15.09.2014

Штатний розпис будинку-інтернату: вводимо посади молодшої медсестри та прибиральника

Будівля будинку-інтернату загального типу складається з 3 корпусів, площа палат — 553 м2. Лікарських кабінетів у корпусах немає. Кількість підопічних — 85 осіб. 1. Яку кількість посад молодших медсестер (санітарок-прибиральниць) потрібно ввести до штатного розпису? Такі працівники повинні прибирати тільки в палатах чи також у службових приміщеннях? 2. Площа службових приміщень (коридорів, вестибюлів, тамбурів, сушарок, роздавальних, умивальників і туалетів) становить 442 м2. Хто повинен її прибирати?

Будинок-інтернат — стаціонарна соціально-медична установа загального типу для постійного проживання громадян похилого віку, ветеранів війни та праці, інвалідів, які потребують стороннього догляду, побутового і медичного обслуговування (п. 1.1 Типового положення про будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів, геріатричний пансіонат, пансіонат для ветеранів війни і праці, затвердженого наказом Мінпраці від 29.12.2001 р. № 549).

При складанні штатного розпису будинку-інтернату загального типу рекомендується керуватися наказом Мінпраці «Про затвердження Норм часу і норм чисельності працівників будинків-інтернатів (усіх типів) та стаціонарних відділень територіальних центрів соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян системи праці та соціального захисту населення» від 01.10.2008 р. № 411 (далі — наказ № 411).

1. Згідно з Картою 1 п.п. 3.1.1 наказу № 411 до штатного розпису будинку-інтернату посаду молодшої медсестри (санітарки-прибиральниці) вводять з розрахунку одна штатна одиниця на 40 ліжок і додатково одна на лікарські кабінети.

Таким чином, якщо в будинку-інтернаті ліжковий фонд становить 85 місць, то штатна чисельність молодших медсестер (санітарок-прибиральниць) дорівнюватиме 2 штатні одиниці з урахуванням округлення (85 ліжок : 40 ліжок = 2,125).

Кваліфікаційною характеристикою професії «молодша медична сестра», наведеною у Випуску 78 «Охорона здоров’я» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом МОЗ від 29.03.2002 р. № 117, передбачені типові види робіт, які виконує молодша медсестра, у тому числі і прибирання приміщень відповідно до санітарного режиму установи (відділення).

Слід зазначити, що конкретний перелік робочих обов’язків молодшої медсестри (санітарки-прибиральниці) визначають робочою інструкцією, розробленою на основі зазначеної кваліфікаційної характеристики з урахуванням особливостей штатного розпису.

Важливо! Прибирання службових приміщень до обов’язків молодшої медсестри (санітарки-прибиральниці) не входить, оскільки для цього до штатного розпису будинку-інтернату вводять посаду прибиральника службових приміщень.

2. Кваліфікаційна характеристика професії «прибиральник службових приміщень» наведена у Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Мінпраці від 29.12.2004 р. № 336.

Так, для цієї професії передбачено виконання таких робіт:

— прибирання службових приміщень адміністративних будівель, коридорів, сходів, санвузлів, туалетів, квартир;

— витирання пилу, підмітання і миття вручну або за допомогою машин і пристроїв стін, підлоги, стелі, віконних рам і стекол, дверних блоків, меблів та килимових виробів;

— чищення і дезінфекція раковин та іншого санітарно-технічного устаткування;

— очищення урн від паперу і промивання їх дезінфікуючими розчинами;

— збирання сміття і транспортування його до встановленого місця.

Згідно з Картою 45 наказу № 411 на кожні 100 м2 площі, що прибирається, передбачено 0,23 штатної одиниці прибиральника службових приміщень.

Таким чином, для прибирання 442 м2 площі потрібна одна штатна одиниця прибиральника службових приміщень з урахуванням округлення (442 м2 : 100 м2 х 0,23 = 1,0166).