29.01.2018

Про спостережну раду закладу охорони здоров’я та внесення змін до Типової форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я

Постанова від 27.12.017 р. № 1077

Відповідно до частини п’ятої статті 24 Основ законодавства України про охорону здоров’я Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити такі, що додаються:

Порядок утворення спостережної ради закладу охорони здоров’я;

Типове положення про спостережну раду закладу охорони здоров’я.

2. Внести до Типової форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 642 «Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та Типової форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я», зміни, що додаються.

3. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2018 року.

Прем’єр-міністр України В. Гройсман

Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. № 1077

Порядок утворення спостережної ради закладу охорони здоров’я

1. Цей Порядок визначає механізм утворення спостережної ради закладу охорони здоров’я як наглядового органу закладу охорони здоров’я державної або комунальної форми власності, що надає медичну допомогу вторинного та/або третинного рівня, з яким головним розпорядником бюджетних коштів укладено договір про медичне обслуговування населення.

Спостережна рада також може утворюватися при іншому закладі охорони здоров’я.

2. Спостережна рада утворюється за рішенням власника (уповноваженого ним органу) у кількості не більш як 15 осіб.

3. Спостережна рада, що утворюється при закладі охорони здоров’я державної або комунальної форми власності, складається з:

одного представника власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу);

представників структурних підрозділів з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення місцевої держадміністрації та/або виконавчого органу відповідної місцевої ради — від однієї до чотирьох осіб;

депутатів місцевих рад (за згодою) — від однієї до двох осіб;

представників громадськості та громадських об’єднань, діяльність яких спрямована на захист прав у сфері охорони здоров’я, організацій, що здійснюють професійне самоврядування у сфері охорони здоров’я та/або у сфері запобігання корупції (за згодою), — від однієї до восьми осіб (по одному представнику).

4. Спостережна рада діє на засадах добровільності, відкритості та прозорості. Усі витрати, пов’язані з організацією засідань спостережної ради, здійснюються за рахунок закладу охорони здоров’я.

5. Строк повноважень спостережної ради — три роки.

6. Член спостережної ради повинен відповідати таким вимогам:

бездоганна ділова репутація;

відсутність реального або потенційного конфлікту інтересів, що може вплинути на об’єктивність і неупередженість прийняття рішень спостережною радою, зокрема відсутність трудових відносин із закладом охорони здоров’я;

наявність професійних знань, вищої освіти, досвіду роботи у сфері охорони здоров’я, зокрема захисту прав пацієнтів;

відсутність непогашеної судимості.

7. Власник закладу охорони здоров’я (уповноважений ним орган) повідомляє про намір утворити спостережну раду при закладі охорони здоров’я державної або комунальної форми власності на своєму офіційному веб-сайті та надсилає письмову пропозицію структурним підрозділам з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення місцевої держадміністрації та/або органам місцевого самоврядування.

Про намір утворити спостережну раду при закладі охорони здоров’я власник закладу охорони здоров’я (уповноважений ним орган) письмово повідомляє керівнику такого закладу.

8. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення місцевої держадміністрації та/або органи місцевого самоврядування протягом 10 робочих днів з дати отримання письмової пропозиції, а депутати місцевих рад (за згодою), представники громадськості, громадських об’єднань та організацій, що здійснюють професійне самоврядування, протягом 10 робочих днів з дати розміщення інформації на офіційному веб-сайті власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу) надсилають власнику закладу охорони здоров’я пропозиції щодо включення своїх представників до її складу.

9. Відбір представників громадськості, громадських об’єднань та організацій, що здійснюють професійне самоврядування, проводиться шляхом рейтингового голосування за кандидатів у члени спостережної ради на офіційному веб-сайті власника закладу охорони здоров’я у строк, що не перевищує 20 днів.

Для проведення рейтингового голосування та опрацювання його результатів власник закладу охорони здоров’я утворює комісію у складі від трьох до п’яти осіб.

Комісія забезпечує підготовку бланка для голосування в електронній формі (далі — електронний бюлетень) та розміщення його на офіційному веб-сайті власника закладу охорони здоров’я.

Рейтингове голосування за кандидатів від громадськості, громадських об’єднань та організацій, що здійснюють професійне самоврядування, у члени спостережної ради здійснюється шляхом заповнення електронних бюлетенів. В електронному бюлетені зазначаються в алфавітному порядку прізвища усіх кандидатів від громадськості, громадських об’єднань та організацій, що здійснюють професійне самоврядування.

Електронний бюлетень для голосування заповнюється шляхом обов’язкового виставлення кандидатам від громадськості, громадських об’єднань та організацій, що здійснюють професійне самоврядування, рейтингових балів від 1 до 5. Кожен з рейтингових балів виставляється лише один раз незалежно від кількості включених до електронного бюлетеня кандидатів.

Електронний бюлетень, заповнений з порушенням зазначених вимог, є недійсним.

Підрахунок голосів здійснюється комісією.

У разі коли за результатами рейтингового голосування з відбору кандидатів від громадськості, громадських об’єднань та організацій, що здійснюють професійне самоврядування, їх кількість перевищує вісім осіб, проводиться повторне рейтингове голосування серед кандидатів, які набрали однакову найменшу кількість балів.

Якщо від громадськості, громадських об’єднань та організацій, що здійснюють професійне самоврядування, запропоновано до восьми кандидатів, рейтингове голосування не проводиться.

Комісія перевіряє відповідність кандидатів від громадськості, громадських об’єднань та організацій, що здійснюють професійне самоврядування, власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу), структурних підрозділів з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення місцевої держадміністрації та/або виконавчого органу відповідної місцевої ради, депутатів місцевих рад вимогам, визначеним у пункті 8 цього Порядку. У разі відповідності кандидатів зазначеним вимогам комісія пропонує власнику закладу охорони здоров’я (уповноваженому ним органу) прийняти рішення про обрання їх до складу спостережної ради.

10. Власник закладу охорони здоров’я (уповноважений ним орган) протягом 10 робочих днів після отримання пропозицій від комісії приймає рішення про утворення спостережної ради та затвердження її персонального складу.

Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. № 1077

Типове положення про спостережну раду закладу охорони здоров’я

Загальна частина

1. Це Положення визначає мету діяльності, права та обов’язки спостережної ради, організацію її роботи.

2. Спостережна рада у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, статутом (положенням) чи іншим установчим документом закладу охорони здоров’я і положенням про спостережну раду.

3. Основними принципами діяльності спостережної ради є:

колегіальність та відкритість у прийнятті рішень;

прозорість діяльності;

неупередженість і рівноправність членів спостережної ради;

незалежність.


Мета діяльності, права та обов’язки

4. Метою діяльності спостережної ради є сприяння реалізації права громадян на участь в управлінні охороною здоров’я.

5. Спостережна рада:

затверджує план роботи спостережної ради;

розглядає питання щодо дотримання вимог законодавства під час здійснення медичного обслуговування населення закладом охорони здоров’я;

розглядає питання щодо дотримання закладом охорони здоров’я прав та забезпечення безпеки пацієнтів під час здійснення медичного обслуговування, в тому числі питання щодо належного розгляду скарг пацієнтів (їх законних представників, членів сім’ї та родичів) та реагування закладу охорони здоров’я на такі скарги;

розглядає питання щодо результатів фінансово-господарської діяльності закладу охорони здоров’я;

вносить керівнику закладу охорони здоров’я пропозиції з питань діяльності закладу охорони здоров’я, покращення якості забезпечення населення медичним обслуговуванням, дотримання прав та забезпечення безпеки пацієнтів;

бере участь у підготовці пропозицій щодо розвитку матеріально-технічної бази та інфраструктури закладу охорони здоров’я;

подає пропозиції керівнику закладу охорони здоров’я щодо оптимізації організаційної структури такого закладу за напрямами його діяльності;

розглядає інші питання, пов’язані з фінансово-господарською діяльністю закладу охорони здоров’я, здійсненням медичного обслуговування, дотриманням прав та забезпеченням безпеки пацієнтів;

інформує власника закладу охорони здоров’я (уповноважений ним орган) про недоліки діяльності такого закладу, випадки недодержання вимог законодавства під час здійснення медичного обслуговування населення;

подає пропозиції власнику закладу охорони здоров’я (уповноваженому ним органу) та керівнику закладу охорони здоров’я щодо вжиття заходів для усунення виявлених порушень та підвищення рівня забезпечення безпеки пацієнтів у закладі охорони здоров’я;

з урахуванням вимог законодавства щодо інформації з обмеженим доступом висвітлює свою діяльність у засобах масової інформації, на зборах, конференціях тощо, оприлюднює результати своєї роботи на офіційних веб-сайтах закладів охорони здоров’я (за наявності) і власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу), розміщує інформацію про діяльність спостережної ради на інформаційних стендах у закладах охорони здоров’я в доступних для пацієнтів місцях.

6. Спостережна рада має право:

на отримання доступу її членів згідно з вимогами законодавства до інформації та матеріалів, необхідних для розгляду питань, що належать до її компетенції, протягом п’яти робочих днів з дати надсилання письмового запиту голови спостережної ради на ім’я керівника закладу охорони здоров’я;

залучати експертів до проведення аналізу окремих питань діяльності закладу охорони здоров’я з урахуванням вимог законодавства щодо інформації з обмеженим доступом.

Склад спостережної ради

7. До складу спостережної ради входять голова, заступник голови, секретар і члени спостережної ради.

8. Члени спостережної ради на першому її засіданні обирають із свого складу простою більшістю голосів голову спостережної ради, а також за пропозицією голови — секретаря спостережної ради.

9. Строк повноважень спостережної ради становить три роки. Одна і та сама особа не може бути членом спостережної ради більше двох строків підряд.

10. Членство у спостережній раді припиняється у разі:

систематичної (більше трьох разів підряд) відсутності без поважних причин члена спостережної ради на її засіданнях;

надходження мотивованого повідомлення від органу/організації, від якого/якої було делеговано члена спостережної ради, за підписом керівника про відкликання свого представника та припинення його членства у спостережній раді;

скасування державної реєстрації громадського об’єднання / організації, представника якого/якої обрано до складу спостережної ради;

неможливості члена спостережної ради брати участь у роботі спостережної ради за станом здоров’я, визнання у судовому порядку члена спостережної ради недієздатним або обмежено дієздатним;

набрання законної сили обвинувальним вироком щодо члена спостережної ради;

подання членом спостережної ради відповідної заяви;

смерті члена спостережної ради.

11. У разі припинення представником громадськості, громадського об’єднання чи організації, що здійснює професійне самоврядування, членства у спостережній раді його місце може зайняти наступний за черговістю кандидат до складу спостережної ради, який набрав найбільшу кількість голосів за результатами проведення рейтингового голосування.

Рішення про включення нового члена до спостережної ради затверджується власником закладу охорони здоров’я (уповноваженим ним органом).

Організація роботи спостережної ради

12. Спостережну раду очолює її голова, який персонально відповідає за виконання покладених на неї завдань.

13. Голова спостережної ради:

організовує діяльність спостережної ради;

визначає функціональні обов’язки заступника голови, секретаря і членів спостережної ради;

скликає і веде засідання спостережної ради, виносить на розгляд спостережної ради пропозиції щодо порядку денного засідання, підписує рішення спостережної ради;

підписує листи та інші документи спостережної ради;

представляє спостережну раду у взаємовідносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, власником закладу охорони здоров’я (уповноваженим ним органом), підприємствами, установами, організаціями;

здійснює інші функції, необхідні для організації діяльності спостережної ради, в межах її повноважень.

14. Секретар спостережної ради:

готує проект плану роботи спостережної ради з урахуванням пропозицій її членів;

забезпечує подання членам спостережної ради не пізніше ніж за п’ять робочих днів до планового засідання відповідні інформаційні матеріали;

забезпечує підготовку проектів документів до її засідань;

веде і зберігає протоколи засідань спостережної ради та іншу документацію;

веде облік присутності членів спостережної ради на її засіданнях;

забезпечує інформування громадськості про діяльність спостережної ради;

здійснює інші повноваження і виконує доручення голови спостережної ради, пов’язані з організацією її діяльності.

15. Члени спостережної ради мають право:

брати участь у засіданнях спостережної ради;

ініціювати розгляд питань на чергових та позачергових засіданнях спостережної ради шляхом внесення їх до порядку денного;

брати участь у розгляді питань спостережною радою та подавати пропозиції до проектів рішень спостережної ради.

16. Члени спостережної ради не мають права перешкоджати діяльності закладу охорони здоров’я, здійсненню медичного обслуговування населення.

17. Члени спостережної ради не мають права розголошувати відомості, що становлять лікарську таємницю, персональні дані та іншу інформацію з обмеженим доступом, розголошення якої заборонено законодавством, які стали їм відомі у зв’язку з виконанням обов’язків членів спостережної ради. Члени спостережної ради підписують зобов’язання щодо нерозголошення такої інформації (у довільній формі).

Неправомірне розголошення такої інформації може бути підставою для виключення члена із складу спостережної ради.

18. Спостережна рада провадить свою діяльність за планами роботи, які формуються на підставі пропозицій її членів.

19. Засідання спостережної ради скликає та проводить її голова, у разі його відсутності — заступник голови.

20. Засідання спостережної ради проводяться у міру потреби, але не рідше ніж один раз на квартал, і вважаються правоможними, якщо на них присутні дві третини її членів.

21. Позачергові засідання спостережної ради скликаються на вимогу голови спостережної ради, власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу) або однієї третини членів спостережної ради.

Вимога про скликання позачергового засідання спостережної ради повинна містити обґрунтування питання, яке вимагає обговорення.

22. Засідання спостережної ради проводяться у відкритому або закритому режимі.

У разі коли на засіданні спостережної ради розглядаються питання, пов’язані з інформацією з обмеженим доступом, за рішенням спостережної ради засідання проводяться у закритому режимі.

23. Рішення спостережної ради приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови спостережної ради.

24. Член спостережної ради бере участь у засіданні особисто і не може передавати свій голос іншій особі. Кожен член спостережної ради під час голосування має один голос.

25. Розгляд питань, що виносяться на засідання спостережної ради, та прийняті за результатами засідання рішення фіксуються у протоколі.

Протокол підписується головуючим та секретарем спостережної ради і надсилається усім членам спостережної ради.

Члени спостережної ради можуть письмово викласти свою окрему думку, яка додається до протоколу і є його невід’ємною частиною.

26. Рішення спостережної ради доводяться до відома власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу) та керівника закладу охорони здоров’я для розгляду та вжиття відповідних заходів і оприлюднюються на офіційному веб-сайті власника закладу охорони здоров’я та офіційному веб-сайті закладу охорони здоров’я (за наявності) з урахуванням вимог законодавства щодо інформації з обмеженим доступом, що не може бути розголошена.

27. Спостережна рада подає власнику закладу охорони здоров’я (уповноваженому ним органу) річний звіт про свою роботу. У разі визнання діяльності спостережної ради незадовільною власник закладу охорони здоров’я (уповноважений ним орган) приймає обґрунтоване рішення про формування нового складу спостережної ради.

Члени спостережної ради, діяльність якої визнано незадовільною, не можуть входити до наступного складу спостережної ради.

Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. № 1077

Зміни, що вносяться до Типової форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я

Доповнити пункт 5 підпунктами 26 і 27 такого змісту:

«26) розглядати пропозиції спостережної ради закладу, що надаються в межах її компетенції, та вживати заходів для усунення виявлених порушень та підвищення рівня забезпечення безпеки пацієнтів у закладі;

27) з урахуванням вимог законодавства, зокрема щодо інформації з обмеженим доступом, забезпечувати доступ членів спостережної ради закладу до інформації та матеріалів, необхідних для розгляду питань, що належать до її компетенції, протягом п’яти робочих днів з дати надсилання письмового запиту голови спостережної ради закладу на ім’я Керівника закладу.».

Коментар редакції

Уряд затвердив порядок утворення спостережної ради ЗОЗ

Наразі у нашій державі триває медична реформа. Черговим її етапом стало створення при державних та комунальних закладах охорони здоров’я (ЗОЗ) спостережних рад. Законодавчі підстави для їх утворення встановлені з 06.11.2017 р. новою* редакцією ст. 24 Основ законодавства України про охорону здоров’я, від 19.11.92 р. № 2801-XII (далі — Основи законодавства про охорону здоров’я). При цьому порядок утворення, права, обов’язки спостережної ради ЗОЗ і типове положення про неї повинен затвердити Кабмін.

* Зміни внесені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» від 06.04.2017 р. № 2002-VIII.

На виконання зазначеного постановою, що коментується (набула чинності 01.01.2018 р.), Урядом затверджені:

Порядок утворення спостережної ради ЗОЗ (далі — Порядок № 1077);

Типове положення про спостережну раду ЗОЗ (далі — Типове положення № 1077).

Давайте більш детально розглянемо основні моменти, пов’язані з утворенням та діяльністю спостережної ради ЗОЗ.

Особливості утворення спостереженої ради

Почнемо із визначення поняття «спостережна рада ЗОЗ». Так, згідно з абз. 1 п. 1 Порядку № 1077 спостережна рада ЗОЗ — це наглядовий орган ЗОЗ державної або комунальної форми власності, що надає медичну допомогу вторинного та/або третинного рівня, з яким головним розпорядником бюджетних коштів укладено договір про медичне обслуговування населення. Спостережна рада також може утворюватися за рішенням власника і при інших ЗОЗ (абз. 2 Порядку № 1077).

Нагадаємо, що критерії віднесення ЗОЗ до різних рівнів надання медичної допомоги визначаються переліком видів та обсягів медичної допомоги, які в цих закладах мають надаватися, а також наявністю умов для надання даного виду медичної допомоги.

Що стосується процедури укладання договорів про медичне обслуговування, то ч. 6 ст. 18 Основ законодавства про охорону здоров’я визначено, що такі договори укладаються у межах бюджетних коштів, передбачених на охорону здоров’я на відповідний бюджетний період, на підставі вартості та обсягу послуг з медичного обслуговування, замовником яких є держава або органи місцевого самоврядування. При цьому порядок укладання договору про медичне обслуговування та типова форма такого договору повинні бути затверджені КМУ (ч. 7 ст. 18 Основ законодавства про охорону здоров’я). Наразі такі документи не затверджено.

Мета, принципи та засади діяльності

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Основ законодавства України про охорону здоров’я спостережна рада створюється як засіб громадського контролю за дотриманням прав та безпеки пацієнтів, додержанням вимог законодавства при здійсненні медичного обслуговування населення ЗОЗ, фінансово-господарською діяльністю ЗОЗ. Метою її діяльності є сприяння реалізації права громадян на участь в управлінні охороною здоров’я (п. 4 Типового положення № 1077).

Основними принципами діяльності спостережної ради є:

— колегіальність та відкритість у прийнятті рішень;

— прозорість діяльності;

— неупередженість і рівноправність членів спостережної ради;

— незалежність.

Спостережна рада діє на засадах добровільності, відкритості та прозорості.

Усі витрати, пов’язані з організацією засідань спостережної ради, здійснюються за рахунок ЗОЗ.

Функції та обов’язки спостережної ради

Під час своєї діяльності спостережна рада ЗОЗ виконує низку функцій. Виділимо основні з них:

1) контроль за дотриманням законодавства під час здійснення медобслуговування населення;

2) нагляд за належним розглядом скарг пацієнтів та реагуванням ЗОЗ на такі скарги;

3) аналіз результатів фінансово-господарської діяльності закладу;

4) внесення пропозицій щодо покращення якості забезпечення населення медичним обслуговуванням;

5) надання керівнику та власнику медзакладу інформації щодо вжиття заходів для усунення виявлених порушень та підвищення рівня забезпечення безпеки пацієнтів;

6) підготовка пропозицій щодо розвитку матеріально-технічної бази, інфраструктури та оптимізації ЗОЗ.

Крім того, у межах своєї компетенції, спостережна рада має право отримувати доступ до інформації та матеріалів, необхідних для розгляду відповідних питань. Це можна зробити у п’ятиденний строк з моменту подання головою ради запиту адміністрації медзакладу. Для проведення аналізу окремих питань діяльності ЗОЗ рада має право залучити до своєї роботи експертів.

Склад спостережної ради

Кількісний склад учасників спостережної ради ЗОЗ не може перевищувати 15 осіб (п. 2 Порядку № 1077). Членство у раді надається не більш як:

одному представнику власника ЗОЗ (уповноваженого ним органу);

чотирьом представникам структурних підрозділів з питань охорони здоров’я та соцзахисту населення місцевої держадміністрації та/або виконавчого органу відповідної місцевої ради;

— двом депутатам місцевих рад;

вісьмом представникам громадських структур, діяльність яких спрямована на захист прав громадян у сферах охорони здоров’я та запобігання корупції.

Зауважимо, що членом спостережної ради може бути особа, яка відповідає вимогам, установленим у п. 6 Порядку № 1077 (ср. ). Детально зупинятися на кожній вимозі ми не будемо, лише зазначимо про одну з них: бездоганну ділову репутацію.

Поняття «бездоганна ділова репутація» визначено в п. 2 ч. 1 ст. 1 розд. 1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 р. № 1702-VII. Це сукупність підтвердженої інформації про фізичну особу, що дає можливість зробити висновок про відповідність її діяльності вимогам законодавства, а також про відсутність судимості, яка не знята або не погашена в установленому законом порядку

Члени спостережної ради на першому її засіданні обирають із свого складу простою більшістю голосів голову спостережної ради, його заступника, а також за пропозицією голови — секретаря спостережної ради (пп. 7 та 8 Типового положення № 1077).

Строк повноважень поточного складу спостережної ради становить три роки. При цьому одна і та сама особа не може бути членом спостережної ради більше двох строків підряд.

Порядок організації роботи спостережної ради

Спостережна рада провадить свою діяльність у формі засідань (відкритих та закритих). Вони скликаються не рідше ніж один раз на квартал і вважаються правоможними, якщо на них присутні не менше ніж дві третини членів (п. 20 Типового положення № 1077). Ініціатором скликання засідань є голова ради (у разі його відсутності — заступник).

Зауважимо, що засідання може бути позачерговим. Рішення про його проведення приймає керівник медзакладу, голова ради. Підставою для проведення такого засідання є обґрунтоване питання, яке потребує розгляду. Також позачергове засідання може бути проведене за проханням третини членів ради.

Засідання спостережної ради найчастіше проводяться відкрито. Але в особливих випадках вони можуть бути проведені у закритому форматі, зокрема коли мова йде про інформацію з обмеженим доступом. Рішення спостережної ради приймаються більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови (п. 23 Типового положення № 1077).

Усі питання, які розглядаються під час засідання спостережної ради, відображаються у протоколі. Його підписують голова та секретар спостережної ради. По одному примірнику протоколу надсилається кожному члену ради. Також кожен член ради має право письмово викласти свою думку, яка додається до протоколу і є його невід’ємною частиною.

Спостережна рада інформує про винесене рішення власника та керівника ЗОЗ. Вони, у свою чергу, мають розглянути це рішення та вжити відповідних заходів. Рішення також оприлюднюється на офіційному сайті ЗОЗ з урахуванням вимог законодавства щодо інформації з обмеженим доступом, що не може бути розголошена.

Щороку спостережна рада подає керівництву ЗОЗ звіт про свою роботу (п. 27 Типового положення № 1077). Якщо результати її роботи адміністрацією медзакладу визнані незадовільними, то може бути прийняте рішення про розпуск чинного складу ради та скликання нового. При цьому члени ради, діяльність якої визнано незадовільною, не можуть входити до наступного складу спостережної ради.

Володимир БУДЗ, економіст-аналітик