25.04.2011
ЯКЩО В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ Є КЛАСИ З ВЕЧІРНЬОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ
Світлана МЕРЕНКОВА, провідний контролер-ревізор КРВ у м. Харкові
При денній загальноосвітній середній школі І — ІІІ рівнів функціонують 11 класів, а також три класи з чисельністю 107 учнів з вечірньою формою навчання.
1. Чи поширюються Методичні рекомендації з питань порядку формування штатів, доведені МОН у листі від 19.06.2001 р. № 1/9-234, на класи з вечірньою формою навчання на базі освітньої середньої школи? Чи можна ввести до штатного розпису посаду завідувача бібліотеки, ураховуючи три класи з вечірньою формою навчання (загальна кількість класів — 14)?
2. Чи мають право директор школи та лаборант на надбавку за вечірні класи?
3. Чи підвищується посадовий оклад педагогічним працівникам за роботу в класах з вечірньою формою навчання, які відпрацьовують години згідно з навчальним планом у виправному центрі (колонії)?
(м. Конотоп)
1.
Згідно зі ст. 45 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 р. № 651-XIV штатні розписи державних та комунальних загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від підпорядкування й типів установлюються відповідним органом управління освітою на підставі типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міносвіти.Наказом Міносвіти від 06.12.2010 р. № 1205
було затверджено нові Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, однак цей наказ набере чинності лише з 01.09.2012 р.На сьогодні в цьому питанні слід керуватися
Методичними рекомендаціями з питань порядку формування штатів загальноосвітніх навчально-виховних закладів, які було доведено листом Міносвіти від 19.06.2001 р. № 1/9-234 (далі — Методичні рекомендації).Однак ці
Методичні рекомендації поширюються на денні загальноосвітні школи всіх типів, ліцеї, гімназії та інші середні навчально-виховні заклади нового типу (абз. 2 Методичних рекомендацій).Таким чином, можливості запровадити посаду завідувача бібліотеки, ураховуючи три класи з вечірньою формою навчання,
не передбачено.2.
Умови оплати праці працівників навчальних закладів визначено наказом Міносвіти від 26.09.2005 р. № 557 (далі — наказ № 557), а також Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженою наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102 (далі — Інструкція № 102).Так, відповідно до
абз. 2 п. 46 Інструкції № 102 за керівництво класами з очно-заочною формою навчання при денних загальноосвітніх школах директору здійснюється доплата в розмірі 25 % посадового окладу (ставки заробітної плати).Так само й лаборантам денних середніх загальноосвітніх навчальних закладів, які одночасно виконують обов’язки лаборантів фізичних та хімічних кабінетів вечірніх (змінних) середніх загальноосвітніх навчальних закладів, здійснюється
додаткова оплата в розмірі 5 % посадового окладу за кожен кабінет за умови, що у штаті цих шкіл не передбачено посади лаборантів (п. 59 Інструкції № 102).Нагадаємо, що відповідно до
п.п. 5 п. 4 наказу № 557 преміювання керівників навчальних закладів, установ освіти і наукових установ, їх заступників, установлення їм надбавок і доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюються за рішенням органу вищого рівня в межах існуючих коштів на оплату праці.Установлення надбавок і доплат працівникам навчальних закладів, установ освіти і наукових установ оформляється наказом керівника по установі.
3. Так, підвищується
. Відповідне підвищення передбачено в п.п. «в» п. 28 Інструкції № 102, згідно з яким педагогічним працівникам у школах при виправно-трудових установах посадові оклади підвищуються на 20 %. Розмір підвищення посадового окладу за роботу в класах при виправно-трудових установах відображається в графі 7 тарифікаційного списку.Відповідно до
абз. 1 п. 34 Інструкції № 102 в результаті підвищення посадового окладу (ставки заробітної плати) утворюється новий посадовий оклад (ставка заробітної плати), що відображається в графі 8 тарифікаційного списку. Усі встановлені працівнику доплати й надбавки розраховуються виходячи з такого посадового окладу.