08.03.2010

Посадові обов’язки секретаря-друкарки та діловода

Відповідь на запитання

ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ СЕКРЕТАРЯ-ДРУКАРКИ ТА ДІЛОВОДА

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Що входить до посадових обов’язків секретаря-друкарки та діловода сільської ради?

(Закарпатська обл.)

 

На сьогодні спеціальним документом, що визначає посадові обов’язки працівників місцевих рад, є

Типові професійно-кваліфікаційні характеристики посадових осіб місцевого самоврядування, затверджені наказом Головдержслужби від 29.12.2009 р. № 406. Але цим нормативним документом визначені завдання та повноваження посадових осіб* місцевого самоврядування в той час, як секретар-друкарка та діловод відносяться до службовців.

* Згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05. 97 р. № 280/97-ВР посадова особа місцевого самоврядування — це особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Окремого нормативного документа для визначення посадових обов’язків службовців, які працюють в органах місцевого самоврядування, немає, тому щодо вирішення цього питання слід звернутися до

Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 р. № 336 (далі — Довідник № 336).

Отже, наведемо посадові обов’язки секретаря-друкарки та діловода відповідно до

Довідника № 336.

Секретар-друкарка

:

1) виконує технічні функції, що охоплюють забезпечення та обслуговування роботи керівника підприємства або його підрозділів;

2) одержує необхідні керівникові відомості від підрозділів або виконавців, викликає за його дорученням працівників;

3) організовує телефонні переговори керівника, приймає і передає телефонограми, записує за відсутності керівника прийняті повідомлення і доводить до його відома їх зміст;

4) здійснює роботи щодо підготовки засідань і нарад, які проводить керівник (збирання необхідних матеріалів, повідомлення учасників про час, місце і порядок денний засідання або наради, ведення реєстрації), веде і оформлює протоколи;

5) забезпечує робоче місце керівника канцелярським приладдям, засобами організаційної техніки, створює сприятливі умови для його ефективної роботи;

6) передає та приймає інформацію за допомогою приймально-передавальних пристроїв (телекс, факс, телефакс тощо);

7) друкує за вказівкою керівника різні матеріали;

8) веде діловодство, приймає кореспонденцію, яка надходить на ім’я керівника, здійснює її систематизацію, відповідно до прийнятого на підприємстві порядку, і передає після її розгляду керівником до підрозділів або конкретним виконавцям для використання в процесі їх роботи або підготовки відповіді;

9) стежить за строками виконання доручень керівника, взятих на контроль;

10) приймає документи на підпис керівником;

11) організовує приймання відвідувачів, сприяє оперативності розгляду заяв і пропозицій працівників;

12) формує справи відповідно до затвердженої номенклатури, забезпечує їх зберігання та в установлені строки здає до архіву;

13) готує документи для тиражування на розмножувальній техніці, а також робить копії документів на персональному ксероксі.

Діловод:

1) приймає, реєструє кореспонденцію і направляє її до структурних підрозділів;

2) відповідно до резолюцій керівників підприємства передає документи на виконання, оформлює реєстраційні картки або створює банк даних;

3) веде картотеку обліку проходження документальних матеріалів, здійснює контроль за їх виконанням, видає необхідні довідки щодо зареєстрованих документів;

4) відправляє відповідну документацію адресатам;

5) веде облік отриманої та відправленої кореспонденції, систематизує і зберігає документи поточного архіву;

6) веде роботу зі створення довідкового апарату документів;

7) готує і здає до архіву підприємства документальні матеріали, закінчені діловодством, і реєстраційну картотеку або комп’ютерні банки даних, складає опис справ, що надходять для зберігання до архіву;

8) забезпечує зберігання службової документації.

Звернемо вашу увагу на те, що посадові обов’язки, визначені

Довідником № 336, є «базовими» і кожна організація та установа при розробці посадових обов’язків повинна враховувати свою специфіку роботи.

Нагадаємо, що з дня набрання чинності Законом про Державний бюджет України на 2010 рік набере чинності

постанова КМУ «Про внесення змін у додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 1997 р. № 1349» від 23.05.2009 р. № 494, якою встановлені нові типові штатні нормативи апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів.

Зазначеною постановою передбачена 1 посада секретаря-друкарки або діловода при кількості населення, що проживає на відповідній території, понад 2 тисячі осіб.