31.01.2011

Інформаційна сторінка

Новини

ПРИЙНЯТА НОВА БЮДЖЕТНА КЛАСИФІКАЦІЯ

Міністерство фінансів України

наказом від 14.01.2011 р. № 11 затвердило нову бюджетну класифікацію. Цим самим наказом визнано таким, що втратив чинність, наказ Мінфіну «Про бюджетну класифікацію та її запровадження» від 27.11.2001 р. № 604.

Зміни щодо бюджетної класифікації в частині класифікації доходів бюджету відбулися у зв’язку з прийняттям нового

Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI та Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Крім того, значні зміни відбулися у відомчій класифікації видатків у зв’язку з появою

Указу Президента «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» від 09.12.2010 р. № 1085/2010, згідно з яким низку державних органів ліквідовано, решту — реорганізовано або перейменовано.

Інші зміни мають суто технічний характер.

Зазначимо, що економічна класифікація видатків залишилась без змін.

Наказ № 11

набрав чинності 14.01.2011 р.

 

ДО ПОРЯДКУ ОБЛІКУ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ УНЕСЕНО ЗМІНИ

Держказначейство

наказом від 17.12.2010 р. № 494 унесло зміни до Порядку обліку зобов’язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженого наказом Держказначейства від 09.08.2004 р. № 136.

Ці зміни доволі суттєві. Зокрема, оновленим

Порядком обліку зобов’язань не передбачено реєстрацію небюджетних зобов’язань в органах Держказначейства, розширено перелік випадків, коли органи Держказначейства не реєструють зобов’язання та фінансові зобов’язання тощо. Додатки до Порядку обліку зобов’язань викладено в новій редакції.

Порядок обліку зобов’язань

з урахуванням змін, унесених наказом № 494, та докладним коментарем нашого фахівця буде опубліковано в наступному номері газети.

 

УНЕСЕНО ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ СКЛАДАННЯ, РОЗГЛЯДУ, ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТА ОСНОВНИХ ВИМОГ ДО ВИКОНАННЯ КОШТОРИСІВ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ

Кабмін

постановою від 24.01.2011 р. № 37 уніс зміни до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228.

Оскільки ці зміни доволі суттєві, зазначений

Порядок з урахуванням унесених змін, а також докладний коментар нашого фахівця буде опубліковано в наступному номері нашої газети.

 

ЗУПИНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ З БЮДЖЕТНИМИ КОШТАМИ

КМУ

постановою від 19.01.2011 р. № 21 затвердив Порядок зупинення операцій з бюджетними коштами.

Цей

Порядок визначає механізм застосування Мінфіном, органами Державної казначейської служби, державної фінансової інспекції, місцевими фінансовими органами, головними розпорядниками бюджетних коштів у межах наданих їм повноважень до розпорядників та/або одержувачів бюджетних коштів такого заходу впливу, як зупинення операцій з бюджетними коштами.

Зупинення операцій з бюджетними коштами застосовується у разі виявлення факту порушення вимог бюджетного законодавства, передбаченого

п. 2 ч. 1 ст. 117 Бюджетного кодексу України, і полягає в зупиненні будь-яких операцій зі здійснення платежів з рахунків розпорядників та/або одержувачів, крім випадків, визначених абз. 3 — 5 п. 3 цього Порядку. При цьому складається протокол про порушення бюджетного законодавства.

Раніше діючий

Порядок зупинення операцій з бюджетними коштами, затверджений наказом Держказначейства від 18.11.2002 р. № 213 , втратив чинність.

 

ПОСЛУГИ У СФЕРІ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ — БЕЗ ТЕНДЕРНИХ ПРОЦЕДУР

Президент підписав

Закон України «Про внесення змін до статті 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» щодо закупівель товарів та послуг у сфері природних монополій та суміжних ринків» від 11.01.2011 р. № 2900-VІ (далі — Закон).

Цим

Законом унесені зміни до ч. 3 ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI, в якій наведено перелік товарів, робіт та послуг, на які не поширюється дія Закону про закупівлі.

Так, цей перелік

доповнено новими абзацами:

електрична енергія, її постачання, передача та розподіл;

природний і нафтовий газ та послуги з його транспортування, розподілу та постачання;

теплова енергія, її постачання та транспортування;

послуги з централізованого опалення, водопостачання та водовідведення.

Прийняття цього

Закону дасть змогу розпорядникам бюджетних коштів здійснювати закупівлю зазначених послуг без проведення процедур закупівель, тобто шляхом укладання прямих договорів з постачальниками.

Закон

№ 2900-VI набирає чинності з дня його опублікування.

Водночас Президент України надав Уряду доручення розробити законопроект щодо окремого порядку державних закупівель у сфері природних монополій та суміжних ринків, що має відповідати європейській практиці.