25.05.2015

Фінансування централізованих бухгалтерій

Раніше централізовані бухгалтерії, які обслуговували дошкільні навчальні заклади, фінансувалися з сільського бюджету. У цьому році дошкільні навчальні заклади фінансуються з районного бюджету. Хто повинен тепер фінансувати централізовані бухгалтерії?

Відповідно до Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом МОН від 04.11.2010 р. № 1055, у штати дошкільних навчальних закладів вводиться штатна одиниця посади бухгалтера (головного бухгалтера), якщо бухгалтерський облік виконання кошторису видатків ведеться не централізовано.

Для централізованого ведення бухгалтерського обліку при районних відділах освіти створено централізовані бухгалтерії.

Оскільки дошкільні навчальні заклади з 2015 року фінансуються з районних бюджетів, бухгалтерський облік виконання їх кошторису видатків здійснюватиме централізована бухгалтерія.

Типові штати і нормативи чисельності працівників централізованих бухгалтерій при обласних, міських і районних відділах освіти затверджені постановою Ради Міністрів Української РСР від 17.05.79 р. № 255.

Серед показників, які враховуються при визначенні штатної чисельності працівників, є кількість установ, що обслуговується, — на 2 дитячі дошкільні заклади — одна посада.

Видатки на утримання централізованих бухгалтерій передбачаються у районному бюджеті, джерелом фінансування є доходи, визначені ст. 64 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).

У разі якщо районною радою прийнято рішення і дитячий навчальний заклад у 2015 році фінансується з сільського бюджету, то бухгалтерський облік виконання кошторису видатків здійснюватиме бухгалтер сільської ради. Слід зазначити, що при сільських радах централізовані бухгалтерії не створюються.

Джерела фінансування видатків, які передбачаються у сільському бюджеті, в тому числі на утримання апарату ради та її виконавчого комітету, визначені ст. 69 БКУ.

Також зазначимо, що відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР встановлення штатної чисельності апарату ради та її виконавчого комітету, а також затвердження видатків на їх утримання належить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад і вирішується на її пленарних засіданнях.