07.11.2011
ЗМІНИ ДО БЮДЖЕТНОГО КОДЕКСУ
Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 06.10.2011 р. № 3828-VI
унесено зміни до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ), зокрема:1) розширено джерела наповнення
доходів загального фонду Держбюджету за рахунок зарахування до нього:—
плати за надання адміністративних послуг;— плати за надання державних гарантій та кредитів (позик), залучених державою, і плати за користування кредитами (позиками), залученими державою;
— зборів за підготовку до державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються прав автора на твір, та плати за одержання контрольних марок;
— плати за видачу дозволів на право ввезення на територію України, вивезення з її території або транзиту через таку територію наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
— плати за оформлення посвідчення закордонного українця.
Нагадаємо, що у
2011 році такі кошти зараховуються до спеціального фонду Держбюджету;2) доповнено
п. 12 розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» БКУ в частині того, що на період реалізації Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» від 07.07.2011 р. № 3612-VI:— податок на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з
ПКУ на території міст обласного значення пілотних регіонів, як виняток з положень ч. 2 ст. 65 та п.п. 1 ч. 1 ст. 66 БКУ, зараховуватиметься у розмірі: 50 % — до обласних бюджетів та 50 % — до бюджетів міст обласного значення;— до завершення реорганізації закладів охорони здоров’я у пілотних регіонах обласна рада зможе передавати кошти на здійснення видатків місцевих бюджетів щодо утримання закладів охорони здоров’я районній, міській (міста обласного значення) раді у вигляді міжбюджетного трансферту відповідно до районного, міського (міста обласного значення) бюджету;
— у разі несвоєчасного прийняття рішення про місцевий бюджет у пілотних регіонах положення
ст. 79 БКУ застосовуватимуться з урахуванням зміни розмежування видатків на охорону здоров’я між районними бюджетами, бюджетами міст обласного значення та обласним бюджетом;3)
виключено п. 13 розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» БКУ, яким встановлено, що до видатків, які здійснюються з районних бюджетів, бюджетів міст обласного значення, бюджету міста Києва та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на первинну медичну допомогу (центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги);4) з метою упередження втрат загального фонду Держбюджету та підвищення ефективності позовної роботи органів виконавчої влади внесено зміни до
ст. 5 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 р. № 3674-VI, згідно з якими від сплати судового збору звільнено Мінфін, місцеві фінансові органи, Державну податкову службу, Державну митну службу, Державну казначейську службу, Державну фінансову інспекцію та їх територіальні органи, Державну службу фінансового моніторингу та НБУ при їх зверненні до суду для захисту інтересів держави у справах, пов’язаних з питаннями, що стосуються повноважень цих органів.Зміни до
БКУ наберуть чинності з 01.01.2012 р.
Затверджено Примірну програму ревізії бюджетної установи
Державна фінансова інспекція України
наказом від 14.10.2011 р. № 14 затвердила Примірну програму ревізії бюджетної установи, відповідно до якої основними питаннями ревізії є:1. Стан усунення порушень та недоліків, виявлених попередніми ревізіями (перевірками).
2. Стан виконання функцій головного розпорядника бюджетних коштів (для головних розпорядників бюджетних коштів).
2.1. Формування мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
2.2. Складання бюджетних запитів, обґрунтованість уключених до них показників.
2.3. Розгляд та затвердження проектів кошторисів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та планів використання бюджетних коштів одержувачів, обґрунтованість затверджених у них показників. Дотримання порядку внесення змін до кошторисів (для головних розпорядників та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, до сфери управління яких належать інші розпорядники нижчого рівня).
2.4. Складання паспортів бюджетних програм, обґрунтованість затверджених у них показників та стан їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі). Складання звітів про виконання паспортів бюджетних програм.
3. Виконання функцій з управління об’єктами державної або комунальної власності. Затвердження та внесення змін до фінансових планів суб’єктів господарювання державного та комунального секторів економіки, які входять до сфери управління бюджетної установи (для установ, на яких законодавством покладено функції з управління об’єктами державної або комунальної власності).
4. Дослідження організації і стану контрольно-ревізійної роботи (у разі якщо під час ревізії перевіряється діяльність бюджетної установи до 01.01.2012 р.) та/або внутрішнього аудиту (у разі якщо під час ревізії перевіряється діяльність бюджетної установи з 01.01.2012 р.).
5. Складання та затвердження кошторису, унесення до нього змін. Загальний стан виконання кошторису.
6. Ведення касових операцій. Розрахунки з підзвітними особами, у тому числі щодо видатків на відрядження.
7. Операції на реєстраційних рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби, та рахунках в установах банків.
8. Штатна дисципліна. Оплата праці працівників та нарахування на заробітну плату.
9. Організація та здійснення державних закупівель.
10. Узяття та облік зобов’язань, у тому числі фінансових. Стан розрахункової дисципліни та виконання господарських угод.
11. Стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів.
12. Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт.
13. Утворення та використання власних надходжень бюджетних установ. Надання адміністративних послуг.
14. Складання бюджетної та фінансової, у тому числі зведеної, звітності та її достовірність.
При перевірці
питань 6 — 8, 10 — 13 Примірної програми перевіряється стан ведення бухгалтерського обліку.Залежно від специфіки діяльності бюджетної установи при складанні програми ревізії допускається відповідне коригування питань
Примірної програми, а також її розширення з метою максимального врахування поставлених перед ревізією питань.