцієнта залежно від фактичної температури повітря.

 

Заступник голови М. Кучма

 

Коментар редакції

 

МІНУСОВА ТЕМПЕРАТУРА ЧЕРЕЗ ДЕНЬ: ЧИ МОЖЛИВА НАдБАВКА ДО НОРМ ВИТРАТ ПММ

Цей

лист є відповіддю на запит редакції, зроблений, щоб допомогти нашому читачеві у спорі з перевіряючими з КРУ.

Причиною спору стала така ситуація: установа згідна з розпорядженням керівництва застосовувала надбавку до норм витрат ПММ на підставі

п.п. 3.1.1 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. № 43, на кожний день установлення мінусової температури, незважаючи на попередні дні з плюсовою температурою.

З таким застосуванням поправочного коефіцієнта працівники КРУ не погоджувалися, мотивуючи це тим, що згідно з

приміткою 1 до п.п. 3.1.1 зазначених Норм витрат ПММ цей коефіцієнт можна використовувати тільки після триденних заморозків, тобто мінусова температура повинна триматися три дні поспіль.

Для наочності наведемо текст спірної примітки:

«3.1 Норми витрат палива підвищуються у таких випадках:

3.1.1 Робота в зимових умовах — у залежності від фактичної температури повітря:

від 0° С до -10° С — до 5 %;

від -10° С до -20° С — від 5 % до 10 %;

від -20° С і нижче — від 10 % до 15 %.

Примітка 1

. Надбавка запроваджується після встановлення протягом не менш як трьох днів на восьму годину ранку температури в межах певного діапазону (за зведенням територіального підрозділу державної служби гідрометеорології або за результатами власних вимірювань, належним чином задокументованих) з першого дня встановлення температури або за рішенням керівництва підприємства може переглядатися кожен день».

Дійсно, примітку написано не зовсім коректно.

З одного боку (фіскального), здається, що надбавка застосовується після встановлення певної температури не менше трьох днів, а з іншого (логічного) — очевидно, що вона застосовується «з першого дня встановлення температури» і навіть «за рішенням керівництва підприємства може переглядатися щодня».

Якщо додержуватися фіскального прочитання, то втрачається логічність використання такого коефіцієнта: адже фізика процесу така, що на збільшення витрат ПММ безпосередньо впливають заморозки поточного дня, коли ПММ власне витрачаються, і паливу, у принципі, усе одно, яка температура була вчора. Ураховуючи проблемність ситуації, ми надіслали запит розробнику нормативного документа з метою роз’яснити спірний момент. Запит був такого змісту:

«Якщо за нестабільних погодних умов температура змінювалася декілька послідовних робочих днів (станом на восьму годину ранку) таким чином (умовний приклад): 1 день — +2° С; 2 день — -3° С; 3 день — +3° С; 4 день — -4° С; 5 день — +2° С; 6 день — -1° С; 7 день — -1° С; 8 день — -5° С; 9 день — -6° С.

Чи можна згідно з приміткою 1 до п. 3.1 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. № 43, застосувати надбавку на роботу в зимових умовах до витрат палива у 2, 4, 6 — 9 дні нашого прикладу, чи таку надбавку слід застосовувати лише починаючи з 9 дня?»

Як бачимо, Мінтранс підтримало логічний варіант, тобто для застосування надбавки не потрібно чекати триденних морозів.