23.11.2009

Педагогічне навантаження працівників дошкільних навчальних закладів комбінованого типу

Відповідь на запитання

ПЕДАГОГІЧНЕ НАВАНТАЖЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ КОМБІНОВАНОГО ТИПУ

 

Світлана МЕРЕНКОВА, провідний контролер-ревізор

КРВ у м. Харкові

 

Педагогічні працівники працюють у дошкільному навчальному закладі комбінованого типу. Яке при цьому буде педагогічне навантаження вихователів груп загального типу та компенсуючого типу?

(м. Харків)

 

Правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи дошкільної освіти визначені

Законом України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-ІІІ (далі — Закон № 2628).

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу створюється для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років,

у складі якого можуть бути групи загального розвитку, компенсуючого типу, сімейні, прогулянкові, в яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоров’я дітей, їх розумового, психологічного, фізичного розвитку (ст. 12 Закону № 2628).

Основні завдання та обов’язки вихователя дошкільного навчального закладу визначені

Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80 «Соціальні послуги», затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14.10.2005 р. № 324 (далі — Довідник № 324 ).

Згідно з

Довідником № 324 вихователь планує, організовує, проводить виховну, позаурочну навчальну роботу з вихованцями. Сприяє становленню їх як особистостей, створює умови для розвитку їх здібностей, обдаровань, талантів та участі в художній, технічній, фізкультурно-спортивній, суспільно корисній діяльності, професійній орієнтації, соціальній адаптації. Працює в тісному контакті з педагогами, батьками. Контролює дотримання вихованцями вимог статуту установи (освітньої, реабілітаційної тощо) підготовку до навчальних занять. Стверджує настановами та особистим прикладом повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших доброчинностей. Виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України. Готує вихованців до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди. Додержується педагогічної етики, поважає гідність вихованців, учнів, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам та проявам асоціальної поведінки, пропагує здоровий спосіб життя. Використовує в роботі кращі надбання, передовий досвід, розробки в галузі вітчизняної та світової педагогіки. Стежить за забезпеченням здорових, безпечних умов виховання, навчання, праці, проживання, відпочинку. Постійно вдосконалює свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. Ефективно застосовує професійні знання в практичній педагогічній діяльності.

Педагогічне навантаження, оплата праці педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти визначені

ст. 30 Закону № 2628.

Відповідно до

п. 3 ст. 30 Закону № 2628 педагогічне навантаження педагогічних працівників дошкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності відповідно становить для:

— вихователя групи загального типу — 30 годин;

— вихователя групи компенсуючого типу — 25 годин;

— соціального педагога — 40 годин;

— практичного психолога — 40 годин;

— практичного психолога дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу — 20 годин;

— музичного керівника — 24 години;

— інструктора з фізкультури — 30 годин;

— вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда — 20 годин;

— вихователя-методиста* — 36 годин на тиждень.

* На відміну від вихователів, які працюють у групах, вихователь-методист здійснює методичне керівництво виховною, освітньою діяльністю педагогічного колективу навчально-виховного закладу, забезпечує умови для ефективного педагогічного процесу тощо.

У даному випадку педагогічне навантаження вихователів дошкільного навчального закладу комбінованого типу, які працюють у групах загального типу, становить 30 годин на тиждень, а вихователів, які працюють у групах компенсуючого типу, — 25 годин на тиждень.

Штатні розписи державних і комунальних дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування і типу встановлюються відповідним органом управління освітою.