14.02.2011

Нарахували знос — внесіть запис до інвентарної картки

Відповідь на запитання

НАРАХУВАЛИ ЗНОС — ВНЕСІТЬ ЗАПИС ДО ІНВЕНТАРНОЇ КАРТКИ

 

Наталія СЕВОСТЬЯНОВА, заступник начальника управління — головний бухгалтер Державного казначейства в Харківській області

 

Для нарахування зносу в нашій установі застосовується типова форма № ОЗ-12 (бюджет) «Відомість нарахування зносу на основні засоби». При проведенні ревізії фінансово-господарської діяльності ревізором було вказано на те, що суми нарахованого щорічного зносу повинні відображатись також в інвентарних картках.

Чи правильно це, адже в нашій установі обробка документів здійснюється автоматизованим методом, крім того, в інструкції із складання типової форми № ОЗ-6 (бюджет) «Інвентарна картка обліку основних засобів в бюджетних установах» не вказано, що до цієї картки треба вносити запис про суму нарахованого зносу?

(Дніпропетровська обл.)

 

Так, працівник органу ДКРС має рацію. І ось чому.

Основним нормативним документом, який визначає правила нарахування зносу необоротних активів, є

Інструкція з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджена наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64 (далі — Інструкція № 64). Відповідно до п. 6.11 цієї Інструкції в інвентарних картках обліку основних засобів типової форми № ОЗ-6 (бюджет) та № ОЗ-8 (бюджет) у графі «Знос» повинна зазначатися річна норма зносу в гривнях та відсотках.

Типова форма Інвентарної картки обліку основних засобів у бюджетних установах (№ ОЗ-6 (бюджет)) затверджена спільним

наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів, та Інструкції з їх складання» від 02.12.97 р. № 125/70 (далі — наказ № 125/70). Саме в графі 8 цієї форми, яка має назву «Знос», слід відображати відсоток та суму нарахованого зносу.

При цьому слід зазначити, що облікові форми як у паперовому, так і в електронному вигляді повинні відповідати встановленим формам.

Так, згідно з

п. 2.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88, первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються в бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Як визначено в

ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV, електронний документ це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.

Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначаються законодавством.

У цьому випадку склад обов’язкових реквізитів Інвентарної картки обліку основних засобів у бюджетних установах визначений

наказом № 125/70. Тобто електронна форма Інвентарної картки обліку основних засобів у бюджетних установах має відповідати формі, затвердженій наказом № 125/70.

Крім того, зазначимо, що для нарахування зносу необоротних активів застосовується Відомість нарахування зносу на основні засоби типової форми № 0З-12 (бюджет), яка затверджена

наказом № 125/70. З метою забезпечення дотримання єдиних підходів при визначенні суми зносу необоротних активів бюджетними установами за нормами, які запроваджені з 2009 року наказом Державного казначейства України «Про внесення змін до наказу Державного казначейства України від 17.07.2000 № 64» від 22.12.2009 р. № 526, Держказначейство в листі від 31.12.2009 р. № 15-04/3296-23975 роз’яснило порядок заповнення окремих граф цієї форми.