23.05.2011

Штати централізованої бухгалтерії при створенні НВК

Відповідь на запитання

ШТАТИ ЦЕНТРАЛІЗОВАНОЇ БУХГАЛТЕРІЇ ПРИ СТВОРЕННІ НВК

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Як розрахувати кількість штатних одиниць бухгалтерів централізованої бухгалтерії управління освіти під час реорганізації загальноосвітньої школи та дошкільного закладу у навчально-виховний комплекс (далі — НВК)? НВК є однією установою, хоча фактично він складається з двох і об’єми роботи для бухгалтерів залишились ті самі, що й до реорганізації.

(Донецька обл.)

 

Насамперед зазначимо, що саме поняття централізованої бухгалтерії передбачає зосередження ведення бухгалтерського обліку декількох об’єктів фінансово-господарської діяльності в єдиному центрі.

У вашому випадку централізована бухгалтерія працює при управлінні освіти і, скоріше за все, обслуговує не лише НВК, а ще й ряд навчальних закладів району і при об’єднанні двох організацій (загальноосвітній та дошкільний навчальні заклади) в одну (НВК) така бухгалтерія все одно залишається

централізованою.

Типові штати централізованих бухгалтерій визначені в

постанові Ради Міністрів Української РСР «Про типові штати централізованих бухгалтерій при обласних, міських та районних відділах (управліннях) народної освіти, охорони здоров’я і культури та при центральних районних і міських лікарнях» від 17.05.79 р. № 255 (далі — постанова № 255).

Як бачимо, цей нормативний документ дуже застарілий і не завжди враховує всі аспекти діяльності сучасних установ.

Якщо розрахунок штатних посад за

постановою № 255 неможливий, то можна скористатись Міжгалузевими нормативами чисельності працівників бухгалтерського обліку, затвердженими наказом Мінпраці від 26.09.2003 р. № 269 (далі — Міжгалузеві нормативи № 269), які пропонує для використання Мінфін у листі від 21.04.2010 р. № 4174/0/14-10/13. Міжгалузеві нормативи № 269 містять норми часу на виконання робіт із бухгалтерського обліку та нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку установ, організацій, підприємств. При цьому, як зазначило Держказначейство у листі від 11.05.2010 р. № 15-05/1031-8055, Міжгалузеві нормативи № 269 не містять норм витрат часу на здійснення специфічних операцій бухгалтерського обліку в бюджетних установах, таких як: організація контролю виконання кошторису бюджетної установи, виділення в обліку касових і фактичних видатків, організація обліку в розрізі кодів бюджетної класифікації, сувора відповідність обліку і звітності вимогам нормативних документів, зокрема з урахуванням галузевої специфіки обліку (охорона здоров’я, освіта, наука, культура тощо). У зв’язку з цим кожна бюджетна організація має враховувати свої особливості ведення обліку.

Конкретні приклади розрахунку штатних посад бухгалтерій за

Міжгалузевими нормативами № 269 були наведені у консультації «Чисельність працівників бухгалтерії за спеціальним фондом кошторису» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 12, с. 25).