17.06.2013

Інформаційна сторінка

Новини

ІНДЕКС ІНФЛЯЦІЇ У ТРАВНІ 2013 РОКУ — 100,1 %

За повідомленням Держслужби статистики, індекс споживчих цін (індекс інфляції) у травні 2013 року відноcно квітня 2013 року становив 100,1 %.

 

МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ЗАМОВНИКАМИ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ КРИТЕРІЇВ

Мінекономрозвитку у листі від 06.06.2013 р. № 3302-05/19458-06 звернуло увагу на зміни, унесені Законом України «Про внесення зміни до статті 16 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 04.04.2013 р. № 182-VII (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 19, с. 6). Згідно з цими змінами в абз. 2 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289) доповнено перелік кваліфікаційних критеріїв, що визначаються замовниками для учасників процедур закупівель або учасників попередньої кваліфікації.

Так, у листі зазначається, що Законом № 2289 передбачено право замовника самостійно визначати кваліфікаційні критерії до учасників або учасників попередньої кваліфікації з числа тих, що встановлені ч. 2 ст. 16 цього Закону. При цьому звертається увага на те, що документація конкурсних торгів може містити як весь перелік таких критеріїв, так і один або декілька.

З огляду на це, замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України, зазначаючи у документації конкурсних торгів інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників такому критерію.

Разом із тим зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням ч. 3 ст. 5 Закону № 2289 та дотриманням принципів, закріплених у ст. 3 цього Закону.

Усі пропозиції конкурсних торгів або кваліфікаційні пропозиції, які відповідають кваліфікаційним критеріям, установленим ч. 2 ст. 16 Закону № 2289, та за відсутності інших, передбачених цим Законом підстав для їх відхилення, допускаються до оцінки згідно з ч. 5 ст. 22 цього Закону.

 

МІНІНФРАСТРУКТУРИ РОЗПОВІЛО ПРО ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМ ПОДОРОЖНІХ ЛИСТІВ

Мінінфраструктури в листі від 23.04.2013 р. № 4492/25/10-13 зазначило, що подорожній лист є основним документом первинного обліку роботи автотранспортних засобів, який підтверджує витрати, пов’язані зі здійсненням перевезень, та як первинний бухгалтерський документ застосовується для бухгалтерського обліку відповідних господарських операцій, у тому числі списання витраченого палива та мастильних матеріалів.

Списання фактично витраченого палива та мастильних матеріалів для транспортних засобів ведеться на підставі подорожніх листів згідно з фактичною вартістю витраченого палива та мастильних матеріалів з урахуванням положень Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43.

Форму подорожнього листа вантажного автомобіля затверджено спільним наказом Мінтрансу і Мінстату «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля» від 29.12.95 р. № 488/346.

Що стосується подорожнього листа легкового автомобіля, то у зазначеному листі Мінінфраструктури нагадало: наказ Держкомстату від 17.02.98 р. № 74, яким було затверджено типову форму первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкцію про порядок її застосування, втратив чинність на підставі наказу Держслужби статистики від 19.03.2013 р. № 95. Разом із цим суб’єкти господарювання можуть застосовувати самостійно виготовлені бланки первинних документів, у тому числі подорожніх листів, які повинні містити обов’язкові реквізити або реквізити типових або спеціалізованих форм, що передбачено п. 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88.

На додаток до роз’яснення Мінінфраструктури зауважимо, що обов’язкові реквізити первинного документа перелічено в ч. 2 ст. 9 Закону про бух-облік. До них належать назва документа (форми); дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення; особистий підпис та інші дані, що дозволяють ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.