12.09.2011

Інформаційна сторінка

Новини

Уточнено дату набрання чинності нормативними актами

Наказом Мін’юсту від 25.08.2011 р. № 2035/5

унесено зміни до Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2005 р. № 34/5. Відтепер чітко визначено, що нормативно-правові акти, занесені до Державного реєстру, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не встановлено самими актами, але не раніше дня їх офіційного опублікування.

 

ГРОШОВА ДОПОМОГА МАЙБУТНІМ ПЕДАГОГАМ

Наказом МОН від 11.08.2011 р. № 965

затверджено Порядок надання одноразової адресної грошової допомоги деяким категоріям випускників вищих навчальних закладів у 2011 році. Відповідно до цього Порядку випускникам вищих навчальних закладів, які у 2010 — 2011 навчальному році здобули освіту за напрямами і спеціальностями педагогічного профілю та уклали на строк не менш як 3 роки договір про роботу на посадах педагогічних працівників у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, надається одноразова адресна грошова допомога у 5-кратному розмірі мінімальної заробітної плати.

Така допомога надається лише

випускникам денної форми навчання, які навчались за рахунок бюджетних коштів за державним замовленням у вищих навчальних закладах державної та комунальної форм власності.

У разі відмови випускника без поважних причин приступити до роботи за призначенням, звільнення його з ініціативи адміністрації за порушення трудової дисципліни або за власним бажанням протягом трьох років від початку роботи отримувач допомоги

зобов’язаний повернути одержані кошти до навчального закладу, який здійснив виплату.

Наказ № 965

набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

МІНФІН ЩОДО реєстрації ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ІЗ СОЦІАЛЬНИХ ВИПЛАТ

Мінфін у

листі від 30.06.2011 р. № 31-07310-10-24/16584 нагадав, що відповідно до ст. 48 БКУ розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Разом з тим деякі програми, які належать до державних програм соцзахисту населення, є державною гарантією і одержувачу не може бути відмовлено в їх наданні у разі, якщо він має на них право. У цьому випадку проводиться відшкодування витрат за фактично спожиті послуги (нараховані соціальні виплати) в межах установлених норм (розмірів).

У зв’язку з цим та згідно з

ч. 6 ст. 48 БКУ зобов’язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг та послуг зв’язку (в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном), компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законодавством мають право відповідні категорії громадян, обліковуються незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.

До таких витрат належать

: надання пільг та житлових субсидій населенню з оплати житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; виплата допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та тимчасової державної допомоги дітям; надання пільг з послуг зв’язку (в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном), виплата щомісячної компенсації на бензин особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; виплата компенсації за самостійне санаторно-курортне лікування; виплата компенсації за пільговий проїзд один раз на рік (раз на два роки); здійснення поховання з військовими почестями померлих (загиблих) осіб, що мають особливі заслуги перед Батьківщиною, спорудження на їх могилі надгробка; виплата одноразової допомоги на поховання.

Надання інших передбачених законодавством пільг

повинно провадитися в межах передбачених у відповідному місцевому бюджеті коштів на ці цілі. Фінансування видатків на ці програми має здійснюватися в міру надходження субвенції з державного бюджету, а у разі незабезпечення фінансуванням планових показників у повному обсязі, кредиторська заборгованість обліковується лише за фактично надані послуги в межах бюджетних призначень відповідного року.

Стосовно здійснення видатків

на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян, то у згаданому листі Мінфін зазначив, що в даному випадку розрахунки здійснюються не з громадянами, а з підприємствами — надавачами послуг. Виходячи з цього зазначена компенсація транспортним підприємствам повинна провадитися відповідно до укладених договорів між головним розпорядником бюджетних коштів та транспортним підприємством у межах передбачених у відповідному місцевому бюджеті коштів на зазначену мету в міру надходження субвенції з державного бюджету.

Кредиторська заборгованість з виплати компенсації транспортним підприємствам за пільгове перевезення окремих категорій громадян на кінець року може обліковуватися за фактично надані послуги лише в межах бюджетних призначень відповідного року у разі незабезпечення фінансуванням планових показників. У наступному бюджетному періоді бюджетні зобов’язання здійснюються в межах бюджетних призначень з урахуванням необхідності виконання бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік органами Держказначейства.