19.04.2010

Інформаційна сторінка

Новини

КСУ: ЗЕМЕЛЬНІ СПОРИ З ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РОЗГЛЯДАЮТЬСЯ АДМІНСУДАМИ

Конституційний Суд України в

Рішенні від 01.04.2010 р. № 10-рп/2010 визнав, що сільські, селищні та міські ради діють як суб’єкти владних повноважень при вирішенні питань, пов’язаних з розпорядженням землями територіальних громад, передачею земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, наданням земельних ділянок у користування з земель комунальної власності, виключення земельних ділянок із земель комунальної власності. Отже, на земельні спори фізосіб і юросіб з органами місцевого самоврядування з приводу оскарження його рішень, дій або бездіяльності таких органів поширюється юрисдикція адміністративних судів.

Тому під час застосування

рекомендацій Президії ВГСУ від 02.02.2010 р. № 04-06/15 слід брати до уваги це Рішення КСУ. Зауважимо, що в цьому документі ВГСУ зазначав: спори щодо оскарження актів державної влади, органів АР Крим або органів місцевого самоврядування, на підставі яких виникають, змінюються, припиняються цивільні права та обов’язки, розглядаються за правилами Господарсько-процесуального кодексу України від 06.11.91 р. № 1798-XII, оскільки зазначені органи, виступаючі в ролі власників землі, є рівними учасниками земельних правовідносин з іншими суб’єктами (юрособами та фізособами).

 

ФОРМУВАННЯ КАДРОВОГО РЕЗЕРВУ НА ПОСАДІ ДЕРЖСЛУЖБОВЦІВ I — III КАТЕГОРІЙ У 2010 РОЦІ

Кабмін

постановою від 12.04.2010 р. № 303 визначив, що кадровий резерв на посаді державних службовців I — III категорій, призначення на які здійснюється Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України та Кабінетом Міністрів України на 2010 рік, формується згідно з нормами абз. 3 п. 15 Порядку проведення конкурсу із зарахування до кадрового резерву на посади державних службовців першої — третьої категорії, призначення на які здійснюється Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України та Кабінетом Міністрів України від 21.02.2007 р. № 272, без застосування конкурсного відбору. Так, у цьому абзаці передбачено, що в разі недостатньої кількості заяв про участь у конкурсі керівник держоргану з урахуванням вимог п. 4 цього Порядку самостійно приймає рішення про включення претендентів до списку осіб, рекомендованих для зарахування до кадрового резерву.

У зв’язку з цим Кабмін

зупинив до 30.11.2010 р. дію п. 21 Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2001 р. № 199.

Постанова № 303

набуде чинності з дня її офіційного опублікування.

 

УНЕСЕНО ЗМІНИ ДО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗАКУПІВЛІ ЗА ДЕРЖКОШТИ

Кабмін

постановою від 12.04.2010 р. № 300 вніс зміни до Положення про закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008 р. № 921, доповнивши п. 7 новими абзацами.

Так, дія цього

Положення не поширюється на закупівлі товарів, робіт і послуг, пов’язаних з підготовкою об’єктів інфраструктури до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, а саме:

— будівництво нових та реконструкцію діючих стадіонів для проведення в Україні матчів фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу;

— будівництво нових, реконструкцію та дооснащення діючих тренувальних баз для забезпечення тренувань команд-учасників чемпіонату;

— проектування, будівництво, реконструкцію і ремонт аеропортів;

— будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт за європейськими стандартами автомобільних доріг загального користування (міжміське сполучення);

— створення сучасних систем для забезпечення надання послуг громадського транспорту навколо м. Києва, Донецька, Львова, Харкова і здійснення контролю за безпекою на дорогах, що ведуть до стадіонів.

Постанова № 300

набуде чинності з дня її офіційного опублікування.

 

СПЛАТА ЗБОРУ ЗА СПЕЦВОДОКОРИСТУВАННЯ: УЗАГАЛЬНЮЮЧЕ РОЗ’ЯСНЕННЯ ВІД ДПАУ

ДПАУ

наказом від 25.03.2010 р. № 185 надала узагальнююче податкове роз’яснення щодо сплати збору за спецводокористування, в якому роз’яснила, зокрема, таке:

— якщо бюджетна установа використовує воду

виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб (тобто використовує воду для безпосереднього споживання працівниками, а також у санвузлах, рукомийниках, душових кабінках та для забезпечення відповідного санітарно-гігієнічного стану перелічених приміщень та робочих місць працівників), то збір за спеціальне використання водних ресурсів не сплачується;

— якщо бюджетна установа використовує воду

одночасно для задоволення питних, санітарно-гігієнічних потреб, а також для інших цілей (приготування їжі в їдальнях, здійснення лікувальних процедур тощо), то збір за спецводокористування сплачується на загальних підставах за всю фактично використану воду, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання.