08.07.2019

Виготовлення проекту землеустрою: коди та облік

За якими КПКВКМБ та КЕКВ сільська рада може здійснити видатки на: виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів; виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для громадських пасовищ з подальшою передачею у комунальну власність? Як відобразити такі витрати в бухгалтерському обліку? (запитання з електронної пошти редакції: bb@id.factor.ua)

Для правильного відображення видатків бюджету за кодами бюджетної класифікації в першу чергу слід враховувати галузеву ознаку видатків та їх економічну сутність.

Зокрема, правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою визначаються Законом України «Про землеустрій» від 22.05.2003 р. № 858-IV (далі — Закон № 858).

Так, згідно з цим Законом проект землеустрою — це сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.

Документація із землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов’язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації. Таку документацію розробляють у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Види документації із землеустрою визначено в ст. 25 Закону № 858. Зокрема, до такої документації відносять:

• проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;

• проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;

• проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;

• проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів.

У свою чергу вимоги щодо складу документації із землеустрою та правила розроблення передбачено ст. ст. 46 — 57 зазначеного Закону. Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою. Документація із землеустрою розробляється на підставі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником.

Згідно з Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333, видатки на геологорозвідувальні та топографо-геодезичні роботи, а також видатки, пов’язані з виконанням робіт з експериментального проектування та послугами науково-дослідних організацій, інших установ (як державних, так і госпрозрахункових) з реалізації частки державних багатоцільових та інших програм, що здійснюються відповідно до укладених договорів; видатки на складання загальнодержавних норм, технічних умов і технічних інструкцій, а саме: з досліджень, проектування, будівництва, розробки схем генеральних планів промислових вузлів, схем захисту територій від небезпечних геологічних процесів, проектів забудов міст, сіл, селищ, що проводяться за рахунок бюджетних коштів, тощо, здійснюються за КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм».

З огляду на це, видатки на виготовлення проектів землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів та щодо відведення земельних ділянок для громадських пасовищ з подальшою передачею у комунальну власність необхідно здійснювати за КПКВКМБ 7130 «Здійснення заходів із землеустрою» та КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм».

Підставою для фінансування таких видатків за рахунок коштів місцевих бюджетів є відповідна програма, затверджена місцевою радою.

В бухгалтерському обліку витрати на виготовлення проектів землеустрою відображають у складі витрат звітного періоду. Це пов’язано з тим, що зазначена технічна документація не відповідає критеріям визнання активу, встановленим п. 2 розд. ІІ Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну від 12.10.2010 р. № 1202.

Довідка

Об’єкт основних засобів визнається активом, коли:

• існує ймовірність отримання суб’єктом державного сектору майбутніх економічних вигід, пов’язаних з його використанням, та/або він має потенціал корисності для суспільства; і

• вартість об’єкта основних засобів може бути визначена.

Отже, суми витрат на виготовлення проектів землеустрою, зазначені у підтверджуючих документах (договір, акт тощо), установа зазначає в бухобліку записом за дебетом субрахунку 8013 «Матеріальні витрати» та кредитом субрахунку 2113 «Розрахунки за авансами, виданими постачальникам, підрядникам за товари, роботи і послуги» (у разі здійснення попередньої оплати) або 6211 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» (у разі оплати після отримання виготовленої документації). Розглянемо на прикладі порядок відображення в бухобліку витрат на виготовлення проекту землеустрою.

Приклад.

На замовлення установи землевпорядна організація виготовила проекти землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів та щодо відведення земельних ділянок.

Згідно з умовами договору вартість послуг з виготовлення документації — 108990 грн. (у тому числі ПДВ — 18165 грн.).

Договором передбачено, що оплату за надані послуги установа здійснює протягом 5 банківських днів з дня підписання Акта приймання-передачі виконаних робіт, наданих послуг.

Зверніть увагу: в цій ситуації вартість послуг не перевищує вартісні межі, встановлені ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (тобто не перевищує 200 тис. грн.), тому закупівля проведена як допорогова закупівля через електронну систему закупівель Prozorro.

Ці операції в бухгалтерському обліку відображають так:

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума, грн.

Меморіальний ордер

дебет

кредит

1

Виготовлено проекти землеустрою

8013

6211

108990

6

2

Отримано фінансування для оплати виготовленої документації

2313

7011

108990

2

3

Перерахована оплата землевпорядній організації

6211

2313

108990

2, 6

4

Віднесено на фінансовий результат звітного періоду:

• одержані бюджетні асигнування

7011

5511

108990

17

• витрати звітного періоду

5511

8013

108990

17