20.12.2010

Щодо трудової книжки аспіранта

Лист від 08.11.2010 р. № 214/06/187-10

МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЩОДО ТРУДОВОЇ КНИЖКИ АСПІРАНТА

Лист від 08.11.2010 р. № 214/06/187-10

 

На Ваш лист Юридичне управління в межах своєї компетенції повідомляє наступне.

Згідно із Законом України «Про вищу освіту»

аспірант — це особа, яка має повну вищу освіту та освітньо-кваліфікаційний рівень магістра або спеціаліста, навчається в аспірантурі вищого навчального закладу або наукової установи для підготовки дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук.

Положення про підготовку науково-педагогічних і наукових кадрів, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.99 р. № 309, містить перелік документів, які вступники до аспірантури подають на ім’я керівника вищого навчального закладу, наукової установи. Зазначений перелік документів

не містить вказівки щодо подання трудової книжки.

Згідно з пунктом 1 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Мінпраці, Мін’юсту і Мінфіну від 28.06.93 р. № 43, сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж підприємстві, в установі, організації або в громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.

Крім того, відповідно до пункту 14 постанови Верховного Суду України «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» від 24.12.99 р. № 13

робота за трудовим договором осіб, які поєднують її з денною формою навчання, не є сумісництвом і оплачується на загальних підставах.

Порядок ведення і зберігання трудових книжок регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.93 р. № 301 «Про трудові книжки працівників» та Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Мінпраці, Мін’юсту і Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58 (зі змінами), зареєстрованим у Мін’юсті 17.08.93 р. за № 110 (далі — Інструкція).

Відповідно до пункту 3 вищезазначеної постанови

трудові книжки зберігаються на підприємствах, в установах і організаціях як документи суворої звітності, а при звільненні працівника трудова книжка видається йому під розписку в журналі обліку.

Згідно з нормами Інструкції ведення трудових книжок здійснює власник або уповноважений ним орган. Під уповноваженим органом слід розуміти відділ кадрів або інший підрозділ підприємства, який здійснює оформлення, прийняття і звільнення працівників, або відповідальну особу підприємства, на яку покладено обов’язок ведення трудових книжок працівників (посадовою інструкцією). Зазначене пов’язане з необхідністю належного оформлення трудової книжки (пункти 2.12, 2.5, 2.4, 4.1), її зберігання (пункт 6.2 Інструкції) та обліком трудових книжок (абзац третій підпункту «б» пункту 7.1 Інструкції).

Виходячи з наведеного

трудові книжки всіх працівників повинні зберігатися на підприємствах, в установах, організаціях.

 

Начальник юридичного управління І. Тубелець